Israel Hayom

קירה התינוקת נהרגה מפגיעת טיל רוסי

בת שלושה חודשים ואמה הן בין שמונת ההרוגים באודסה ● דיווח: "פוטין כבר לא מעוניין בהסכם עם אוקראינה"

- ארז לין

חג הפסחא שצוין אתמול בעולם הנצרות האורתודוק סית היה עצוב במיוחד עבור אזרחי אוקראינה, שגם ציינו חודשיים לת חילת הפלישה הרוסית לשטחה.

מתקפת הטילים הקשה על אוד סה בסוף השבוע, שהיתה חלק מה מאמץ המלחמתי הרוסי לכבוש את חוף הים השחור ובכך להשלים את הכתר סביב המדינה, קיבלה ממד טרגי נוסף כאשר נחשפו הפרטים על חלק מההרוגים, שביניהם היו ולריה הלודן בת ה 27 ובתה קירה שנולדה רק בינואר האחרון. השתיים היו בין שמונת ההרוגים כתוצאה מפגיעה ישירה על בית מגורים בעיר, שלט ענת הרוסים היה מקום לאחסון נשק.

"אידיאולוגי­ה חדשה"

"מה שאתם רואים מאחוריי זה מה שלטענת הרוסים הוא מתקן צבאי", אמר ראש העיר של אודסה בסרטון שצולם ליד מקום האסון.

"זה מה שהם פגעו בו באמצעות הנשק המדויק שלהם. שמונה אנ שים נהרגו ואחת מהם היא תינוקת בת שלושה חודשים, שנשללה ממנה האפשרות לראות מה הם החיים. חלאות אתם, תישרפו בגיהנום", הוסיף ראש העיר. האמא הצעירה

תיעדה את ההיריון שלה באינסטגרם ונראה כי צפתה לבתה חיים מלאי אושר, שכאמור שבועות בודדים אחרי הלידה הפכו לחיים של מלחמה.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי התייחס אף הוא למתקפה הברוטאלית בנאומו הקבוע מדי לילה. "המלחמה החלה כאשר התינוקת הזאת היתה בת חודש, הם )הרוסים( בני כלבות. אין לי מילים אחרות לתאר אותם".

הוא המשיך ושאל רטורית "איך היא איימה על רוסיה? נראה כי הרג ילדים הוא אידיאולוגי­ה חדשה של הפדרציה הרוסית". המתקפה על אודסה ככל הנראה בוצעה מאזור הים הכספי על ידי כלי טיס אסטר טגיים ששיגרו שבעה טילים. "נזהה את מי שאחראי למתקפה הזאת, לא משנה כמה זמן זה ייקח, נזהה אותם ונמצה את הדין עימם בגין המוות שגרמו", הצהיר.

ממשיכים להתבצר

כך או כך, נראה שהגברת התקי פות על אזרחים משקפת את השינוי האסטרטגי שחל בקרמלין לאחרונה.

על פי דיווח ב"פייננשל טיימס", גורמים שמעורבים בשיחות שמ נהל פוטין עם מקורביו קיבלו מידע שלפיו הנשיא הרוסי כבר אינו מעו ניין להביא לפתרון דיפלומטי של הסכסוך עם אוקראינה, ובמקום

זאת מעדיף להתמקד במחטפים טריטוריאלי­ים.

בתוך כך, נמשכים הקרבות על מעוז ההתנגדות של מריופול - מפעל הפלדה אזובסטל שבו שוהים מאות לוחמים לצד נשים וילדים. אתמול טענו האוקראינים שהצ בא הרוסי ממשיך להכניע את אלו שמתבצרים במפעל הפלדה בעיר, למרות ההוראה של פוטין כי יש להטיל מצור הרמטי במקום כיבוש.

לקראת מועד ירידת הגיליון לדפוס, מזכירי ההגנה והחוץ של ארה"ב היו אמורים לבקר בקייב.

 ?? ?? ולריה וקירה הלודן
ולריה וקירה הלודן
 ?? ?? ההרס באודסה, אתמול צילום:
GettyImage­s
ההרס באודסה, אתמול צילום: GettyImage­s

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel