Israel Hayom

התגעגעתם ל"הסמויה"?

דיוויד סיימון, יוצר סדרת המופת ההיא, חוזר עם סדרה חדשה בשם "העיר הזו שלנו", שעוסקת שוב בבולטימור, בשוטריה ובמאבק בסמים ● "השחיתות המשטרתית נעשית גרועה יותר", הוא אומר

- דודי כספי, לוס אנג'לס

20 שנה אחרי שעלתה למסכים סדרת המופת שלו, "הסמויה", יוצר הטלוויזיה דיוויד סיימון חוזר לרחובות מוכי הפשע והסמים ולמערכות אכיפת החוק בבולטימור, במיני סדרה חדשה בשם "העיר הזו שלנו".

הסדרה של ,HBO בת שישה פרקים, עולה השבוע ב ‪HOT ,yes‬ וסלקום .tv היא מבוססת על ספרו של ג'סטין פנטון, כתב העיתון "בולטימור סאן", שבו כתב גם סיימון לפני שעשה הסבה מקצועית לתסריטאי בשנות ה .90 הספר עוקב אחר כוח משימה מיוחד של משטרת בולטימור, והעלילה שופכת אור על השחיתות השל טונית והמשטרתית בבולטימור ששינתה את פני העיר.

הסדרה מתמקדת בפרשייה שאירעה ב ,2017 כאשר תשעה קציני משטרת בו לטימור הואשמו בכך שהשליטו טרור על תושבי העיר וגזלו מהם מאות אלפי דול רים, במסווה של עבודת משטרה שמטר תה להחרים כלי נשק ולהרחיק עבריינים מהרחובות. בפועל השוטרים ביצעו מעשי שוד, ערכו חיפושים לא חוקיים בבתיהם של חשודים לכאורה, ואפילו המציאו שהם חוו אלימות מעבריינים מוכרים, כדי לחזק את גרסתם.

אנסמבל השחקנים של "העיר הזו שלנו" כולל את ג'ון ברנטל )"המעניש"( בדמות אחד השוטרים הבכירים שהורשעו, וונמי מוסאקו )"לות'ר"( בתור פרקליטת זכויות אדם במשרד המשפטים, ודיוויד קורנסווט )"הוליווד"( בתור חוקר במחלק הסמים.

זה שיתוף הפעולה הרביעי של סיימון (62) עם HBO בעשור האחרון, שכלל את המיני סדרה "דרוש גיבור" בכיכובו של אוסקר אייזיק, הסדרה "הצמד" על תעשיית הפורנו של שנות ה ,70 ו"הקנונייה נגד אמריקה" ששודרה לפני שנתיים, בכיכובם של וינונה ריידר וג'ון טורטורו.

בפאנל מקוון לקידום הסדרה החדשה, אמר סיימון: "זה לא פרק מחמיא בתולדו תיה של בולטימור, אבל בעיניי יש מטרה נעלה בלהביא את הסיפור הזה לקדמת הבמה. הסדרה מייצרת דיון הכרחי סביב הדרך שבה מתנהל המאבק בסמים. צריך לקחת בידיים את הטיפול בקהילות הכי פגיעות והכי מוחלשות כלכלית, כי אחרת לא נפתור דבר. הסחר בסמים וההתמכ רויות נמשכים, בתי הסוהר רק מתמלאים באנשים, וכל זה מרחיק שוטרים מעבודה משטרתית אמיתית, משחית אותם והופך אותם לכאלה שמתאכזרים לבני אדם ומ שפילים אותם".

על ההשוואה המתבקשת ל"הסמויה" אמר סיימון: "השוטרים בסדרה החדשה הם לא אותם שוטרים שהיו בבולטימור ב ,2007 כשכתבנו את עמודי התסריט האחרונים של 'הסמויה'. עכשיו זה הדור הבא של מה שקרה למאבק בסמים. היו כבר בעיות שבהן טיפלנו בימי 'הסמויה', אבל דברים השתנו מאז. הכוח המיוחד לאיתור כלי נשק, שדחף חזרה סמים לרחובות - זאת שערורייה שלא הכרנו קודם. שחיתות ואלימות משטרתית חסרת תקדים".

לדבריו, "אני רגיל שצופים רבים מגלים סדרות שלי שנים רבות אחרי שהן שוד רו בזמן אמת, ואני שמח שיש יראת כבוד ל'הסמויה'. אני מקדיש שנה-שנתיים לכל סיפור שאני מפתח. אני מרגיש שבסדרה החדשה זאת בחינה של מה קורה כששמים דגש על הדברים הלא נכונים, וכשאנשים לא ראויים מקודמים. זו פגיעה ישירה בע רכים הבסיסיים של שירות למען הציבור, שאמור להיות מעל לכל".

 ?? ?? מתוך "העיר הזו שלנו"
מתוך "העיר הזו שלנו"
 ?? ?? דיוויד סיימון
דיוויד סיימון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel