Israel Hayom

"משפט זדורוב יימשך": בקשת העיכוב - נדחתה

בתביעה ביקשו השהיה של הדיונים עד לבירור דברי השופט כי "נעשו בתיק דברים באופן שאסור שייעשו" ● הפרקליטות: "הרמיזה על מעשים לא חוקיים לא יכולה להיוותר בערפל"

- עידן אבני בהכנת הכתבה השתתפו יאיר אלטמן ומישל מכול

השופטים במשפט החוזר של רומן זדורוב דחו אתמול את בקשת הפרקליטות לעצור את הדיונים בעקבות דבריו של השופט אשר קולה, ראש ההרכב וסגן נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, וקבע כי "כל עוד לא תהיה מניעה חוקית, המשפט יימשך כסדרו".

בפרקליטות הגישו את הבקשה אתמול בבוקר, "באישורו של פרקליט המדינה ועל דעתו", לאחר שהשופט קולה הציג שלשום בפניהם שתי אפ שרויות - להגיש בקשה לפסילתו, או מנגד להגיש הודעה על מתן אמון בו. זאת, לאחר שבאופן חריג פנה השופט לתובעים מהפרקליטות ושאל אם הם סבורים שהוא מוטה.

"היה לי פסח שחור", אמר, "היו עלי לחצים לא רק מהתקשורת, גם מגור מים שאתם לא מכירים. הייתי קרוב לפסול את עצמי. לא עשיתי את זה, רק בגלל אמה של המנוחה. יש עוד דברים - שלא את כולם אני רוצה לחשוף עכשיו, מי שצריך לדעת יודע - שנעשו כאן באופן שלדעתי אסור שייעשו במדינה מתוקנת".

השופט אמר עוד כי הוא "לא יכול לדון בתיק הזה בנפש חפצה, כשה תביעה עושה מה שהיא עושה. היא מטילה בי דופי, ויש קמפיין אישי נגדי שיש עליו טביעות אצבעות".

בפרקליטות השיבו כי הם דוחים מכל וכל את טענות השופט, וכי אין הליך של הבעת אמון בשופט. בבקשה להשהיית הדיונים בתיק נכתב כי "המאשימה סבורה שאמירת כבוד אב בית הדין, המרמזת לכאורה על מעשים לא חוקיים שנעשו כלפיו מצד גורמים עלומים, אינה יכולה להיוותר בערפל. לאור זאת, מבקשת המאשימה מכבוד אב בית הדין שיפרש ויפרט את דבריו בהקשר זה, שכן אמירות כגון דא אינן יכולות להיוותר עלומות".

במערכת המשפט סערו הרוחות אתמול בעקבות העימות. "בקשת הפרקליטות להקפיא את המשפט תמוהה, ואין צורך בספין כזה או אחר", אמר ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי. מנגד, אמר השופט בדימוס עודד מודריק כי שופט "צריך להיזהר באמירה ברורה של מסקנותיו, לפחות לא בזמן שיש עוד עדויות לשמוע".

 ?? ?? המשפט יימשך כסדרו. זדורוב
המשפט יימשך כסדרו. זדורוב
 ?? ?? "יש קמפיין נגדי". השופט קולה
"יש קמפיין נגדי". השופט קולה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel