Israel Hayom

ארבעה אחרי המלחמה

ליברפול של קלופ יכולה להפוך לנצחית ב 28 במאי, אם תצליח להיות השנייה בהיסטוריה שמשלימה זכייה בקוואדרופל ● הדרך לכל התארים פתוחה, אבל היא תצטרך עזרה רומנטית מהעבר

- נדב יעקבי נדב יעקבי, גם בטוויטר ‪@nimidana -‬

כבר שש שנים וחצי אוהדי ליברפול חיים את החלום. מאז הגיע יורגן קלופ לקבוצה באוקטובר ,2015 קבוצתם חזרה להיות מה שהיתה בעבר הרחוק - הטובה מכוג לן. הניצחון הצפוי של ליברפול על ויאריאל ביום רביעי בערב היה עוד צעד בדרך אל גמר ליגת האלופות בג82 במאי בפריז, אבל הוא היה גם צעד נוסף בדרך אל ההישג האולג טימטיבי, זה שיעמיד את ליברפול הנוכחית כקבוצת הכדורגל הגדולה ביותר בכל הזמנים.

חודש בדיוק נשאר לסיום העוק נה, שמונה משחקים, שאם ליברק פול תנצח בכולם היא עשויה לזכות ב"קוואדרופל" - ארבעה תארים בעוק נה אחת: גביע הליגה (שאותו כבר הניפה), הגביע האנגלי, אליפות הפק רמייר ליג וליגת האלופות.

שום קבוצה אנגלית, מעולם, לא זכתה בכל ארבעת התארים בעונה אחת. מנצ'סטר יונייטד היתה קרובה מאוד .1999קב הקבוצה של אלכס פרגוסון זכתה אז ב"טרבל" - אליפות, גביע וליגת אלופות, אבל את גביע הליגה פספסה. ריו פרדיננד, בלם מנצ'סטר יונייטד בעבר וכיום אחד הפרשנים הבכירים באנגליה, אמר: "זו צריכה להיות המק טרה של ליברפול. אם הם ישיגו אותה, הם יהפכו לבני אלמוות, לנצחיים. הם יהיו מעל כל קבוצת כדורגל אנגלית אחרת בהיסטוריה". התואר הרביעי בחשיבותו, גביע הליגה, כבר הושג, כאמור. זה קרה כשליברפול ניצחה את צ'לסי בדו קרב פנדלים בק72 בפבק רואר. השתיים ייפגשו בוומבלי פעם נוספת בעוד שבועיים, הפעם בגמר הגביע האנגלי. בהנחה שליק ברפול לא תשמיט את יתרון שני השערים שלה בגומלין מול ויאריאל ביום שלישי הקרוב, המק קום בגמר הצ'מפיונס בפריז יובטח, ויישאר רק לראות מי תהיה היריבה - ריאל מדריד או מנצ'סטר סיטי.

אז בגביע ובליגת האלופות זה תלוי אך ורק בליברפול. אם היא תנצח, התארים יהיו שלה. בכל מה שקשור לליגה, זה קצת שונה. חמישה מחזוק רים לפני סיום העונה מנצ'סטר סיטי מקדימה את ליברפול בנקודה, ואם הקבוצה של פפ גווארדיולה תנצח בכל המשחקים שנותרו לה, ליברפול תסתפק בסגנות. אם סיטי תשמוט ולו שתי נקודות, הקבוצה של קלופ שוב תהיה תלויה בעצמה.

רק חודש לחכות

זה הזמן לבדוק מה בדיוק נשאר לשתי הגדולות בליגה, כשאל הישורת האחרונה של המרתון נכנסים מחר, כשליברפול תתארח אצל ניוקאסל 14:30קב וכעבור חמש שעות לידס תארח את סיטי. הסיפור יהיה דומה גם בשני המחזורים הבאים, כשליברפול תשחק יום אחד לפני סיטי. כל ניצחון יעלה אותה למקום הראשון לפחות לק42 שעות - מה שייצור לחץ עצום על גוורדיולה ועל שחק קניו. בשבת הבאה ליברפול תארח את טוטנהאם, ולמחרת סיטי תארח את ניוקאסל. ביום שלישי, 10 במאי, סטיבן ג'רארד, מאמן אסטון וילה וכוכב העבר של ליברפול, יארח את קלופ, ולמחרת סיטי תצא למגרש של וולבס. ואז היוצרות יתהפכו. בשבת, 14 במאי, ליברפול תשחק בגמר הגביע מול צ'לסי, מה שיאפשר לסיטי לקחת פיקוד יום לאחר מכן, כשתשחק בליגה מול ווסטהאם. ליברפול תשלים את המשחק החסר שלה ביום שלישי, 17 במאי, בחוץ מול סאות'המפטון. ואז יגיע המחזור האחרון והמכריע: יום ראשון, 22 במאי, כששתי הקבוצות ישחקו בו בזמן, בבית - ליברפול מול וולבס, סיטי נגד אסטון וילה. וכן, יש לא מעטים מאוהדי ליברפול שמפנטק זים על כך שג'רארד, שמועמד לרשת ביום מן הימים את קלופ - שהאריך אתמול את חוזהו בשנתיים עד 2026 - יסייע להם לזכות באליפות.

שש קבוצות זכו בעבר ב"טרבל", ושתיים עשו זאת פעמיים. אייאקס של קרויף ,1972קב איינדהובן ,1988קב יונייטד ,1999קב ברצלונה הבלתי נשכחת של גוורדיולה ומסי ,2009קב בארסה של לואיס אנריקה ,2015קב אינטר של מוריניו ,2010קב ובאיירן מינכן 2013קב וגם .2020קב

אבל רק קבוצה אחת זכתה ב"קואדרופל". זו היתה סלטיק של 1967 שזכתה באליפות, בגביע ובק גביע הליגה בסקוטלנד - ולקינוח ניצחה את אינטר בגמר האלופות בליסבון. למרות שרבים מ"אריות ליק סבון", המנג'ר ג'וק סטין והשחקנים, כבר אינם בין החיים, הם הפכו לנצק חיים. כך יקרה גם לקלופ ולשחקניו, אם יצליחו להשלים את אחד ההישגים הגדולים בתולדות הכדורגל העולמי. נשאר רק חודש לחכות ולראות.

 ?? ?? מאנה, הנדרסון וסלאח. חולמים להיכנס להיסטוריה צילומים: רויטרס
מאנה, הנדרסון וסלאח. חולמים להיכנס להיסטוריה צילומים: רויטרס
 ?? ?? קלופ. האריך חוזה עד 2026
קלופ. האריך חוזה עד 2026
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel