Israel Hayom

תחרות המאסטרס בג'ודו תיערך השנה בישראל

- אורן אהרוני

אחד מאירועי הג'ודו הגדולים והחשובים ביותר, תחרות המאסטרס, שבה לוקחים חלק 36 הספורטאים הראשונים בדירוג העולמי, תיערך השנה בישראל, והיא צפויה להיפתח ב־91 בדצמבר בארנה בירושלים.

מדובר בתחרות מהחשובות ביותר בסבב, שעליה הצמרת העולמית לא מוותרת, והיא למעשה מסכמת את השנה רגע לפני היציאה לפגרה. בשנים האחרונות נערכה התחרות בסין, בקטאר וברוסיה, ועכשיו תגיע לראשונה אי פעם לבירת ישראל.

מדובר בתחרות שמעניקה ניקוד רב לדירוג האולימפי לקראת המשחקים בפריז .2024

על מדליית הזהב מוענקות 1,800 נק', על כסף 1,260 נק', ועל ארד 900 נק'. לשם השוואה, הגרנד סלאם שהתקיים בתל אביב בתחילת השנה העניק רק 1,000 נקודות למדליית זהב. באופן די נדיר, השנה למעשה ייערכו שתי תחרויות (גרנד סלאם שכבר נערך).

התחרות תימשך שלושה ימים, והיא מצטרפת לרשימה המכובדת של תחרויות שנערכו בארץ, אחרי אליפות אירופה ,2018־ב אליפות אירופה עד גיל ,23 הגרנד פרי ובשנתיים האחרונות גם הגרנד סלאם.

"העבודה נושאת פרי"

שעות לאחר הפרסום הראשון באתר "ישראל היום", איגוד הג'ודו אישר את הדברים והודיע על אירוח התחרות. ההכנות כבר יצאו לדרך, ובמהלך חג החנוכה יעמיד אוטובוסים לטובת ג'ודוקא צעירים מכל רחבי הארץ. בקרוב יהיו גם מבצעי כרטיסים, כאשר הצפי הוא לאלפי צופים מדי ערב. האירוע יהווה בעצם ניסוי כלים לקראת אליפות העולם, שצפויה להתקיים 2025־ב בירושלים.

במהלך החודש האחרון, יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי, קיים כמה פגישות ושיחות עם יו"ר האיגוד העולמי, מריוס ויזר, שנתן לו את אמונו, ביחד עם הגיבוי של עיריית ירושלים, עם מנכ"ל העירייה איציק לארי ומנהל אגף הספורט איציק קורנפיין.

פונטי אמר אתמול: "עבודה של שנים נושאת היום פרי. זו בשורה אדירה והגשמת חלום. אני רוצה להודות ליו"ר האיגוד העולמי מריוס ויזר, ידיד אמת של ישראל, על האמון והתמיכה בג'ודו הישראלי".

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, אמר ל"ישראל היום": "ירושלים, בירת הספורט, גאה לארח את אחד מאירועי הג'ודו הגדולים והחשובים בעולם, זאת בנוסף לאירועים בינלאומיים נוספים שיתקיימו השנה בבירת ישראל, ובכלל זה אירוח המכביה ה־12 ואליפות אירופה באתלטיקה עד גיל .21 אני מזמין את אוהבי הספורט להגיע וליהנות מחוויה יוצאת דופן".

 ?? ?? פלצ'יק. אירוע ענק צילום: אי.פי
פלצ'יק. אירוע ענק צילום: אי.פי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel