Israel Hayom

המנגל בסכנה? חשש ממחסור בעופות טריים ליום העצמאות

יו"ר חברת החשמל התפטר: "שיקולים פוליטיים במינויים" בשל הסמיכות לחג המוסלמי עיד אל־פיטר, ממליצה מועצת הלול להצטייד בעופות כבר השבוע ● טיפ לצרכנים: לשים לב שלא מוכרים לכם עופות קפואים כטריים

- סוניה גורודיסקי היאלי יעקבי־הנדלסמן

דווקא לפני יום העצמאות: חשש ממחסור בעופות טריים ובחלקי עופות כמו פרגיות, כבדים, כנפיים וכיו"ב.

לאור פניית "ישראל היום", במועצת הלול התריעו על מחסור צפוי בעופות בשבוע הקרוב - לקראת יום העצמאות, שמתאפיין בכל שנה בצריכה גבוהה של בשר ועופות. זאת, מפני שהשנה החג המוסלמי עיד אל־פיטר מתקיים בסמיכות ליום העצמאות. לאור הסמיכות של הפסח, שהסתיים כעת, לחודש הרמדאן, שבו מצטמצמת במעט העבודה במשחטות, ולקראת עיד אלפיטר בשבוע הבא, שבו האוכלוסייה הערבית נוהגת לצאת לטבע ולצרוך כמויות גדולות של בשר - נראה שצפוי מחסור בעופות טריים. במועצת הלול ממליצים להצטייד בעופות טריים עוד השבוע, ומציינים כי לא צפוי מחסור בעופות קפואים.

ביום ראשון הבא מתחיל, בכפוף למולד הירח, חג עיד אל־פיטר, המציין את סיומו של חודש הרמדאן עבור המוסלמים. החג נמשך שלושה ימים, שבמהלכם האוכלוסייה המוסלמית לא יוצאת לעבוד. לכן, במהלך ימי החג, השחיטה במשחטות בישראל היא בהיקף מצומצם ביחס לימי שגרה. יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ויום העצמאות יצוינו בימים רביעי וחמישי, מייד לאחר החג המוסלמי.

רמי לוי, בעלי רשת רמי לוי שיווק השקמה, אמר ל"ישראל היום" בנוגע למחסור המסתמן: "צפוי להיות מחסור בעופות הטריים, ולא בעופות הקפואים. הסיבה לכך היא שאורך חיי המדף של עופות טריים הוא לא כמו בתחום הבשר: לא מדובר בתוקף של חודש, אלא של שלושה-ארבעה ימים, גג חמישה ימים. השנה חג עיד אל־פיטר מתקיים בסמוך ליום העצמאות, ובמקרה של מחסור - אנשים ייאלצו לקנות עופות קפואים. בכל מקרה, חשוב שהצרכנים ישימו לב שלא מוכרים להם במעדניות עוף טרי שהוא בעצם קפוא".

רמי לוי: "צפוי מחסור, כיוון שאורך חיי המדף של עופות טריים הוא רק ארבעה-חמישה ימים, לעומת חודש בבקר. צרכנים ייקנו עוף קפוא"

 ?? ?? לא צפוי מחסור בבשר עוף קפוא או מעובד. כנפיים על המנגל צילום: יהונתן שאול
לא צפוי מחסור בבשר עוף קפוא או מעובד. כנפיים על המנגל צילום: יהונתן שאול
 ?? ?? מנפנפים בעצמאות צילום ארכיון: קוקו
מנפנפים בעצמאות צילום ארכיון: קוקו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel