Israel Hayom

לא ברור על מה ההתלהבות הכללית

"הכל בכל מקום בבת אחת", ארה"ב 2022

-

פעם בכמה זמן זה קורה: כולם מתלה בים מסרט עד הגג, חוץ מכם. זה בדיוק מה שקרה לי עם "הכל בכל מקום בבת אחת", דרמה קומית מד"בית פרועה ומלאת דמיון, שעוסקת במשפחה סינית אמריקנית שמ תמודדת עם שלל בעיות.

את הסרט כתבו וביימו דן קוואן ודניאל שיינרט )שחתומים גם על "איש האולר"(, ואי אפשר להאשים אותם בכך שהיו עצ לנים. כל דקה מתוך 140 הדקות של "הכל בכל מקום" דחוסה ברעיונות, בהתחכמויות, בגימיקים ובהסחות דעת ויזואליות ור עיוניות. הבעיה? מאחורי כל הדאווינים החביבים )והבדיחות הלא באמת מצחיקות( מסתתר סרט חלול, שטחי ורפטטיבי, שמ תקשה מאוד להגיד משהו חדש, מורכב או מרגש על דמויותיו או על החיים.

כמו "ספיידרמן: ממד העכביש" ו"ספיידרמן: אין דרך הביתה", גם הסרט הנ"ל מתרחש ב :multiverse יקום שכולל מספר אינסופי של יקומים מקבילים. בכל אחד מהיקומים האלה הגיבורים שלנו נה נים מגורל שונה, וכל אחד מהיקומים האלה מוצג על המסך באמצעות אסתטיקה אחרת.

על הנייר זה אולי נשמע מגניב וכיפי, אך בפועל הדבר מתגלה כסיוט מעיק ומ תיש, שממצה את עצמו הרבה יותר מהר מהצפוי. העלילה נסבה סביב בעלת מכ בסה )בגילומה של מישל יאו הפנומנלית(, שאינה מסתדרת עם בעלה ועם בתה וש מסובכת עד הצוואר עם מס הכנסה, והיא אינה מעניינת במיוחד. המזימה הבין יקו מית המקושקשת לחלוטין, המתגלה כעבור זמן קצר, מעניינת עוד פחות )אף שהיא כוללת קרבות קונג פו(. מבחינת ליהוק, "הכל בכל מקום" מציע כמה תענוגות לא צפויים. מלבד יאו, סופ רסטארית הונג קונגית שמזמן לא הופיעה בתפקיד ראשי בסרט מערבי, ניתן למ צוא כאן גם את קי הוי קואן )שכיכב כילד ב"הגוניס"( ואת ג'יימי לי קרטיס )בתפקיד לא אופייני שיקשה עליכם מאוד לזהות אותה(. אך מכל בחינה אחרת, בעיקר חי כיתי שתגיע כבר הפואנטה כדי שאוכל ללכת הביתה.

עם כל הכבוד לגימיקים הוויזואליי­ם של הסרט, ועם כל הכבוד לענייני היקומים המקבילים, "הכל בכל מקום בבת אחת" הוא גם יותר מדי וגם פחות מדי באותו הזמן. לצמד הבמאים צפויה כנראה קריירה מזהירה. ההימור שלי: בתוך זמן קצר נראה אותם מצטרפים ליקום הקולנועי של מא רוול. שם, לפחות, לא צריך להעמיד פנים שהסרטים שאתה יוצר מתיימרים לעשות משהו אחר מלבד בידור.

ציון: 4

 ?? ?? מתוך "הכל בכל מקום בבת אחת"
מתוך "הכל בכל מקום בבת אחת"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel