Israel Hayom

אחראי מעזה"

-

והיא תמשיך להפעיל את העוצמה ואת מגוון האמצעים שברשותה באופן שת ראה לנכון".

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח אמש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן על הנושא האיראני, והזמין אותו לביקור בישראל. הנשיא נענה להזמנה והודיע כי בכוונתו לעשות כך בחו דשים הקרובים. "אני בטוח שהנשיא ביידן, ידיד אמת של ישראל שדואג לביטחונה, לא יאפשר להסיר את מש מרות המהפכה מרשימת ארגוני הט רור", אמר בנט.

לקו בהערכת חסר

לאחר ירי הרקטות האחרון, כזכור, החליטו במערכת הביטחון שלא לתקוף בעזה אלא לסגור את מעבר ארז למעבר פועלים עד להודעה חדשה. אתמול, אף שנכון למועד סגירת הגיליון לא נור תה כל רקטה מהרצועה, לא התקבלה החלטה לפתוח אותו מחדש. במערכת הביטחון סבורים כי מדובר במנוף לחץ משמעותי על חמאס, שאולי ידרבן את

נפגע חלקית כי רוב הפלשתינים שעובדים אצלי לא חזרו לעזה. הם יודעים שיש בלאגן, ונשארו. מדו בר באישור בהעלמת עין. מה, לא יודעים שהם פה?! הם לא מכניסים, אבל מי שפה - פה, ועדיין חסרים לי פועלים ואין לי מאיפה להביא כי לא נכנסו יותר".

מבחינת הפלשתינים עצמם, מציין ליברמן ש"הם בכלל לא עו סקים במה שקורה, רק תן להם לה הארגון לנקוט יד קשה יותר מול סו ררי הג'יהאד האסלאמי שעומדים מא חורי הירי.

שינוי גישה זה של ישראל התק בל בהפתעה בעזה. הארגונים ברצועה התרגלו בשבוע האחרון להפצצות לי ליות של מטוסי חיל האוויר על מטרות צבאיות, ואמנם הביאו בחשבון שישראל עלולה לנקוט צעדי תגובה גם בת חום האזרחי - אך לא העריכו שהדבר יקרה בצורה מיידית וגורפת. מבחינה זו, בחמאס לקו בהערכת חסר. הם סברו שישראל תספוג טפטופי ירי אק ראיים ותגיב במהלומות צבאיות ממוקדות, כל עוד לא נגרמים נז קים כבדים ואבידות בנפש בצד הישראלי מהירי הרקטי.

כעת הסוחרים והפועלים הע זתיים, שהצטרפו למעגל מקבלי האישורים לעבודה בישראל ונהנו מפירות ההקלות בחודשים האח רונים, מדברים על החשש מאיבוד מקור הכנסתם. "אנחנו מקווים שזה לא ימשיך. זה ישפיע לרעה על

תפרנס בכבוד, לעבוד בשקט. אחד מהם אמר לי שעל כל אחד שעובד, יש עוד עשרה שדואגים לשקט. תנו ל 100 אלף לעבוד - ומיליון יהיו בשקט. המעגל הקרוב והמשפחה לא עושים בעיות, כי הוא עובד". מנגד, לדבריו, "כשאתה לא מכניס פוע לים לעבוד, אתה מכניס עוד אנשים לתחושת עצבים כלפי ישראל - וגם פוגע בחקלאים. אנחנו תמיד הרא שונים שנפגעים". הכלכלה, על האווירה וגם על האנשים מבחינה נפשית", אמר ל"ישראל היום" סוחר מרצועת עזה בתחום הרהיטים.

לדבריו, "בסוף יש לזה מחיר כלכלי שלא רק הסוחרים יישאו בו, אלא גם הצרכנים. אנחנו כפלשתינים וסוח רים מקווים שהמצב יחזור למה שהיה. שני הצדדים רוצים שקט, כולם הת עייפו. אחרי הבלגן וההרס, סוף סוף היתה התאוששות ואנשים יצאו לעבוד בישראל. זה יצר הכנסות ושיפר את הכלכלה. מה שקורה עכשיו יוצר בעיות

וזה כואב לאנשים. כשאין הכנסה, אנ שים יחשבו מאה פעמים אם לבזבז ועל מה - וכולם יסבלו מזה".

שינוי בכללי העימות

ההכנסה שהפועלים העזתיים גורפים מעבודתם בישראל גבוהה לאין שיעור מהסכומים הזעומים שהם מרוויחים בר צועה. פועל אחד מצליח לפרנס 3-2 משפחות במשכורת שהוא מקבל בי שראל. לפי גורמים בעזה ששוחחו עם "ישראל היום", לפני פרוץ גל ההסל מה הועלו הצעות בין הצדדים להגד לת כמות הפועלים לכ 20 אלף - צעד כלכלי שעשוי להשפיע על מאות אלפי תושבים ברצועה.

החלטת ישראל לסגור את מעבר ארז יוצרת חשש חדש ברצועה, ובעיקר סימן שאלה בקרב ארגוני הטרור - אם זהו צעד זמני וטקטי או שינוי מדיניות. כך או כך, בחמאס בעיקר מוטרדים מכך שישראל היא זו שמכתיבה הפעם את "כללי העימות", ומנסה לקבוע מש וואה חדשה: לא עוד "הפצצה בהפצצה".

 ?? ?? כוחות שריון של צה"ל בגבול עזה, בשבוע שעבר
כוחות שריון של צה"ל בגבול עזה, בשבוע שעבר
 ?? ?? מכה כפולה - לפועל בעזה ולחקלאי בישראל. מעבר ארז
מכה כפולה - לפועל בעזה ולחקלאי בישראל. מעבר ארז

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel