Israel Hayom

בשטראוס מודים בכשלים: "היו יונים במפעל הייצור"

יו"ר הקבוצה עפרה שטראוס: "מתנצלת שאכזבנו אתכם" ● מנכ"ל שטראוס ישראל: "קיבלנו אינדיקציות שיש חריגות במוצרים, היינו צריכים להתנהל אחרת"

- היאלי יעקבי־הנדלסמן

הסלמונלה בשטראוס: ראשי שטראוס כינסו אתמול תדרוך עיתונאים, והודו בשורה של כשלים שהיו יכולים להוביל להימצאות סלג מונלה במפעל.

התדרוך התקיים בהשתתפות יו"ר הקבוצה עפרה שטראוס, מנכ"ל הקבוצה גיורא בר דעה, מנכ"ל שטראוס ישראל אייל דרור וחברי הנהלה נוספים. מדובר בהתייחסות ראשונה של עופרה שטראוס לריקול הענק של החברה.

"אני מתנצלת שאכזבנו אתכם. מצק טערת על כל עוגמת הנפש. זה הריק קול הגדול ביותר שהיה לנו. נפיק את המסקנות ונפתח את שערי המפעל רק כשנעמוד בסטנדרטים המאוד גבוהים שנעמיד לעצמנו", הבטיחה שטראוס.

"התקלה במפעל הממתקים היא קשה, ואנחנו מתחייבים להחזיר את המוצרים לבתי הלקוחות כמה שיותר מהר, אבל רק כשנהיה בטוחים שתיקנו את כל מה שצריך לתקן. כל מי שנמצא בענף המק זון יודע שעל בטיחות לא מתפשרים", סיכמה שטראוס.

שטראוס הוסיפה כי לא מתוכננים פיטורים בעקבות המשבר. "כרגע אנק חנו עוסקים בתיקון כל הליקויים כדי לחזור הכי מהר עם המוצרים, לעשייה או לייצור. האנשים שעבדו בתהליכים של הניקוי והייצור הם אותם אנשים שעובדים שם בעשר השנים האחרונות. התפקיד שלנו הוא לתמוך בהם".

"ליקויים לא פשוטים"

אייל דרור, מנכ"ל שטראוס, אמר: "אנחנו עורכים כמה ימים תחקיר שיש לו קצב משלו. יש כמה ליקויים לא קלים ולא פשוטים, שכמובן חשפנו בפני משרד הבריאות. אני לא יודע אם הם

קשורים לריקול. עשינו שיפוץ במפעל. כחודש לפני האירוע היו יונים במפעל השוקולד הנוזלי. אנחנו עובדים עם חבק רות הדברה רציניות, אבל לא התקיימו נוהלי עבודה תקינים. במשך כמה פעמים קיבלנו מאחד הלקוחות שלנו אינדיקק ציות שיש כמה חריגות במוצרים. לא בדקנו את הדברים וזה לא בסדר, היינו צריכים להתנהל בצורה שונה".

באשר למכירות של החברה, טען דרור כי, "כרגע אנחנו לא מזהים פגיק עה במכירות".

מנכ"ל שטראוס, גיורא בר דעה, אמר: "שמנו לנו בניהול המשבר הזה ארבעה עקרונות: אפס פשרה בנושא הבריאות; שקיפות - גם אם ברגע מסוים התשובות לא היו בהירות, אנחנו מקפידים לתת התשובות המדויקות באותו רגע; רציפות עסקית - בסוף החשיבות של העובדים שלנו, המותגים שלנו, כל בעלי העניין כולל הצרכנים, בעלי קיוסקים ואנשי שוק ההון. וכמובן, להבין שפעלנו בחלק מהמקרים לא טוב".

 ?? ?? יו"ר החברה, עפרה שטראוס, ומנכ"ל שטראוס ישראל, אייל דרור
יו"ר החברה, עפרה שטראוס, ומנכ"ל שטראוס ישראל, אייל דרור

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel