Israel Hayom

"אני שמחה להיות כאן עם כל העם שלי"

-

ג'ודית פרוכנא בת ה ,87 המתגוררת בירוש לים, עלתה לפני ארבע שנים מסאות'פילד, מישיגן שבארה"ב בסיוע "נפש בנפש", הפו על בשיתוף משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית, קק"ל ו ,JNF-USA ונהנית מכל רגע בישראל. ג'ודית נולדה ברומניה בשנת .1935 בזמן השואה משפחתה שהתה במסתור, ולאחר המלחמה אביה הגיש בקשה לקבלת ויזה כדי לעזוב את רומניה עם המשפחה, אבל היא לא אושרה.

ג'ודית מתארת את השנים האלה כשנים הנוראות בחייה: "היטלר הרג את הילדות שלי, אבל סטלין הרג את נשמתי". במסגרת עוולות המשטר הסובייטי, אבא שלה היה בכלא בטענה שריגל למען ישראל והמשפחה סבלה מאנטי שמיות רבה. "האנשים ברומניה היו שטופי מוח עם אנטישמיות. הוריי ניסו לחיות אורח חיים יהודי, אבל הנסיבות היו קשות מאוד עבורי כיהודייה. הקומוניסטי­ם עשו הכל כדי שאנשים לא יחשבו. חיינו בצפיפות גדולה ובלי ביטוי כלשהו לפרטיות שלנו", היא מספרת.

לאחר תלאות, המשפחה קיבלה את הוויזה המיוחלת ב 1962 והיגרה לארה"ב דרך אוס טריה. "היתה קבוצה של ישראלים עם דגל ישראל באוסטריה, שאמרו לנו שלא יהיו לנו יותר בעיות בגלל שאנחנו יהודים", נזכרת ג'ודית בהתרגשות. "אחד מהם עטף אותי בדגל ישראל". לאחר שהגיעו לארה"ב ג'ודית עבדה קשה, השלימה תואר אקדמי והיו לה חיים טו בים, אבל חלומה האמיתי היה לעלות לישראל. במשך השנים נישאה פעמיים לניצולי שואה, הביאה לעולם שני ילדים - דניאל, עו"ד שעלה לישראל עם משפחתו ומתגורר ברחובות, ובת נוספת שמתגוררת בארה"ב וצפויה גם היא לעשות עלייה. ג'ודית גידלה את ילדיה על ערכי הציונות ועם זיקה ליהדות, אף שלא קי בלה חינוך דתי בשל הרקע הקומוניסטי שלה. היא החליטה לעלות לישראל לאחר שהתא למנה בפעם השנייה: "זה חלום שהתגשם עבורי לעלות לישראל. אני שמחה מאוד. חייתי בהרבה מקומות, אבל אני אוהבת להיות כאן. זה האושר הכי גדול. בישראל כל המדינה חוגגת ביחד. אני כאן עם כל העם שלי, שנלחם למען אותה מטרה. הישראלים עשו הרבה מאוד כדי שתהיה מדינה ליהודים, והם תמיד אוהבים לעזור. יש פה חשיבות עליונה למשפחה, ומעניקים ביש ראל אהבה וביטחון לילדים. הקהילה היהודית בארה"ב צריכה לתמוך יותר בישראל".

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel