Israel Hayom

"שנישואי הקטינה יחכו, החרדים מורגלים בדחיית סיפוקים"

בא כוחה של היועמ"שית קרא לא לאשר לבת 17 מהמגזר להתחתן ארבעה חודשים לפני שהחוק מתיר זאת ● השופטת דחתה את הטענה על הסף: "מדובר בנערה בוגרת"

-

אז שנת 2013 השתנה החוק בישראל, וגיל הנישואים, שעמד על ,17 עלה ל .18 מדי פעם, לבית המשפט מגיעים תיקים שבהם מתבקש אישורו לנישואים מוקדמים יותר.

באחד המקרים האחרונים, בית המשפט אישר נישואים מוקדמים למרות התנגדות בא כוחה של היועמ"שית, שטען, בין היתר, כי היות שמדובר בבני המגזר החרדי - הם מורגלים בדחיית סיפוקים.

הבקשה למתן היתר נישואים לנערה הוגשה בא מצעות הוריה לבית המשפט לענייני משפחה בפתח תקווה. הנערה מעוניינת להתחתן עם בחיר ליבה בחודש יולי השנה, לאחר שתסיים את לימודי התיכון, וארבעה חודשים לפני שימלאו לה .18

הנערה ובן זוגה משתייכים למגזר החרדי. המ שפחות של שניהם התגוררו בשכנות בצרפת, ובין ההורים היה קשר הדוק.

לפני כשנה החלו בני הזוג לקיים קשר, מתוך כוונה לבחון את התאמתם לנישואים. "המשפחות אמרו את השמות שלנו, מ"מ ומ"א )ראשי התיבות של שמות בני הזוג, א"כ(, כאילו זה היה ברור לכולם )שנהיה ביחד, ,"(כ"א הסבירה הנערה.

"כשהציעו את זה אמרתי שלא אכפת לי לנסות. זה היה בחופש הגדול, כשטסנו לראות את המשפחה, אז אמרתי שאם הוא שייך לי - אז אני לא אעבור ליד זה, כדאי שאני אנסה... כבר הכרתי אותו, ויד עתי שמבחינה חיצונית הוא מתאים לי, אבל רציתי שנדבר, ואז דיברנו וראינו שאנחנו באותו ראש של החיים. הפרש הגילים בינינו הוא 12 שנה. זה לא מקשה. נפגשנו כמה פעמים והחלטנו שכן, ואז חזרנו לארץ והוא הציע לי נישואים", סיפרה. הנערה התייחסה לניסיון שיש לה בניהול הבית, בהיותה אחות בוגרת לשישה ילדים צעירים ממנה ובעובדה שסייעה לאמה לטפל בהם לאורך השנים. היא אף התייחסה בבגרות ובפתיחות גם לקושי לש מור על איסור נגיעה.

הורי הנערה ציינו כי מבחינתם, משנמצא שידוך הולם לבתם ואם בני הזוג מוכנים ובשלים לחתונה ומעוניינים בכך - אין סיבה לדחות את הנישואים. ההורים אף הבהירו כי התרשמו שהחתן המיועד יוכל לדאוג לבתם ולפרנסה בכבוד, והם עצמם יוכלו לת מוך בזוג הצעיר ובקשיים שצפויים לו בדרך.

לאחר שהשופטת נאוה גדיש שוחחה ביחידות עם הנערה, היא לא קיבלה את טענת בא כוחה של היועמ"שית, ואישרה את הנישואים.

"אין בידי לקבל את טענת ב"כ היועמ"שית, כי היות שמדובר בבני המגזר החרדי הם מורגלים בדחיית סיפוקים, ואין לקצר להם את ההליך בכמה חודשים רק בשל רצונם", ציינה השופטת.

"ניתן לומר שדווקא משום שמדובר בבני המגזר החרדי, הקושי הוא גדול יותר ביחס לצעירים חילונים, שאינם מקפידים על שמירת נגיעה. מכל מקום, ללא קשר למגזר כזה או אחר, כדברי הנשיא שמגר: 'מדובר בבני אדם, על רגשותיהם, חוויותיהם ובעיותיהם"', כתבה השופטת, והוסיפה: "כפי שהתרשמתי בעצמי, עמדה לפניי נערה בוגרת, המודעת לצרכיה ולקשיים שעלולים להיות בדרך, והיא בעלת חוסן אישי ורגשי".

 ?? ?? "דווקא משום שמדובר בחרדים, הקושי הוא גדול יותר ביחס לצעירים חילונים" צילום ארכיון: יהונתן זינדל
"דווקא משום שמדובר בחרדים, הקושי הוא גדול יותר ביחס לצעירים חילונים" צילום ארכיון: יהונתן זינדל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel