Israel Hayom

סוף ימי הרמדאן: גדודי מילואים יגויסו לקו התפר, כוננות בדרום

שבועות מתוחים: בצה"ל נערכים לקראת יום העצמאות ● לא נשללת האפשרות לירי רקטה נוספת מלבנון ● המצב בהר הבית עדיין נפיץ: עשרות אלפי מוסלמים ישתתפו היום בתפילה באל אקצא

- לילך שובל ואפרת פורשר

מערכת הביטחון נערכת בכו חות מתוגברים לקראת יום השישי האחרון של חודש הרמדאן, שיחול היום.

הכוחות יהיו בכוננות גבוהה בתוך ערי ישראל, ביהודה ושומרון, וגם בהגנה סביב רצועת עזה. לא נשללת האפשרות גם לירי מלבנון.

בצה"ל נערכים לשבוע מתוח במיוחד. בתחילת השבוע הבא יחול "עיד אל פיטר", ולאחר מכן תציין ישראל את יום העצמאות. בה בעת, הפלשתינים יציינו את "יום הנכבה". לאור התאריכים המועדים לפורענות צפויה כאמור להימשך הכוננות המו גברת במערכת הביטחון.

בתוך כך, צה"ל הודיע אתמול לאחר הערכת מצב על גיוסם של גדודי מילואים לצורך המשך המאמץ במרחב התפר. מדובר בשישה גדו די מילואים שיגויסו בכמה סבבים על מנת לאפשר "פריסה מיטבית של הכוחות בפיקוד המרכז ושמירה על הכשירות המבצעית ועל שגרת האימונים בצה"ל".

חלק מהגדודים ישובצו בפיקוד המרכז, וחלקם יחליפו יחידות בפי קוד הצפון והדרום. בצה"ל הבהירו כי בכפוף להחלטת הרמטכ"ל ולאור הצורך המבצעי, חלק מגדודי המי לואים יזומנו בצו חריג, בהתראה של שלושה שבועות לכל הפחות.

ההחלטה על גיוס הגדודים הת קבלה לאחר שבשבועות האחרו נים נמצאים הגדודים הסדירים של צה"ל בכוננות גבוהה במיוחד וב כוחות מתוגברים ביהודה ושומרון. הצבא הסדיר לא יכול להמשיך בכך ללא פגיעה משמעותית בהכשרות ובאימונים למלחמה.

נזכיר כי בחודש הבא יקיים צה"ל תרגיל גדול, "חודש מלחמה", שירתק רבים מהכוחות הסדירים.

צירים ייחסמו

בתוך כך, ההיערכות המוגברת בירושלים נמשכת. אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים יוצבו בעיר העתיקה, בשכונות המזרחיות ובר חבי הבירה. מהבוקר ועד אחר הצה רים ייסגרו לתנועת כלי רכב הצירים בעוטף העיר העתיקה.

על פי ההערכות, בתפילה היום בהר הבית ישתתפו יותר מ 100 אלף מת פללים. בשבוע הבא יציינו המוסלמים את שלושת ימי "עיד אל פיטר". חלק מהחג ייערך במקביל ליום הזיכרון, והמשטרה נערכת בהתאם.

 ?? ?? חיילים מסיירים ליד קו התפר. כוננות שיא צילום: יהונתן שאול
חיילים מסיירים ליד קו התפר. כוננות שיא צילום: יהונתן שאול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel