Israel Hayom

ביידן ביקש מהקונגרס לאשר 33 מיליארד דולר סיוע לאוקראינה

בניסיון למנוע סגר: מבצע בדיקות בבייג'ין ארה"ב מתכננת להחרים כספי אוליגרכים ולהעבירם לקייב ● גרמניה אישרה חבילת סיוע הכוללת משורייני נ"מ וטילי נ"ט ● רוסיה הפציצה בקייב בזמן שמזכ"ל האו"ם ביקר בעיר

- ארז לין נטע בר בהכנת הידיעה השתתף ארז לין

בבירה הסינית בייג'ין חוששים מהתפרצות הקורונה בשנחאי, וכדי למנוע סגר כמו שהוטל בה - החלו בימים האחרונים במבצע בדיקות מאסיבי, וכן בשורה של צעדים לריחוק חברתי.

רוב התושבים בעיר, שמו נה 22 מיליון אזרחים, נבד קו במסגרת המבצע שהתפרס על כמה מחוזות בבייג'ין, ואף הוטלו סגרים מקומיים. לטע נת הרשויות, לפחות 20 מיליון דגימות נלקחו בסבב הדגימות הראשון, ולפי התוצאות הרא שוניות - כ 50 מקרים חיובים אותרו עד יום רביעי.

חבילת סיוע היסטורית: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ביקש אתמול מהקונגרס לאשר סיוע צבאי בסכום של 33 מיליארד דולר, פי שישה מכל הסיוע שהועבר לאוקראינה מאז פרוץ הפלי שה הרוסית, כדי לסייע למאמץ המל חמתי של קייב ובעלות בריתה של ארה"ב במזרח אירופה.

מדובר בהרחבה דרמטית של המאמץ האמריקני לסייע לאוקראינה, וכן במסר ברור למוסקבה כי וושינגטון מתייצבת לצידה של קייב. בקשת האישור העצו מה כוללת כ 20 מיליארד דולר שיוקצו לנשק שנועד לצבא אוקראינה, כ 8 מיליארד דולר בסיוע כלכלי מיידי לממשלת אוקראינה, וכן כ 3 מיליארד דולר בסיוע הומניטרי ובמזון.

המהלך צפוי לסייע גם לכלכלת ארה"ב, שכן מדובר בהשקעה בסקטור היצרני בארה"ב, שתייצר נשק איכו

תי ומתקדם עבור צבא אוקראינה, הז קוק ליתרון טכנולוגי על הצבא הרוסי. הצעת החקיקה הגדולה כוללת גם כלים משפטיים להחרמת כספיהם של אולי גרכים בארה"ב ולשימוש בו כדי לסייע לאוקראינה.

בד בבד, הפרלמנט הפדרלי של גר מניה, הבונדסטאג, אישר העברת נשק כבד וציוד צבאי מתקדם לידי אוקראינה, לאחר שבמשך שבועות נמנעה ממשלתו של הקנצלר שולץ לסייע לקייב בהשגת נשק כבד הנחוץ לה.

ההצעה עברה ברוב מוחץ של 586 תו מכים מול 100 מתנגדים. על פי החקיקה, גרמניה תעביר יותר מ 50 משוריינים נושאי נשק נגד מטוסים מדגם ג'פרד, תותחים מתקדמים, תחמושת רבה, וכן טילים נגד טנקים המשמשים את הצבא הגרמני.

הקנצלר שולץ לא נכח בברלין בעת ההצבעה, ובמפלגת האופוזיציה הגדולה ביותר, המפלגה הנוצרית דמוקרטית, ביקרו את התנהלותו בכל הנוגע לסיוע לאוקראינה.

לצד ההכרזות הגדולות, הסיוע המע רבי לאוקראינה בנשק כבד קיבל אתמול דחיפה משמעותית עם הגעת עשרות תותחי הוביצר בקוטר 155 מ"מ מתוצ רת אמריקנית עבור הצבא האוקראיני. בד בבד, במקביל לביקורו של מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמש בקייב, דווח כי רוסיה הפציצה שוב את הבירה האוקראינית.

ההפגזות נמשכות

בתוך כך, צבא רוסיה ממשיך להתק דם, תוך כדי לחימה עזה וספיגת אבידות, בחבל דונבאס במזרח אוקראינה. הכוחות הרוסיים מתקדמים בשתי צבתות, אחת מדרום לעיירה איזיום והאחרת דרומה משם, בסמוך לעיר סברודונצק.

נוסף על כך, באוקראינה נערכים לנ סות לפנות את הלוחמים והאזרחים הנ צורים במפעל הפלדה אזובסטאל שבעיר מריופול, פינוי שנעשה בתיווך שלי חי האו"ם לאזור. לא ברור בשלב זה אם הרוסים אכן יאפשרו את הפינוי.

בה בעת, באוקראינה הודיעו על כך שלראשונה נוסחו אישומים נגד עשרה חיילים רוסים בגין פשעי המלחמה שה תגלו בבוצ'ה, פרבר של הבירה קייב, בשלביה הראשונים של המלחמה.

 ?? ??
 ?? ?? ביידן. יסייע לאוקראינה צילום: אי.פי
ביידן. יסייע לאוקראינה צילום: אי.פי
 ?? ?? נבדקים בבייג'ין צילום: אי.פי
נבדקים בבייג'ין צילום: אי.פי
 ?? ?? תותחי הוביצר אמריקניים בדרך לאוקראינה צילום: אי.אף.פי
תותחי הוביצר אמריקניים בדרך לאוקראינה צילום: אי.אף.פי
 ?? ?? מערכת נ"מ גרמנית. תועבר לאוקראינה צילום: אי.אף.פי
מערכת נ"מ גרמנית. תועבר לאוקראינה צילום: אי.אף.פי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel