Israel Hayom

בוטלה הרשעתו של גבר מכה: "התכוון להכאיב, אך לא ראה את הסכנה שבמעשה"

-

לימות נגד נשים הפכה להיות רעה חולה בחברה הישראלית. הדרך היחידה לצמצם את התופעה היא באמצעות נקיטת יד קשה. שופטת בית משפט השלום ברחובות, זהר דיבון סגל, ביטלה לאחרונה הרשעה של גבר שהודה בתקיפה של חברתו הגורמת חבלה של ממש. "הנאשם אמנם התכוון להכאיב למתלוננת, אך לא ראה את הסכנה שבמעשה", כתבה השופטת בגזר הדין.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי יחידת התבי עות שלוחת רחובות, בעת שהנאשם היה בן זוגה של המתלוננת שתו השניים אלכוהול, והתגלע ביניהם ויכוח. במהלכו הוא קילל אותה, ובהמשך החל לצ עוק עליה, סטר בפניה וחנק אותה. היא הדפה אותו ויצאה מחדר השינה.

הנאשם הלך אחריה, וכאשר שאלה לפשר מעשיו - הוא בעט בבית החזה שלה והיא נהדפה אחורה. בתגובה המתלוננת צעקה שייצא מהבית, והשליכה את הטלפון שלו. כשיצא, נעלה את הדלת.

הנאשם חזר בהמשך, פתח את השער והחל לצעוק למתלוננת. זאת פתחה את הדלת ואמרה לנאשם: "הרבצת לי, אתה לא נכנס. זה נגמר בינינו".

הוא המשיך לדפוק בחוזקה על הדלת, ואף בעט בה עד שנפתחה, נכנס לבית, קילל את המתלוננת ואמר לה: "יא בת ,***ז למי את חושבת שאת לא פותחת את הדלת?". הוא בעט בחוזקה בחלק התחתון של רגלה הימנית של המתלוננת. היא נפלה וראשה נחבט מה מזנון בסלון, היא איבדה את הכרתה ואפה החל מדמם.

התובע המשטרתי, עו"ד ים קולן, הפנה לערכים המוגנים שנפגעו כפועל יוצא ממעשיו של הנאשם, שבהם שלמות גופה וביטחונה של המתלוננת. אך בשל היעדר עבר פלילי, הודאתו וקבלת אחריות, טען שראוי להשית על הנאשם מאסר בן שישה חודשים. מנגד, בא כוחו של הנאשם טען כי מדובר באירוע יחיד, קצר, חריג ולא מתאים לנאשם.

"הנזק אירע"

השופטת קיבלה לבסוף את טענת הסנגור, ביטלה את ההרשעה והטילה על הנאשם 200 שעות עבודות שירות, וכן 7,000 שקלים פיצוי למתלוננת.

"המעשה אינו פרי תכנון מוקדם, אלא הוא היה פרץ אלימות ספונטני, שהתרחש על רקע דין ודברים בין הנאשם למתלוננת, בזמן שהשניים היו תחת השפעת אלכוהול. האירוע אינו קצר מועד, אלא 'מתגלגל', ובכל שלב ושלב היתה לנאשם ההזדמנות להימנע ממעשיו", ציינה השופטת.

"מבלי להקל ראש בדבר, לכאורה רף החומרה אינו גבוה. אלא שהמתלוננת נפצעה והתוצאה שנגרמה מהמעשה קשה. עם זאת, ברור שהנאשם לא חפץ בתוצאה שכזו. לרוע המזל הנזק אירע. הנאשם כמובן אחראי לתוצאות מעשיו, אך יש בנתון זה למתן את חומרת המעשה... בנסיבות המיוחדות והמורכבות, הרשעה יהא בה לפגוע גם בדימוי העצמי של הנאשם ובמאמציו לבסס חיים נורמטיביים".

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel