Israel Hayom

הנסיך השבדי

במציאות הוא שבדי, ובסרט "מלך הצפון", שעולה מחר בקולנוע, אלכסנדר סקארסגארד הוא נסיך ויקינגי שיוצא לנקום ● "האגדה הזאת שימשה השראה ל'המלט' של שייקספיר", הוא מספר

- דודי כספי, לוס אנג'לס

מחר יעלה בבתי הקולנוע אפוס האקשן ההיסטורי "מלך הצפון", בכיכובו של השחקן השבדי אלכסנדר סקארסגארד )"דם אמיתי", "שקרים קט נים גדולים"(.

בסרט מגלם סקארסגארד נסיך ויקינ גי צעיר במאה התשיעית לספירה, שחוזה באביו נרצח באכזריות על ידי דודו תאב הבצע והשליטה, ובאימו נחטפת. הוא מצ ליח לשטות במורדים, שחושבים שגם הוא נהרג, נמלט מהממלכה הוויקינגית בסי רה, ונשבע שיום אחד ישוב אליה לנקום את מות אביו.

העלילה קופצת בזמן לנקודה שבה הנ סיך כבר בוגר וחי בזהות בדויה, מבלי שיידעו את ייחוסו, והוא חלק מקבוצת לוחמים פראיים שפושטים על כפרים סלאביים. כשהוא מחליט שהגיעה השעה לממש את תוכנית הנקמה שלו, הוא נוסע בחזרה למולדתו על גבי ספינת עבדים, שם הוא מכיר אישה סלאבית משועבדת בשם אולגה, שנרתמת לסייע לו. בסרט מככבים גם איתן הוק, ניקול קידמן, אניה טיילור ג'וי )"גמביט המלכה"( והזמרת האיסלנדית ביורק.

את "מלך הצפון", שכבר יצא בכמה מדינות באירופה וקצר ביקורות טובות, ביים רוברט אגרס, במאי סרטי האימה "המכשפה" ו"המגדלור". עבור סקארסגא רד בן ה 45 מדובר בפרויקט קולנועי נוסף, אחרי שכבר כיכב בסרטים כמו "המעניק", "האגדה של טרזן" ו"גודזילה נגד קונג". צילומי הסרט אמורים היו להתחיל במארס ,2020 אך הם נדחו בשל התפרצות הקורו נה, וההפקה התחדשה באירלנד באוגוסט .2020 עם סיום צילומי הסרט, סקארסגארד הצטרף בתפקיד אורח לעונה השלישית של סדרת הדרמה המוערכת "יורשים" .

סקארסגארד, שנמנה עם מפיקי "מלך הצפון", סיפר במהלך קידום הסרט כי עלי לת הסרט אכן דומה לעלילת "המלט" של שייקספיר, וכי האגדה הסקנדינבית קדמה לשייקספיר והיתה למעשה ההשראה שלו בכתיבת המחזה הקלאסי. לדבריו, "שיל בנו מרכיבים נורדיים מיתיים עם השפה הלקונית של סיפורי הסאגה האיסלנדיים, והקפדנו על החלקים העל טבעיים מהאגדה המקורית".

עוד סיפר השחקן כי עבר אימוני כושר מפרכים כדי להידמות לוויקינג בנוי לתלפיות. "הוויקינגים האמינו שלחלק מהאנשים יש בתוכם חיה. אצל נשים זה היה בדרך כלל יונק ימי, ואצל גברים זה היה שועל, זאב או דוב. במקרה של הנסיך אמלת', זה זאב מעורב עם דוב. בסרט רואים כיצד הוא מקבל על עצמו את הכוח והאכזריות של הדוב, בשילוב עם הזריזות של הזאב".

לדבריו, "היה מתיש מאוד לצלם את סצנות האקשן. לפעמים זה לקח 25 טייקים, כי אם אגרוף אחד לא היה משכנע - היית צריך לחזור לתחילת הקרב. אני מקווה שהצופים ירגישו שהסצנות הללו זורמות בצורה טבעית ושהם נמצאים ממש שם, על ראשו של הר געש אימתני".

סקארסגארד משתף שוב פעולה עם ניקול קידמן ב"מלך הצפון", לאחר שהם שיחקו בעל ואישה בסדרה "שקרים קטנים גדולים". על התפקיד בסדרה הוא אף זכה בפרס האמי לשחקן המשנה הטוב ביותר. אלא שב"מלך הצפון" קידמן מגלמת את אימו. "שוב אנחנו מגלמים בני משפחה אלימה ולא מתפקדת, אבל הפעם אמא ובן", אמר בחיוך. "קיבלנו החלטה משותפת שבפעם הבאה שנשתף פעולה - זאת תהיה קומדיה רומנטית מתקתקה".

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel