Israel Hayom

כדי להאריך את השירות המבצעי: הכשרת חיילי ההסדר תקוצר

במסגרת הפיילוט קוצרו התכנים שיועברו לטירונים - לטובת חודש נוסף של שירות מבצעי ● מאות בני ישיבות התגייסו השבוע לחטיבות קרביות: "יודעים שמגיעים למטרה נעלה"

- חנן גרינווד

לראשונה תקוצר הכשרתם של לוחמי מסלולי ההסדר בחודש, במסגרת פיילוט חדש שיצא לדרך השבוע, כדי לאפשר ללוחמים לבצע שירות מבצעי ארוך יותר, כך נודע ל"ישראל היום". במסגרת הפיילוט קוצרו וצומצמו תכנים כדי לאפשר שירות מבצעי ארוך יותר.

במשך השנים נשמעה ביקורת על שירותם המקוצר של בני ישיבות ההסדר, שמשרתים שנה וחמישה חודשים בלבד, שיותר ממחציתם מוקדש להכשרה.

כעת, כך נראה על פי הפיילוט החדש, נמצא פתרון מסוים לבעיה זו, בדמות חודש של שירות מבצעי נוסף על חשבון ההכשרה. באיגוד ישיבות ההסדר, שפעלו על מנת להוציא לפועל את הפיילוט, בירכו על יציאתו לפועל ואמרו: "תנו בראש".

השבוע הגיעו כ־004 תלמידי ישיבות הסדר לבקו"ם בתל השומר, והתגייסו ליחידות השדה השונות במסגרת מחלקות ביני"ש (בני ישיבות) כדי לעבור לראשונה טירונות מקוצרת.

"אנו חוזים בגיוס גדול במיוחד של כ־004 חיילים שהתגייסו יחדיו - חבר'ה בקבוצות שיכולות להגיע לעשרות מתגייסים - עד 35 או 40 מישיבה", אמר אורי פינסקי, רמ"ט ישיבות ההסדר. "מדובר בקבוצות מגובשות, איכותיות, ההולכות ביחד למחלקת ביני"ש. כאיגוד ישיבות ההסדר אנו עושים ונמשיך לעשות את כל מה שאפשר כדי שהגיוס יעבור בשלום, ובצורה וטובה".

"חששות וגאווה גדולה"

בני הישיבות התגייסו לשירות קרבי בחטיבות השונות, ובהן גולני, גבעתי, צנחנים, נח"ל, כפיר, שריון והנדסה. אחד החיילים החדשים הוא אליעזר כהן, מישיבת ההסדר באילת, שהגיע ללשכה יחד עם רעייתו ובתם הפעוטה וכעת ישרת בחטיבת גולני. "אני יודעת שהולך להיות קשה", אמרה רעייתו, "אבל לא מדובר בהקרבה עבורי, כי אנחנו יודעים שאליעזר מגיע למטרה נעלה של הגנה על המדינה".

בקרב המתגייסים בלטה קבוצה של תלמידי ישיבת ההסדר "לב התורה" בבית שמש, שמורכבת מתלמידים בודדים שהגיעו מארה"ב ומצפון אמריקה, במטרה לשלב מסלול תורני עם שירות צבאי משמעותי. בין ההורים הנרגשים היו הוריו של החייל דרו סמואלסון, שהתגייס כלוחם לחטיבת גולני. הוריו סקוט ופמי עלו לארץ ממרילנד לקראת גיוסו של בנם. ההורים הנרגשים שיתפו בתחושותיהם לנוכח העובדה שמדובר בבנם הבכור. "עלינו לישראל באוגוסט האחרון, ולדרו יש כמובן מניות יסוד בהחלטה הזו, הוא ללא ספק איש מכירות מצוין. היום המיוחד הזה מלווה בקצת חששות לצד התרגשות".

 ?? ?? ממשיכים מהישיבה לבקו"ם צילום: יח"צ איגוד ישיבות ההסדר
ממשיכים מהישיבה לבקו"ם צילום: יח"צ איגוד ישיבות ההסדר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel