Israel Hayom

למד את השיטה וניצח אותה

תיאגו אלקנטרה לא היה אמור להשתלב בליברפול ובסגנון של יורגן קלופ ● אחרי שהגיע מאוחר, עבר פציעה קשה והחלים מקורונה, היום הוא מנהל המשחק המוביל שלה ● הערב בחצי גמר ליגת האלופות, ויאריאל תנסה לעצור לו את המומנטום

- דור הופמן

התחרות לא. בגרנד סלאם בתל אביב לא ידעתי שהיא מגיעה לעודד אותי, אני לא צריכה לדעת שהיא שם. גם כשאני בחו"ל היא תומכת ממסך הטלפון. אם היא בקהל - עדיף שאדע רק אחרי התחרות". יש לכן כינויים זו לזו?

"אנחנו קוראות זו לזו 'שושי'".

המטרה הבאה - בולגריה

"זה מרגש להתחרות באליפות אירופה", מספרת הרשקו לקראת התחרות שתיערך שם השבוע, "מדליה באליפות אירופה זו מטרה שאני תמיד שואפת להשיג. אני מגיעה לשם ולא משנה אם אני מדורגת ,1 3 או 25 - בכל קרב שאני עולה, אני נותנת את כל כולי. אני לא יכולה להבטיח מדליה, אבל יכולה להבטיח שאעבוד הכי קשה שאפשר, לא אוותר - ואלחם עד הסוף". מה החלום הגדול שלך?

"מדליית זהב אולימפית בתחרות האישית, אבל בדרך ארצה גם להיות מדורגת ראשונה בעולם, לזכות במדליה באליפות עולם ולהיות אלופת אירופה. יש הרבה מטרות בדרך". מה מעצבן אותך?

"אני שונאת חוסר שוויון ולא אוהבת צביעות. אני שונאת להיכשל, גם אם אני משחקת משחק חדש, אני יכולה לשבור את הכלים".

ומה מרגיע אותך?

"מוזיקה, הבית שלי. גם נטע, המשפחה ואנשים שאני אוהבת".

יש תכונה אחת שהיית משנה בעצמך?

"לפעמים אני נחמדה יותר מדי".

ממי את לומדת הכי הרבה?

"מאז שאני זוכרת את עצמי, תמיד הסתכלתי על שני, המאמן שלי, בעיניים פתוחות. בכל יום אני לומדת ממנו משהו חדש. אם זה לא מישהו מקומי - אז איוון בוניש, שהיתה בנבחרת ועברה להיות המאמנת הראשית של אוסטריה. התבאסתי כשעזבה, אבל ממש שמחה שהיא התקדמה". השלימי את המשפט: אם לא הייתי ג'ודוקא, הייתי...

"אני מכירה את עצמי מאז ומעולם ג'ודוקא. לא מכירה משהו אחר".

אוהדי ליברפול עמדו על הר גליים ומחאו כפיים במשך 45 שניות. יושבי אנפילד יודעים להעריך כדורגל טוב כשהם רואים אותו בעיניים, ומבחינתם - הת צוגה של תיאגו אלקנטרה בניצחון 0:4 על מנצ'סטר יונייטד היתה שווה תגובה שכזאת.

105 מסירות בדיוק של 96 אחוזים, ניהול משחק, שליטה בקצב, דריבלים, חטיפות, תיקולים, יצירת מצבים - כל אלה הובילו את עשרות האלפים להריע לאיש המשחק, שקיבל גם חיבוק חם ממאמנו, יורגן קלופ.

גארי נוויל, איש יונייטד בכל רמ"ח איבריו, סיכם: "תיאגו לא צחק רק כשהוא הוחלף, הוא צחק על יונייטד כל המשחק. אני לא נוהג לקלל בפודקאסט שלי, אבל תיאגו ממש השתין הערב על יונייטד".

בחירת המילה של נוויל אולי גסה, אבל היא משקפת את מה שהקשר הספרדי עושה בתקופה האחרונה ליריבים שלו. כמה ימים לפני ההצגה מול יונייטד, תיאגו ִהנדס את הניצחון 2:3 בחצי גמר הגביע על מנצ'סטר סיטי, ובישל את השער השלישי לסאדיו מאנה; לפני כן היה מצוין ב־2:2 מול סיטי במשחק העונה, ובשבת האחרונה הביא את השלמות שלו לשיאים חדשים, כשבניצחון 0:2 על אברטון השלים 120 מסירות בדיוק כירורגי של 98 אחוזים.

לשם השוואה, כל שחקני אברטון יחד מסרו 94 פעמים.

כבר עכשיו, כשהמשחקים החשובים בפתח, עבר הספרדי בן ה־13 את מספר המשחקים ששיחק בכל העונה שעברה. "הוא שחקן מעולה, רמה עולמית", החמיא לו השבוע מאמנו קלופ, "אנחנו רק צריכים לדאוג שהוא יהיה מוכן לקחת חלק בכמה שיותר משחקים".

היום, כשתיאגו הוא בורג מרכזי במכונה של ליברפול, קצת קשה להאמין שכשהגיע מבאיירן מינכן, לפני שנתיים, רבים טענו שהוא לא עשוי מהחומר שמתאים לקבוצה של קלופ. הקשר היצירתי קוטלג כ"יצור פפ־גווארדיולי" (אם יש דבר כזה), מכיוון ששיחק אצל המאמן הספרדי בברצלונה ובבאיירן מינכן, וכאמן מסירות קצרות שלא יכול להשתלב ב"הבי מטאל" של המאמן הגרמני באנפילד. הדעה הרווחת היתה שהכדורגל של ליברפול יהיה מהיר ואגרסיבי מדי עבור האלגנטיות של הקשר הספרדי, שהלחץ ישבור אותו ושמשחק המסירות שלו יהפוך חסר חשיבות בתוך הבלאגן.

שחקן העבר הגרמני דיטמאר המאן ניתח בעת החתימה: "הכדורגל האנגלי קשוח בהרבה מהגרמני, אז כל שנותר לאחל לתיאגו זה שיהיה לו בהצלחה". בהתחלה נראה שהמאן צדק. הצלחה לא היתה, אבל קשיחות בהחלט כן.

יודע מה להגיש, איך ולמי

במשחק הראשון של תיאגו בהרכב, מול אברטון בגודיסון פארק, הוא ספג כניסה חריפה מרישארליסו­ן והושבת לכמה חודשים בגלל פציעה. גם כשחזר בתחילת 2021 נקלע תיאגו למשבר הגדול של ליברפול, שהפסידה בשישה משחקי בית וצנחה במורד הטבלה. הביקורות, פעם נוספת, הופנו כלפיו. "הוא לא נראה כמו שחקן של קלופ", קבע פול סקולס, בעוד המאן המשיך לקדם את האג'נדה שלו ואמר: "הוא מאט את המשחק של ליברפול, וזאת לא הדרך שלה".

פרשנים נוספים הצטרפו לטרנד, עד שלקלופ נמאס: "הוא הגיע מאוחר, סבל מקורונה, עבר פציעה קשה וגם היה צריך להתאקלם בקבוצה ובמדינה חדשה. להאשים את תיאגו במצב זה פשוט בולשיט".

עם התמיכה של המאמן הגרמני, תיאגו השיב למבקרים בדרכו: על המגרש. הוא נכנס לעניינים בסיום העונה שעברה, והעונה קפץ את המדרגה שכולם ציפו לה.

אחרי שלמד את הקצב של הכדור

גל האנגלי, הבין איך לשלוט בו. הוא מאט ומאיץ את המשחק לפי הצורך, מנהל את המשחק של ליברפול לפי ראות עיניו. מהירות המחשבה שלו מחפה על איטיות ברגליים, והאלגנטיות במסירה מאפשרת לו לשבור קווי הגנה בנגיעה אחת.

משחקן שטענו שאינו מתאים לסגנון של ליברפול, הפך תיאגו לשחקן שבמידה רבה קובע מה יהיה הסגנון. בין שזה לצד פאביניו, קייטה או הנדרסון, ובין שמקדימה משחקים ז'וטה, סלאח, מאנה או דיאס - הספרדי יודע איזו מסירה כל אחד מהם אוהב לקבל, לאן, מתי ובאיזו עוצמה.

לקראת חצי הגמר, הערב מול ויאריאל, קלופ נשאל פעם נוספת על הדרך שעשה תיאגו לנקודה הזאת, וכך ענה: "אנשים באמת תהו אם הוא יתאים לסגנון המשחק שלנו... אז תודה לאל שהאנשים האלה לא מקבלים החלטות במועדון".

 ?? ?? טיאגו על הגובה. מהירות מחשבה ומסירות אלגנטיות
סיקור חצי גמר ליגת האלופות רק ביישומון של "ישראל היום" צילום: רויטרס
טיאגו על הגובה. מהירות מחשבה ומסירות אלגנטיות סיקור חצי גמר ליגת האלופות רק ביישומון של "ישראל היום" צילום: רויטרס
 ?? ??
 ?? ?? הרשקו ומלקינסון. יגיעו יחד למשחקים בפריז?
הרשקו ומלקינסון. יגיעו יחד למשחקים בפריז?

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel