Israel Hayom

אם החיים נותנים לכם אגוזים

במיוחד לפסח: מקערות הגשה דרך עיצוב דקורטיבי ועד לדלתות הכניסה ● כל הדרכים להכניס את האגוז החגיגי אל חללי הבית

- אורי סלע

עץ האגוז הוא מהקלאסיקות ששומרות על רלוונטיות נצחית. מבחינה עיצובית, האגוז ורסטילי מאוד - הוא יודע לה תאים את עצמו למראה הכפרי, הזרוק, הבלתי פור מלי, והוא יתאים גם למראה אלגנטי מאוד ומוקפד.

בגרסתו הכפרית הוא יגיע בעיבוד גס יותר וב גימור מט, שלעיתים נראה מחורץ ומשומש. באופן הזה הוא יתאים, למשל, ככלי הגשה לשולחן או כקרש מעוצב להגשת גבינות או נקניקים. בגרס תו האלגנטית יגיע עץ האגוז בגימורים מהודקים יותר - חלקים, ולעיתים אף מבריקים. לאגוז בגי מור האלגנטי נוכחות מרשימה מאוד, הוא מייצר משקל עיצובי רב בחלל ויהיה מרכז הכובד. במ קרה הזה, כדאי לאזן את שאר החלל בצבעוניות ובחומריות קונטרסטית - לצד האגוז החום מומלץ לשלב גוונים בהירים יותר, כמו לבן או שמנת בטון בהיר. מבחינת חומר, נסו לשלב חומרים קלילים יותר דוגמת רשתות מחוררות או אריגים קלילים, תלוי היכן האגוז משולב בביתכם.

בכניסה לבית

דלתות כניסה עשויות עץ או פורניר אגוז יקבלו את פני הנכנסים במראה מרשים ומעניק נוכחות, ולא ניתן להתע לם מהן. אפשר לש מור עליהן בקו קלאסי או לשלב בהן אלמנטים דקורטיביים כמו פסי פליז מוזהבים, שיעניקו ממד נוסף למראה. דלת מעץ אגוז היא בולטת מאוד. אם אתם מינוריים יותר ומחפשים את האגוז ברמי זה, אפשר להסתפק באלמנט קטן יותר במבואת הכניסה - למשל, מסגרת למראה או מתלה למ עילים שמשלב בתוכו את עץ האגוז.

מאווררים

מאווררים שכנפיהם עשויות עץ אגוז יוסיפו חן רב לחלל שבו תבחרו למקם אותם. הם ישמשו תוספת דקורטיבית מורגשת, אך כזאת שאינה משתלטת. זה נכון שאנחנו מורגלים בכנפי מאוורר מפלסטיק או ממתכת, אבל אי אפשר להשוות אותן לכנפי העץ מבחינת המראה. העץ מעניק לכנפיים מראה מעוצב, והשימוש באגוז מספק מראה אלגנטי יותר ומוקפד.

כלי הגשה

כלים עשויים עץ הם כאלה שעוברים עיבוד מיוחד ששומר עליהם לאורך זמן. כדאי תמיד לב דוק אם כלי העץ שאתם מעוניינים בהם מתאימים לשטיפה במדיח הכלים, מה שיקל עליכם מאוד את ההתנהלות השוטפת. באופן כללי, נסו לאמץ לכם חוק שמה שדורש התעסקות נוספת מעבר לתפ עול ולתחזוקה השוטפים, כדאי לוותר עליו. עיצוב הוא דבר חשוב, אך הפרקטיקה יותר. אסור לנו להשתעבד לכלי או לחומר, ועלינו להרגיש נוח בחלל.

חלל האמבט

כמו בכלי האוכל, גם כשמדובר בחללים רטו בים כמו חלל הרחצה, תהליכי הייצור המתק דמים יודעים לייצר כיום כלים עמידים בתנאי לחות. אם בעבר העץ היה מתנפח ומת עוות, כיום הוא יידע לשמור על עמידות לאורך זמן, גם כשיבוא במגע עם מים ולחות. אם בחרתם בפריטים מעץ לחלל הרח צה, חשוב מאוד לוודא שמדובר בכלים ייעודיים לחלל הזה, וכאלה שעברו תהליך מתאים שיבטיח עמידות לאורך זמן.

פריטי ריהוט

כאמור, עץ האגוז מושך אליו תשומת לב, ולכן כדאי להיות ערניים ולשמור על איזונים. עומס של אגוז יהפוך את החלל שלכם לכבד, אך נגי עות מבוקרות יעניקו לכם עיצוב במיטבו. שימו לב שאתם לא חוצים את הקו: אם פריט הריהוט עשוי כולו עץ אגוז, כדאי לבחור בקו שמדגיש קלילות, ולנסות להימנע מסגנון עבה ומגושם. אופציה נוספת היא לשלב חומר נוסף עם האגוז - למשל, פלטת זכוכית לשולחן עם רגלי אגוז, שילוב של בד ורשת כשמדובר בכיסאות, או שילוב העץ עם חומרים מתכתיים כמו פליז.

אלמנטים דקורטיביים

בשל היותו עץ חזק וע מיד, משמש האגוז לפרטי ריהוט, לכלים ולפריטי נג רות מאסיביים בבית הפרטי. עם זאת, אפשר לשלבו גם כנגיעה דקורטיבית בלבד. את השילוב הדקורטיבי ניתן להשיג באמצעות פסלוני עץ, שיכולים להשתלב על מדף בחלל או לשמש משקולת מעוצבת שתניחו על ניירת בשולחן המשרדי. אפשרות נוספת היא לשלב אותו ברמקולים מעוצבים, לדוגמה, כך שמפריט פונקציונלי בלבד הם יהפכו לפריט דקורטיבי שיוסיף נגיעה מלאת סטייל לחלל.

חיפוי הקיר

הקירות מהווים שטח נרחב מהבית, ואפשר לנצל אותם ליצירת הרקע הרצוי, מבחינה צב עונית ומבחינה חומרית. לפעמים, האל טרנטיבה של צביעת קיר או חיפוי באמצ עות טפט תהיה קלה, מהירה וזולה יותר בהש וואה לחיפוי קיר בעץ. זה נכון שבעץ אגוז עסקינן, אך ניתן בהחלט גם להש תמש בגוון עצמו כדי לייצר את הרמיזה. אפשר לשלב את גוון עץ האגוז על צבעו החלק, וניתן להעשיר את המראה באמצעות בחירה בטפט עם דוגמה.

 ?? צילום: סטודיו נטוצי ?? שולחן מעץ אגוז עם הטבעת פסי פליז, ‪natuzzi italia‬
צילום: סטודיו נטוצי שולחן מעץ אגוז עם הטבעת פסי פליז, ‪natuzzi italia‬
 ?? צילום: יח"צ ?? דלת עשויה עץ אגוז בשילוב פסי פליז דקורטיביים, דלתות רשפים
צילום: יח"צ דלת עשויה עץ אגוז בשילוב פסי פליז דקורטיביים, דלתות רשפים
 ?? צילום: Vitra ?? פסלון ציפור מעץ אגוז, בעיצוב צ'רלס אימס, הביטאט
צילום: Vitra פסלון ציפור מעץ אגוז, בעיצוב צ'רלס אימס, הביטאט
 ?? צילום: יח"צ ?? כורסה עשויה עץ אגוז בשילוב רשת חבלים וטקסטיל, IDdesign
צילום: יח"צ כורסה עשויה עץ אגוז בשילוב רשת חבלים וטקסטיל, IDdesign
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ?? כיסאות אגוז דקים עם רגלי מתכת בעיצוב פיליפ סטארק, הביטאט PH.Kartell
כיסאות אגוז דקים עם רגלי מתכת בעיצוב פיליפ סטארק, הביטאט PH.Kartell
 ?? ?? טפט בדוגמה אפריקנית בגוני אגוז, ‪MILANO SMART LIVING‬ צילום: יח"צ
טפט בדוגמה אפריקנית בגוני אגוז, ‪MILANO SMART LIVING‬ צילום: יח"צ
 ?? ?? סט כלים לחלל הרחצה עשויים עץ אגוז HeziBank-Decor Walther
סט כלים לחלל הרחצה עשויים עץ אגוז HeziBank-Decor Walther
 ?? ?? רמקול בשילוב עץ אגוז מבית ,POLK סיריוס אלקטרוניקה צילום: יח"צ חו"ל
רמקול בשילוב עץ אגוז מבית ,POLK סיריוס אלקטרוניקה צילום: יח"צ חו"ל
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel