Israel Hayom

הקיר על הגב

מכבי ת"א היא היחידה ביורוליג שמגיעה לשבוע השני בפלייאוף בפיגור 2:0 ● כשכל הנתונים הסטטיסטיים נגדה, במועדון יודעים שיידרש נס גדול כדי להגיע למשחק החמישי

- יעקב מאיר

מכבי ת"א היא הקבוצה היחידה שמגיעה לשבוע השני בפלייאוף היורוליג בפיגור .2:0 בכל שאר הסד רות התוצאה היא 1:1 והמשמעות היא שהן יגיעו לפחות לארבעה משחקים, ותרשו לנו להניח שחלקן, או אולי כולן, יגיעו גם לחמישי המכריע.

רק הצהובים יכולים לסיים את דרכם כבר מחר בלילה עם סוויפ כואב של שלושה הפסדים בשלושה משחקים מול ריאל מדריד.

השבוע החלש של מכבי מתבטא לא רק על לוח התוצאות, אלא גם בס טטיסטיקה. הצהובים הפסידו ב 39 הפרש בשני המשחקים במשותף. לעומ תם, מילאנו, שסיימה את השבוע הראשון עם המינוס השני בגודלו בנקודות, עו מדת על מינוס 9 לאחר שני המשחקים.

מכבי היא גם השנייה מהסוף עם מדד 64 בלבד בממוצע בשני המשחקים הרא שונים. רק מילאנו מדורגת מתחתיה עם 54 בגלל תצוגת הנפל החריגה שלה במ שחק הראשון, שאותו סיימה עם מדד .33

הקבוצה של אבי אבן ספגה הכי הרבה נקודות עד כה בפלייאוף כשחטפה מה בלאנקוס 89.5 נקודות בממוצע. ברצ לונה, הקבוצה ההגנתית השנייה הפחות טובה אחרי השבוע הראשון, ספגה 11.5 נקודות פחות.

אל תחשבו שמכבי יכולה להתנחם בהתקפה, שבה הצטיינה כל התקופה האחרונה. הצהובים קלעו 70 נקודות בלבד בממוצע, מה שמדרג אותם במ קום השישי מתוך שמונה. רק מילאנו ואנאדולו אפס ששותפות לסדרה עם מספר סלים נמוך וקצב איטי במיוחד קלעו פחות 60.5) ו 65 נקודות, בהתא מה(. מכבי היא גם הקבוצה עם האחוזים הכי נמוכים ל ‪.(39.5%) 2‬

מובן שקצת בעייתי להשוות בין הס דרות מבחינה סטטיסטית, מכיוון שלא מדובר באותן יריבות והדינמיקה שונה לחלוטין. עם זאת, הנחיתות המשמ עותית בסטטיסטיקה, ובעיקר העובדה שאלופת ישראל היא היחידה ללא ני צחון, מראות כמה עבודה יש לאבי אבן ולצוות שלו כדי לחזור לעניינים ולא לסיים את העונה האירופית כבר הש בוע, אולי אפילו אחרי משחק מספר 3 ביום שלישי.

אבדיה: "עברתי המון"

שבועות ספורים לאחר סיום העונה שלו באן.בי.אי ולפני שיצטרף למשימות נבחרת ישראל בהמשך הקיץ, דני אבדיה ערך אתמול מסיבת עיתונאים במשרדי איגוד הכדורסל.

כפי שפרסמנו, אבדיה ישחק בנבח רת באליפות אירופה בחודש ספטמבר וגם ישתתף בחלון המשחקים במוקדמות אליפות העולם בחודש אוגוסט. ההש תתפותו בחלון הראשון בחודש יוני מו טלת בספק גדול ונמצאת בדיונים בין פיב"א לאן.בי.אי.

"כיף להיות פה ולחזור הביתה", פתח אבדיה. "יש לי דה ז'ה וו מדברים שיפים שעשינו עם הנבחרת ותמיד היה לי כיף ענק. יש בזה משהו שונה, האהבה שה קהל מראה והכימיה בין השחקנים. תמיד יש משהו מיוחד ואני כבר מחכה. אנחנו יכולים להגיע לגמר אליפות אירופה".

על התקופה באן.בי.אי אמר: "עברתי המון דברים. זה היה קשה, וגם הייתה תקופת קורונה באמצע וזה היה מאתגר. בשנה השנייה הרגשתי את ההתפתחות והגעתי מנוסה יותר, וככל שעבר הזמן הרגשתי המון הקלה וגם שיפור ביכולת שלי על המגרש".

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? ווילבקין נתקל בקיר
צילום: אי.פי.אי ווילבקין נתקל בקיר
 ?? ?? אבדיה. "כבר מחכה לנבחרת"
אבדיה. "כבר מחכה לנבחרת"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel