Israel Hayom

המדינה וההסתדרות הרפואית נגד המתמחים: "טרם הושגו הסכמות"

המשבר לא נגמר: המדינה הודיעה לביה"ד לעבודה כי תקיים עבודת מטה על אופן קיצור התורנויות, ותעדכן בהתקדמות בעוד כשלושה שבועות ● עד שתתקבל ההחלטה, יתעכב קיצור התורנויות

- מיטל יסעור בית אור

סאגה מתמשכת: המדינה וההסתדרות הרפואית מתנג! דות לבקשת ארגון המתמחים "מרשם" לבטל את צו הביניים שדוחה את קיצור התורנויות בבתי החולים. בתשובתן לבג"ץ מסכימה המדינה לדחייה נוספת בקיצור התורנויות, וכך גם ההסתדרות הרפואית עצמה.

מתשובת המדינה עולה כי היא מס כימה לדחייה נוספת ביישום קיצור תו רנויות הרופאים המתמחים. היא הודי עה לבית הדין לעבודה כי היא עדיין מקיימת עבודת מטה על אופן קיצור התורנויות והבעיות שהתגלו, ומבקשת לחזור ולעדכן בהתקדמות בעוד כשלו שה שבועות. עד אז לא יחל קיצור תור נויות הרופאים המתמחים, והם ימשיכו לעבוד 26 שעות.

כזכור, שירותי בריאות כללית, המ פעילה שלושה בתי חולים שבהם אמור היה להתחיל קיצור התורנויות ב 1 בא

פריל, עתרה לבית הדין לעבודה וביקשה להוציא צו ביניים על מנת לעכב את קיצור התורנות.

"הקיצור לא פרקטי"

לאחר מכן, פנה ארגון המתמחים מרשם לבג"ץ, טען כי ההחלטה הנוכ חית על צו הביניים היא "מחטף", וביקש לדחות את ההחלטה ולהצטרף בעצמו כצד בהליך המשפטי.

בתגובה של ההסתדרות הרפואית ושל המדינה לבית הדין לעבודה, הן מתנגדות באופן נחרץ לצירוף ארגון מרשם לדיונים בבית המשפט. "למרשם אין מעמד במסגרת יחסי העבודה, שכן הארגון היציג של הרופאים - ובכללם הרופאים המתמחים - הוא ההסתדרות הרפואית", מציינת עו"ד יעל בר לב מפ רקליטות המדינה.

בתשובת ההסתדרות הרפואית צוין כי בית הדין מתבקש לדחות את בקשת מרשם לביטול צו הביניים. "קיימת תמי מות דעים בקרב כל הגורמים, שקיצור התורנויות אינו ישים ואינו פרקטי לנו כח מספר הרופאים הקיים כיום במערכת הבריאות", נכתב.

מי מייצג את המתמחים?

עוד הוסיפו בהסתדרות הרפואית כי "הדבר מצריך תיקון והתאמות בהסכ מים הקיבוציים, וטרם הושגו הסכמות בעניין זה. נוסף על כך, טרם הסתיים המשא ומתן היומיומי המתנהל בין המ דינה, משרד האוצר והר"י, ויש לאפשר לצדדים להשלימו".

בהסתדרות הרפואית הזכירו עוד כי למרשם אין נכון לעכשיו מעמד קיבוצי שמאפשר לה להיות צד בהליך. לטענ תה "ההסתדרות הרפואית, והיא בלבד, היא הארגון המייצג את כלל הרופאים הפועלים בישראל".

 ?? ?? יחכו שלושה שבועות נוספים צילום: יהושע יוסף
יחכו שלושה שבועות נוספים צילום: יהושע יוסף

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel