Israel Hayom

מאושר עד הגג

כבוד אדיר לשחקן חיים טופול: קיבל את פרס יו"ר הכנסת על הקמת כפר נהר הירדן, המטפל בילדים הסובלים ממחלות חשוכות מרפא ● עקב מצבו הבריאותי, את ההודעה קיבלו אשתו ובנו

- אסף גולן

חתן פרס ישראל, השחקן חיים טופול, קיבל את פרס יו"ר הכנסת על כך שיזם והקים את עמו תת כפר נהר הירדן - כפר נופש לילדים המתמודדים עם מחלות חשוכות מרפא בגבעת אבני שב גליל התחתון. מדובר בכפר שנותן מענה לילדים מכלל המגזרים, ואף מהרשות הפלשתינית.

מכיוון שמצבו הבריאותי של טופול מורכב, ערך יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, שיחה מרגשת עם בנו של טופול, עומר, ועם אשתו גליה. ח"כ לוי הודה בשם הכנסת לשחקן האהוב על מפעל ההתנדבות החשוב שלו בעמותה.

טופול ,(86) יליד תל אביב, הפך ברבות השנים לשחקן בינלאומי מצליח. הוא היה מועמד לפרס האוסקר על משחקו בסרט "סאלח שבתי". נוסף על כך, היה מועמד לפרס הטוני וזכה בשני פרסי גלובוס הזהב. בשנת 2015 קיבל את פרס ישראל על מפעל חיים - עבור תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה.

בשנת 2002 יזם והקים את "כפר נהר הירדן" ושימש יו"ר מועצת המנהלים שלו. כיום הוא מכהן כנשיא העמותה. במקום מרכז רפואי חדשני, ויש בו 29 עובדים וכאלף מתנדבים. בכפר מרכז ספורט, אולם תיאטרון, ספריית משחקים, מרכז אמנות ויצירה, בריכת שחייה ייחודית ועוד.

פרס יו"ר הכנסת מוענק השנה לאחר שלוש שנות הפסקה. ח"כ לוי החליט להחיות מחדש את פעילות הקרן המנוהלת על ידי אגף הטקסים

- מודעה - של המשכן. נוסף על הפרס שניתן לטופול, הוענקו שני פרסים נוספים בקטגוריות אחרות. כל אדם, ארגון או עמותה זוכים ב 50 אלף שקלים. שני הפרסים האחרים ניתנו לעמותת "השתחוויה" עבור קידום ועידוד הסבלנות, הסובלנות, הכבוד וההבנה ההדדיים והשכנות הטובה בחינוך ובמעשה. פרס נוסף קיבל ארגון עורכי דין לקידום מינהל תקין תחת הסעיף קידום שלטון החוק, ערכי הדמוקרטיה והשמירה על זכויות האדם בישראל.

פרס יו"ר הכנסת הוענק לראשונה ב .1981 את הפרס יזמו והקימו עמנואל רסין מתרומת קרן מרקוביץ שרייבר מצרפת, והנדבנית הגברת אוז'יני שרייבר ז"ל, בעלת תואר דוקטור כבוד לפילוסופיה מאוניברסיט­ת תל אביב.

הקרן הוקמה כדי לעודד ולהמריץ את תושבי ישראל, שפועלים ותורמים בנושאי איכות החיים וטיפוחם, להמשיך בפועלם למען החברה, במתן פרסים כספיים שנתיים מפירות הקרן.

 ?? צילום: The Kobal Collection‬ / ‪United Artists ?? טופול בסרט "כנר על הגג"
צילום: The Kobal Collection‬ / ‪United Artists טופול בסרט "כנר על הגג"
 ?? ?? יו"ר הכנסת לוי
יו"ר הכנסת לוי
 ?? ?? חיים טופול צילום ארכיון: גיל אליהו/ג'יני
חיים טופול צילום ארכיון: גיל אליהו/ג'יני

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel