Israel Hayom

"כולם יכולים להיות רגועים, נעמוד מאחורי הקבוצה בלאומית. לא ננטוש"

-

עמדת יריית ראשון לציון היא זו שעוק

מאחורי קבוצת הכדורק סל מכבי ראשל"צ, ומהווה את מקור התמיכה הכלכלית העיקרי שלה. לאחר ירידת הליגה המאכזבת של הקבוצה, ראש העיר רז קיק נסטליך מעניק ראיון ראשון ובלעדי ל"ישראל היום", שבו הוא מנתח את הטעויות שנעק שו ומתייחס לעתיד המועדון.

● קבוצת הכדורסל היא אולי קבוצת הדגל של העיר, איך אתה רואה את הירידה שלה לליגה השנייה?

"כל קבוצות העיר הן קבוצות הדגל של העיר - הכדוריד, כדורסל הנשים שזכו בגק ביע. אנחנו רואים את הסק פורט כמכלול אחד, אבל אין ספק שהקבוצה סיפקה לעיר גאווה כמעט בכל עונה. חשוב לי גם להגיד שהעירייה לא מנהלת את הקבוצה, אלא רק תומכת בה כלכלית, והעק מותה היא זו שמנהלת. ככה זה בכל קבוצות הספורט בעיר.

"אני רואה את הירידה כאכזבה גדולה. גדלתי בבית של ספורט, ואבא שלי לימד אותי שצריך לדעת להק פסיד, ולצערי העונה הפסדנו. צריך לדעת לרדת בראש מורם. גם בית"ר ירושלים ירדה, ואלי אוחנה הגיע מאירופה כדי להעלות אותה ליגה. אני מקווה שזו תהיה אפיזודה חולפת ושנחזור בתוך עונה אחת".

● מה הטעויות המשמעותיות בהתנהלות שהובילו לירידת הליגה?

"אני לא בא לבקר את המנהלים, ואני לא מתיימר להבין יותר מהם. הם עשו שנים טובות, ולפעמים יש דברים שלא נדבקים. הזרים שהגיעו כנראה לא היו מספיק טובים וניסו להחליף אותם, וגם זה לא צלח לצעק רנו. אני לא מחפש את האשמים, אני אוהד כדורסל ואוהב את הענף, ולכן אני לא מצביע על מישהו ספציפי - פשוט היתה קבוצה חלשה. ירדנו, ואני בטוח שנעלה במהירות".

● מה דעתך על העזיבה של יצחק פרי באמצע העונה?

"אני אמרתי לפרי בארבע עיניים את מה שאני חושב על זה שהוא עזב, וזה יישאר בינינו".

● כמי שעומד מאחורי הקבוצה, מה תעשו כדי שטעויות כאלה לא יחזרו?

"בסוף, בכל עמותות הספורט אנחנו בודקים את הדו"חות הכספיים. זה לא שאנחנו מביאים תקציב ונותנים לעק מותות להתנהל כרצונן. אנחנו רואים שאין חריגות כלכליות, אבל אנחנו ממש לא מתערבים באיזה שחקן יגיע. אני בטוח שהמנהלים של הקבוצה יבנו קבוצה טובה, שתעלה בעזרת השם בתוך עונה אחת".

● אתה יכול להרגיע את האוהדים, ולהגיד שיהיה תקציב מספיק גבוה כדי לחזור לליגה בתוך עונה?

"העירייה תיתן תקציב ראוי כדי לחזור לליגת העל בתוך עונה. כולם יכולים להיות רגועים, אנחנו עומדים מאחורי הקבוצה ולא ננטוש אותה. מה שבטוח הוא שבעונה הבאה אתה תראה אותי מגיע למשחקים גם בליק גה השנייה".

● אתה תרצה לראות שהקבוג צה חוזרת להתבסס על שחקנים צעירים, בוגרי מחלקת הנוער?

"לגמרי. בתבחינים של הסק פורט שלנו, מי שמשתף יותר שחקנים צעירים ובוגרי מחלק קת נוער מקבל יותר כסף. יש 1,500קכ שחקנים צעירים במק חלקת הנוער ששואפים להגיע לקבוצה הבוגרת, זה מבחינתי הכל. זו גם הסיבה שאני הולך לראות את קבוצת הנשים, כי כולן בוגרות הגימנסיה. אני זוכר שהן שיחקו בגימנסיה, ופק תאום אתה רואה אותן זוכות בגביע. זה החלום שלי גם בקק בוצת הגברים".

● יוסי מולדבסקי מונה לאחרונה ליו"ר, ולצידו יש גם הנהלה חדשה.

"יש הנהלה חדשה, טובה ורעבה, שרוצה בהצלחת הקבוצה. הנהלה נטוק לת אינטרסים, צעירה ודומיננטית, שתדע להחזיר את הקבוצה לאיפה שהיא היתה. השאיפה שלנו היא לא רק לחזור לליגה, אלא גם לזכות בתאק רים, זה מה שההנהלה החדשה שמה לעצמה למטרה".

● היית רוצה לראות שבשנים הבאות המועדון יתבסס יותר על הכנסות מחסויות, כרטיסים ומנויים, ופחות על תקציבי עירייה?

"לגמרי, זה חלק מהשיחות עם היו"ר החדש. זו מטרה שהצבנו שנינו, להביא יותר ספונסרים ולהיות פחות תלויים ברשות המקומית. זה אחד מהיעדים של היו"ר, והוא מוביל את זה".

● איפה הדברים עומדים בנוגע לאולם חדש?

"העברנו לאחרונה אישור לבנות באזור המזרחי של העיר, ואנחנו צוק פים ששם נקים את הארנה לכדורק סל. זו התוכנית כדי שיהיה בית חדש לכדורסל. התוכנית כבר קיבלה את האישורים בוועדה המחוזית, וזה יקרה יותר מהר ממה שחושבים".

● יש הרבה ביקורות על התמיכה של עיריות בקבוצות בוגרים מקצוג עניות. מה דעתך בנושא?

"בסוף, הנער והנערה שנמצאים במחלקת הנוער מסתכלים אל האופק, וכשיש קבוצה בוגרת טובה - היא מוק שכת את הצעירים למעלה ומאפשרת להם לחלום להיות ספורטאים מקצוק ענים. זה מבנה אחד כמכלול שלם - נוער ובוגרים ביחד, ואין סיבה להפק ריד. ברגע שיש קבוצה בוגרת טובה, זה עוזר לנוער.

"הביקורת הזו תמיד היתה, אבל התושבים מגיעים ורואים את הקבוק צה, ובדרך כלל גם נהנים, ולכן אני חושב שזה לגיטימי שרשות מקומית תומכת בקבוצות התחרותיות שלה. זה אינטרס שלנו שיהיו לנו קבוצות טוק בות שישחקו באירופה, יזכו בתארים ארציים ויעשו כבוד לעיר".

אני לא מחפש אשמים, לפעמים יש דברים שלא נדבקים. פשוט היתה קבוצה חלשה. יצחק פרי? מה שאני חושב על זה שהוא עזב יישאר בינינו"

 ?? ?? קינסטליך צילומים: לירון מולדובן, עודד קרני
קינסטליך צילומים: לירון מולדובן, עודד קרני
 ?? ??
 ?? רז קינסטליך (44) ראש עיריית ראשון לציון ??
רז קינסטליך (44) ראש עיריית ראשון לציון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel