Israel Hayom

מהספסל באה צרה

אם מכבי ת"א רוצה לחזור למאבק האליפות בעונה הבאה, היא חייבת לייצר תחרות חיובית בסגל, שאבדה לגמרי מאז עזב ולדימיר איביץ' ● בינתיים מחכה לה דרבי מול הפועל, שמקווה לנצח אחרי שמונה שנים

- שי ארצי

לא משנה מה תהיה תוצאת המשחק הערב (20:30) בדרבי התל אביבי - בין שהפועל תנצח אחרי שמונה שנים ובין שלאו, המ טרה הגדולה של מכבי בקיץ הקרוב היא לבנות סגל עמוק ואיכותי, שאחד הדגשים בו יהיה על שחקני הספסל.

העונה הנוכחית הדגישה עד כמה חשוב לקבוצה בסדר גודל של מכבי, שמתמודדת גם באירופה, סגל עמוק. הסיבה העיקרית לכך היא התחרות. ברגע שלשחקן אין כזו על מקום בהרכב, הוא יכול להרשות לעצמו לזייף. לסטי פה פריצה, למשל, לא היה מחליף ראוי על הספסל, מפני שאוסמה חלאיילה לא נספר, ורק ההגעה של ג'ורג'ה יובאנו ביץ' יצרה סוג של תחרות, אף על פי שבדרך כלל הם משחקים יחד.

"כשוולדימיר איביץ' היה פה, כולם ידעו שמי שלא טוב - נגמר לו הסי פור", אמרו בסביבת המועדון, "כשצ'יקו אופואדו לא היה טוב, איתי שכטר הח ליף אותו. כשאנדרה ג'ראלדש לא היה טוב, מאור קנדיל נכנס. כש עומר אצילי או יונ תן כהן לא תפקדו, היה את ניק בלק מן או אילון אלמוג. חייבים להחזיר את התחרות שהיתה פה".

אז השנה ג'ראלדש לא היה טוב, אבל משום מה קנדיל לא קיבל הזדמנויות להחליף אותו. בראנדלי קו באס נחשב ל"נפילה", אבל מתן חוזז או אלמוג לא הצליחו לתפוס את המשבצת שלו. רק טל בן חיים הצליח לפר קים, וזה לפני שהמא מן מלאדן קרסטאיץ' ניסה להפוך אותו למגן. וזו רק דוגמה אחת מיני רבות. מעט נתונים: אלמוג רשם העו נה 16 הופעות בליגה, אבל לא מצא כלל את הרשת. אבי ריקן, קשר התק פי, שיחק 18 פעמים בליגה וכבש שער בודד. החלוץ חלאיילה הבקיע שני שע רים בלבד ב 14 הופעות. חוזז כבש רק פעמיים ב 19 הופעות. אייל גולסה רשם 20 משחקים, בתשעה מהם עלה מהספ סל - ולא מצא את הרשת. שחקני הגנה, שלא נמדדים בשערים, שותפו מעט מדי, ולכן לא ניתן לצפות מהם לתפוקה כמו מקנדיל שרשם שתי הופעות בלבד, או משחר פיבן שקיבל שמונה הופעות.

המסקנה ברורה: מלבד הצורך לה ביא שחקנים בכירים, מכבי חייבת גם שחקנים שיכולים לעלות מהספסל ולספק מספרים, אבל בעיקר שישפיעו ויהוו תחרות אמיתית לשחקנים אחרים על חולצת ההרכב, בטח אם הם רוצים לשמור על ההגמוניה בעיר ולהחזיר את תואר האליפות לקריית שלום.

האוהדים בטירוף

כ 200 אוהדי מכבי ת"א הגיעו לאימון המסכם, עודדו, הדליקו רימוני עשן והטריפו את השחקנים. מבחינת ההר כב, דניאל פרץ יחזור אל בין הקורות, ז'וסווה סה, עדן שמיר ודן ביטון עשויים לחזור ל .11 אצל האדומים, אור יש ראלוב יחליף את אדי גוטליב המורחק.

 ?? צילום: עמי שומן ?? ג'ורג'ה יובאנוביץ' וסטיפה פריצה. מי יאיים עליהם?
צילום: עמי שומן ג'ורג'ה יובאנוביץ' וסטיפה פריצה. מי יאיים עליהם?
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel