Israel Hayom

מרפסת משולבת צבע

● מזג האוויר מתחמם - וזה בדיוק הזמן לעצב את חללי החוץ בצורה מלאת שיק ● מכלי אוכל ועד קירוי נכון - כל מה שצריך כדי להתרווח ולספור ציפורים נודדות

- אורי סלע

המרפסת ושטחי החוץ מעולם לא היו אטרקטיביים יותר כמו עכשיו, בעיצומו של האביב. לפני שתקפצו לחנות הקרובה כדי לשדרג את חללי החוץ שלכם, הרשו לנו לצייד אתכם בכמה טיפים חשובים, שיעשו את הבחירה שלכם מדויקת יותר.

גם וגם

פינות האוכל שמתאימות לחוץ, מעוצבות כיום כפינות אוכל שיתאימו באותה המידה להשתלב בחללי הפנים. הפינות הפרקטיות ביותר יהיו מפלסטיק, אלומיניום, זכוכית וגרניט פורצלן.

כאן רובצים בכיף

כשקיים קירוי - הכל נהיה פשוט יותר. מערכות הישיבה שמעוצבות היום לחוץ הבית מגיעות בשני סוגים עיקריים: מערכות סלוניות, שמבחינת הנראות מאוד מזכירות את מערכות הישיבה שממוקמות בסלון הביתי; ומערכות רביצה, נמוכות יותר והרבה פחות רשמיות. אם שטחי החוץ שלכם רחבים, ניתן לייצר פינת סלון רשמית ולצידה פינת רביצה, משוחררת יותר.

לשדרג בכל הכוח

במקרים רבים, קונספט השטיח עדיין לא לגמרי מתיישב לנו עם שטחי החוץ. כדאי לאמץ את הטרנד הזה, בעיקר משום שהוא יקפיץ את המרפסת שלכם הכי גבוה שאפשר. השטיח מוסיף שיק חינני, וממש מומלץ לנסות להתיידד עם הרעיון. כדאי לשים לב שאתם בוחרים באחד שעשוי מחומרים שלא יפתחו ריחות של טחב, ושיאפשרו ניקיון קל אם נשפכו עליו נוזלים.

תתרווחו ותסעדו

ברמה הפרקטית, מומלץ בחום לייצר סט ששייך לחוץ - ואם אפשר, כדאי אף למצוא לו אחסון במרפסת ולדעת שכשמארחים, בהושטת יד קטנה אפשר להוציא את הכלים. ברמה העיצובית, בחירה בסט קבוע תאפשר להתאימו למערכת הסלון שבמרפסת, והוא יהווה פתרון נהדר לשילוב כתמי צבע במרחב. ככל שתהיו נועזים ותבחרו ססגוני יותר - כך תעצימו את תחושת הקיץ והרגשת החופש.

נושמים אוויר

מאווררי התקרה יעשו את העבודה הטובה ביותר בפיזור אחיד של הרוח, אך עם זאת - לא כדאי לזלזל במאוורר עומד, שיידע לייצר סירקולציה נעימה של אוויר. מאוורר יודע לייצר תחושה של מעלה או שתיים פחות, וברוב המקרים רוח כזאת תאפשר שהייה נוחה ונעימה במרפסת. הדור החדש של מאווררי התקרה מיוצר באופן שמתאים לעמוד בחוץ, עם גוף אטום לחדירת נוזלים.

בלי סנוורים

אם יש לכם מרפסת מקורה שפונה לכיוון מערב, כדאי לצרף לה גגון חשמלי (מרקיזה), שיירד בלחיצת כפתור ויהווה פתרון הצללה בשעת ביןערביים, כשרוצים לשבת בחוץ וליהנות, אבל השמש מסנוורת בעיניים. אם שטחי החוץ שלכם לא מקורים, כדאי לדעת שקיימים היום פתרונות קירוי שנמכרים ברשתות השיווק, כאלו שניתן להרכיב לבד וליצור תחתם פינת ישיבה נעימה. פרט לערך העיצובי, הקירוי גם ישמור על בדי הריפוד לאורך זמן.

 ?? ?? ריפוד הכיסאות מחומר ייעודי לחוץ במראה עור, W8 צילום: יח"צ חו"ל
 בדים אטומים - לא משנה אם אתם בוחרים שולחן, ספה או כל פריט ריהוט אחר, אל תתפתו לקנות ריהוט שלא מבטיח לכם עמידות בתנאי חוץ. יש נטייה לחשוב שאם מדובר במרפסת עם קירוי אין בעיה לבחור בכל חומר - וזאת טעות. החוץ מתנהג אחרת. ספה שחשופה לרוח, אבק ולחות חייבת להתאים למצב בחוץ. חשוב להקפיד על ריפוד שעשוי בדים אטומים לחדירת נוזלים ולחות, שימנע ריחות של טחב והתפתחות של עובש ופטריות.
 גוף הרהיט - גוף הרהיט חייב להיות עמיד גם הוא. האלומיניום, למשל, הוא חומר שעלול להיות קצת יותר יקר, אבל הוא קל מאוד, מה שמקל בהמשך את שינוע הפריט ממקום למקום, וחשוב מכך - אינו מחליד גם כשבא במגע עם מים ולכן יחזיק מעמד זמן רב. גם עץ יכול לבוא בחשבון. עם זאת, הוא רגיש למים וללחות, ולכן חשוב לבחור בעץ שעבר טיפול ייעודי לעמידה בחוץ.
 תחזוקה - אל תתפתו לרכוש שום פריט שקשה לתחזק. כל דבר שכולל תוספת תחזוקה מורכבת - לא שווה את הקנייה. בד ריפוד מרהיב, ססגוני ובדיוק לטעמכם לא יישאר כזה אם הוא לא יהיה עשוי מהחומר המתאים.
 דהייה - פריטים שעומדים מתחת לכיפת השמים דוהים. במיוחד במדינה ים תיכונית כמו שלנו, מומלץ מאוד לייצר קירוי כמו גזיבו או לדאוג שיהיה לכם סדין ישן במרחק נגיעה, שתוכלו לזרוק על הכיסאות המרופדים בזמן שאינם בשימוש, ובכך להעניק להם מראה חדש לאורך זמן. בחנויות יבטיחו לכם עמידות ושמירה על הגוון, והם לא טועים בהרבה - אבל אין כמעט פריט שיעמוד תחת השמש הישראלית ולא ידהה מתישהו. מלבד השמירה, כדאי לוודא מראש שבחרתם בבדי ריפוד שלא דוהים בקלות.
ריפוד הכיסאות מחומר ייעודי לחוץ במראה עור, W8 צילום: יח"צ חו"ל  בדים אטומים - לא משנה אם אתם בוחרים שולחן, ספה או כל פריט ריהוט אחר, אל תתפתו לקנות ריהוט שלא מבטיח לכם עמידות בתנאי חוץ. יש נטייה לחשוב שאם מדובר במרפסת עם קירוי אין בעיה לבחור בכל חומר - וזאת טעות. החוץ מתנהג אחרת. ספה שחשופה לרוח, אבק ולחות חייבת להתאים למצב בחוץ. חשוב להקפיד על ריפוד שעשוי בדים אטומים לחדירת נוזלים ולחות, שימנע ריחות של טחב והתפתחות של עובש ופטריות.  גוף הרהיט - גוף הרהיט חייב להיות עמיד גם הוא. האלומיניום, למשל, הוא חומר שעלול להיות קצת יותר יקר, אבל הוא קל מאוד, מה שמקל בהמשך את שינוע הפריט ממקום למקום, וחשוב מכך - אינו מחליד גם כשבא במגע עם מים ולכן יחזיק מעמד זמן רב. גם עץ יכול לבוא בחשבון. עם זאת, הוא רגיש למים וללחות, ולכן חשוב לבחור בעץ שעבר טיפול ייעודי לעמידה בחוץ.  תחזוקה - אל תתפתו לרכוש שום פריט שקשה לתחזק. כל דבר שכולל תוספת תחזוקה מורכבת - לא שווה את הקנייה. בד ריפוד מרהיב, ססגוני ובדיוק לטעמכם לא יישאר כזה אם הוא לא יהיה עשוי מהחומר המתאים.  דהייה - פריטים שעומדים מתחת לכיפת השמים דוהים. במיוחד במדינה ים תיכונית כמו שלנו, מומלץ מאוד לייצר קירוי כמו גזיבו או לדאוג שיהיה לכם סדין ישן במרחק נגיעה, שתוכלו לזרוק על הכיסאות המרופדים בזמן שאינם בשימוש, ובכך להעניק להם מראה חדש לאורך זמן. בחנויות יבטיחו לכם עמידות ושמירה על הגוון, והם לא טועים בהרבה - אבל אין כמעט פריט שיעמוד תחת השמש הישראלית ולא ידהה מתישהו. מלבד השמירה, כדאי לוודא מראש שבחרתם בבדי ריפוד שלא דוהים בקלות.
 ?? ?? פינת אוכל לגינה מפלסטיק בעיצוב פיליפ סטארק, הביטאט צילום: ‪PH. kartel‬
סלון עם בד ריפוד ייעודי ושמשיית קש פונקציונלי­ת, לילוהום צילום: איתי בנית
פינה אלטרנטיבית במראה מרבץ מעוצב, W8 צילום: יח"צ חו"ל
פינת אוכל לגינה מפלסטיק בעיצוב פיליפ סטארק, הביטאט צילום: ‪PH. kartel‬ סלון עם בד ריפוד ייעודי ושמשיית קש פונקציונלי­ת, לילוהום צילום: איתי בנית פינה אלטרנטיבית במראה מרבץ מעוצב, W8 צילום: יח"צ חו"ל
 ?? ??
 ?? ?? מערכת ישיבה וכיסאות בריכה תואמים, W8 צילום: יח"צ חו"ל
מערכת ישיבה וכיסאות בריכה תואמים, W8 צילום: יח"צ חו"ל
 ?? ?? סט כלים מתוך שת"פ של INDIA ‪MAHDAVI X HM HOME‬
סט כלים מתוך שת"פ של INDIA ‪MAHDAVI X HM HOME‬
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel