Israel Hayom

"דמותם לנגד עיניי": נחנך מרכז חדשני להנצחת השואה בקריית ההדרכה

- כתב "ישראל היום"

יד ושם וצה"ל חנכו השבוע את "דמותם לנגד עיניי" - מרכז חי נוכי חדש להנחלת זיכרון השואה בקריית ההדרכה ע"ש האלוף אריאל שרון בנגב, מרכז המהווה פריצת דרך בתחום הנחלת זיכ רון השואה.

המרכז מציג דרך חדשנית לה נגשת נושא השואה לעשרות אלפי חיילים ולאנשי כוחות הביטחון המשרתים במרחב הדרומי, ובה משך הוא צפוי להיפתח לציבור הרחב. מטרתו של המרכז החדש, שפותח על ידי בית הספר הבינ לאומי להוראת השואה ביד ושם, היא לעסוק בנושא השואה כסי פור מרכזי בתולדות העם היהודי, באמצעות דיון ערכי בסוגיות מר כזיות כמו התמודדות בעולם של כאוס וחורבן, מציאת משמעות בעולם זה, זהות יהודית, אחריות הדדית, מנהיגות, גבורה וערכים נוספים שיעלו לדיון בקרב הדורות הבאים של המפקדים והחיילים.

במרכז יש שמונה מתחמי תצו גה אינטראקטיב­יים המציגים את סיפוריהן של שמונה דמויות שמ ספקות הצצה למרחב החיים של העולם היהודי לפני השואה - במה עסקו, מה היתה תפיסת עולמן, איך ראו את עתידן ועוד. מדובר בדמויות, ברובן צעירות או כאלו שהיו השראה לצעירים, ובאמ צעותן יכירו המבקרים במרכז את העולם היהודי הענף והמגוון שאבד. היכרות זו תאפשר לדון ולהבין דילמות שונות כמו הש תתפות במרד, למה יהודי גרמניה לא קמו ועזבו עם עליית היטלר לשלטון ועוד.

עוד במרכז: פסיפס תצלומים של קורבנות ושורדים על בסיס תמונות מקור מהתקופה; מיצג המביא את סיפור השואה באופן תמציתי לצורך הכרת מושגים בסיסיים בסיפור השואה; וחלק מסכם המציג את החזרה לחיים. חלק זה מציג את השורדים אחרי המלחמה, תוך שימת דגש על העובדה שסיפור השואה לא תם עבורם, גם עם תום המלחמה. חלק זה מוביל לשיח העוסק בבחירה בחיים, בעומס שהושם על כתפי השורדים שלקחו על עצמם גם את תקומת המדינה והארץ והצטרפו למאמץ הכולל של היישוב והמ דינה מראשית מוסדותיה.

 ?? צילום: אריק סולטן ?? מרכז ההנצחה
צילום: אריק סולטן מרכז ההנצחה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel