Israel Hayom

אם אין לחם - תזמינו וולט

- ליאורה לויאן

העיסוק החטטני במשפחותיהם של נבחרי ציבור הוא כמעט תמיד צהוב, נמוך, פוגעני ובעיקר גורם עוול למי שגם ככה משלמים מחיר לא נמוך על הציבוריות של אב או אם המשפחה. לא רציתי לכתוב את הטור הזה, באמת לא רציתי. אף אחד לא רוצה לעסוק בספגטי של מי שנטפלו אליה בגלל גופיית ספגטי.

מי שמכניס את עצמו לקו האש זו אולי בעיה שלו, אבל בני משפחה רבים מעדיפים להישאר מחוץ למטבח הלוהט של הפוליטיקה הישרא לית. רגע, אמרנו מטבח? כי החשיפה של אילה חסון על הפזרנות המו גזמת של משפחת בנט היא בום על קולי עבור כל מי שקיווה שכבר לא נצטרך להתעסק עם משקלן המדויק של גלידות פיסטוק או ערכן המשוער של חמגשיות.

היו ימים שהתקשורת עסקה יומם ולילה בהרכב המנה הלא כשרה שהגישה השפית גילת בנט, ורק בשבוע שעבר התפייט מאן דהו על עמידתה "כאחד האדם, בלי גינונים" בתור לבופה באחד ממלונות הארץ. והנה, מתברר שגם ראש ממשלת השינוי לא הביא עימו שינוי של ממש בחדשות שיוצאות מבית ראש הממשלה. עם כל הכבוד לפרטיותה, עצמאותה וזכותה לחיים ללא אור זרקורים של הגברת בנט, מזון מהיר באלפי שקלים על חשבון משלמי המסים הוא סממן רע מאוד של מי ששכח שעובד ציבור הוא מישהו שעובד עבור הציבור, לא מישהו שה ציבור עובד עבורו.

התגובה הרשמית של משפחת בנט היא לא פחות ממבישה, ומסתכמת בטענה "נתניהו הוציא יותר". על החיבה הנתניהו ית למותרות מתנהל בשנים האחרונות משפט מהיקרים ומהמתוקשרי­ם שראינו, ואילו בנט וחבריו מתעקשים עד היום שהם ממשלת שינוי. או שאולי זה היה איחוי? הבטחות בחירות, לך תזכור. ואפרופו השוואות לנתניהו, בעוד אילה חסון עושה כאן את תפקידה העיתונאי וחושפת שימוש מתמיה בכספי ציבור, שאר עיתונאי ישראל מעדיפים פרי שדווקא לא מגיע בוולט: אתרוג.

דרושה פה בדחיפות מנהיגות שתחזיר את אמות המידה הסבירות לת חום הזה, ואולי יועץ נאמן שיסביר לראש הממשלה שכמויות אדירות של טייק אווי על בסיס קבוע משדרות ניתוק ונהנתנות. הרעיון הבאמת פשוט הזה - שאזרחי ישראל משלמים מסים כדי לשפר את חייהם שלהם, לא כדי לשפר את חייו האישיים של נבחר ציבור זה או אחר - משום מה התפספס אפילו על ידי האח מהסיירת. לצד התנאים הנוחים הדרושים לעבודתו התובענית של ראש הממשלה, אין חובה על אזרחי ישראל להאכיל את הילדים שלו במנות גורמה. הרגלי התזונה של בני משפחת בנט הם עניינם הפרטי בלבד, וכדי שיישארו כאלה - אין שום הצדקה להגיש לכולנו את החשבון. מי שנוהג באופן שנראה בלתי ראוי בכספי משלם המסים, שלא יתפלא שכולם מסתכלים לו בצלחת.

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel