Israel Hayom

סופר טים? סופר כישלון

- ניצן פלד | קפטן אמריקה

ב־82 באוקטובר 2018 קווין דוראנט בא לברוקלין - בתור כוכב האלופה הגאה, גולדן סטייט. מול המארחת הצעירה והאנרגטית, בשלב כה מוקדם של העונה, זה היה משחק מהסוג שפרשני כדורגל היו מכנים "מוקש". ובאמת, החבורה המבטיחה והאמביציוז­ית של המאמן המוערך קני אטקינסון נתנה יופי של פייט בדרך להפסד .120:114 דוראנט, מצידו, עם 34 נקודות, היה האחראי המרכזי לכך שלא נרשמה הפתעה.

החלק הזה הגיע אחרי שנגמרה העונה, כששני הצדדים קשרו את גורלם. ברוקלין אמנם המשיכה לשחק כדורסל כיפי כל השנה, סיימה את העונה במאזן חיובי ,40:42 וכשהודחה בסיבוב הראשון 4:1 על ידי פילדלפיה אפשר היה להסתכל סוף־סוף אל עבר עתיד הקבוצה ולראות דברים חיוביים - אבל בברוקלין רצו יותר. רצו סופר טים משל עצמם.

דוראנט, מצידו, מאס בסופר טים שקיבלה אותו אל חיקה. גם הוא רצה... משהו. יותר? לא ברור מה, ולא ברור מה יותר. אבל רצה, נגיד, משהו אחר. ברוקלין - שסוף־סוף הצליחה לבנות קבוצה כיפית אחרי שנים גרועות, בעקבות טרייד מזעזע עם בוסטון - קפצה על ההזדמנות לפרק את מה שבנתה ולבנות מהר־מהר צמד־על משל עצמה. היא הביאה את דוראנט מגולדן סטייט ואת קיירי אירווינג מבוסטון (כן, שוב הם). ומה זה נתן לה?

בעונה הראשונה, פציעות הגבילו את קיירי ל־02 משחקים ודוראנט לא שיחק כלל. אטקינסון פוטר לקראת סוף העונה, הם סיימו במאזן 37:35 והודחו בסיבוב הראשון בסוויפ. ציון? נכשל, אבל לא שלם בגלל ההיעדרויות. בעונה השנייה האיצו את תהליך הפירוק בשביל לצרף את ג'יימס הארדן. מאזן 24:48 מצוין, סוף־סוף עברו סיבוב, והודחו בסיבוב השני כשקיירי נפצע, ואז גם הארדן משחק פצוע. ציון? עדיין רחוק מ"מצטיין".

והנה - הגיעה העונה הנוכחית, השלישית. דוראנט מופיע בשני שלישים מהמשחקים, בגלל פציעה. הארדן מוותר ומועבר בטרייד. וקיירי? רואה פרקט רק במעט יותר משליש עונה, מכיוון שלא מוכן להתחסן נגד קורונה. מאזן 38:44 מספיק רק למקום .7 בפלייאוף - שוב בוסטון. שוב הדחה. שוב סוויפ. רק שהפעם קיירי ודוראנט משחקים. הם פשוט לא טובים מספיק. גם לא מי שסביבם. גם לא המאמן. בטח לא מול הקבוצה האמיתית, האורגנית, המלוכדת, המאומנת, המאוזנת והנחושה של הסלטיקס.

אז מה היה לנו?

קבוצה צעירה ומבטיחה בעלויות סבירות, שעשתה סיבוב ראשון תוך שהיא מטפסת מעלה - פורקה לטובת פרויקט גרנדיוזי עם כוכבי על, שמאז השיג סיבוב ראשון, שני ושוב ראשון. זה כבר מספיק זמן כדי לתת ציון נכשל?

אם עניתם "כן", זה כי גם אתם מקיאים מ"פרויקטים" כמו הנטס. אסופת כוכבים מפונקים, שלא מחויבים לדבר מלבד עצמם (ועוד לא דיברנו על בן סימונס), ולא מסוגלים לספק חצי קבלה.

אם עניתם "לא", ואתם חושבים שלפרויקט הזה יש תקווה, זה כנראה כי אתם זוכרים שדוראנט, קיירי, סימונס וגם ג'ו האריס וסת' קרי חתומים לשנה הבאה. ולכן אתם מסוגלים לדמיין שאולי בעונה שבה כולם משחקים כמעט בכל משחק, עוד נראה את הנטס מניפים את גביע לארי אובריאן. ועל זה צריך לשאול אתכם - אנחנו חיים בעולם מחורבן מספיק, למה שברוקלין אלופה יהיה משהו שתרצו לדמיין?

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel