Israel Hayom

אילון מאסק והאזרח ע'

44 מיליארד דולר כדי לצייץ? קבלו סיפור פרטאץ' על אילון מאסק, רכב חשמלי ב־091 אלף שקלים - והחזר על מוניות

- אביעד פוהורילס

אילון מאסק סגר השבוע עסקה במזל ובר כה, ושילם 44 מיליארד דולר כדי להעביר לרשותו את כל הבלאגן המכונה בעברית "צייצן".

אריק איינשטיין אמר לי פעם שלוקח לו לפ עמים כמה שעות להחליט אם הוא עובר מחדר השינה לסלון, אבל מתברר שהססנות היא לא בדיוק התכונה שהולמת את הטייקון הזה, בקושי בן ,50 שלעולם לא נח, בטח לא ישן בין שתיים לארבע - שמסתער בביטחון עצמי כזה על רשת חברתית, לא לפני שהוא מבקש מהמזכירה שלו להשיג לו את חני מהבנק.

בעידן שבו אחד כמו ולדימיר פוטין מגדיר מחדש את המושג "דיקטטור" ועושה מהעולם פורפרה, עדיין לא גיבשתי דעה מוצקה בנוגע למאסק ולהשתלטותו על המדיום החברתי. הרי כבר למדנו שלא רק מטוסי סוחוי עושים נזק, אלא גם מילים יודעות להרוג.

אבל קבלו סיפור קפקאי שבו מעורב חברי, שמ סיבות השמורות עם כולנו אקרא לו כאן האזרח ע'. קרוב להניח שאותו אזרח ע' היה יכול להיות היחיד בזמנים האלו שהיה קרוב לעשות על אותו אילון מאסק סיבוב מהסרטים, ברמת העקיצה.

הסיפור התפתח ככה: לפני כשנה הגיעו לישראל מכוניות הטסלה הראשונות מבית מדרשו היצרני של אילון מאסק, וידידי ע' היה מהישראלים הרא שונים שהזמינו את הרכב. ע' לא נולד היום, אלא לפני 68 שנים. לא הייתי אומר שהוא טכנופוב או מאותגר טכנולוגיה, ובכל זאת, כל מערך ההזמ נות של טסלה נעשה במיטב המסורת המאסקית, עם מינימום מעורבות אנושית, או בארבע מילים - אין עם מי לדבר. טופסי הרכישה מולאו דרך אפליקציות, מישהו בהולנד שלח וקיבל את ההז מנה, וחברנו ע' שילם 500 שקלים מקדמה - סכום שאינסטלטור­ים אצלנו כבר מזמן מסרבים לקחת על ייעוץ, ע"ע ד"ר ליכטיג בר זוהר.

קצת לפני שהטסלה חיכתה לו בנמל אשדוד, קיבל ע' הודעה במייל לבצע את העברת התש לום. כשהגיע לנמל קיבל הדרכה של חמש דקות - ואודרוב הביתה.

ע' - כאמור לא מאותגר טכנולוגיה, אבל גם לא מהנדס חלל - נהג את הטסלה בזהירות לעיר הגדולה, ולאורך כל הנסיעה לא נדרש להשתמש בדוושת הבלם, שכן העצירה ברכב היא חשמלית. אתה מרפה מהדוושה והרכב נעצר ומתחיל לה טעין את עצמו.

כשהגיע לביתו כדי להחנות את רכבו החדשני

והנוצץ, התבלבל ע', כנראה מגודל השעה, ואולי גם מהתחכום החדשני בדוושה, ובמקום לבלום - דהר ונבלם בעץ חביב, שעד אותו יום לא נדרש להיעקר ממקומו. כשיצא לבדוק מצא פגוש שבור, ובנותיו החביבות העלו לאינסטגרם צילום מבודח של אביהם עם הרכב, וטענו לשיא עולם - רכב שבור שלא נמצא אצל בעליו ולו שעה אחת מלאה.

שוב נאלץ האזרח ע' להזיע בין אפלקציות שו נות כדי למצוא פתרון פחחות לרכב שבקושי נולד, ועוד של טסלה, שלא הקימה פה מערך של חלקי חילוף.

מילא, גם את הפנצ'ר הזה הצליח ע' לעקוף בתוך שישה שבועות שחלפו ביעף. הפגוש הוח לף, ובסך הכל הבן אדם דיווח על חוויית נהיגה נדירה, ממש כמו בפרארי.

חלפו שבעה חודשים, ועוד לפני הריקול של שטראוס עלית והסלמונלה נקרא ע' לריקול במו סך שעליו לא שמע - להחליף צינורית במזגן של הטסלה. הוא הגיע למוסך קטן בפתח תקווה, ובאולם הקבלה לא חיכה לו איש, אלא רק צג מחשב שהפנה אותו לחצר, שם התבקש להשאיר את המכונית לשלושה ימים כדי להחליף את הצי נורית. החבר'ה, שהיו אדיבים, הציעו רכב חלופי או כיסוי נסיעותיו במוניות. ע' העדיף מונית.

כעבור שלושה ימים חזר למוסך, ולפני שנכנס לטסלה עם הצינורית המשופצרת למזגן, השאיר אצל הצג בקבלה חשבוניות על סך 600 שקלים על נסיעותיו במוניות.

אחרי חודש צלצל ע' למוסך ושאל מה עם החזר של 600 השקלים. הצג הפנה אותו לנציג בהולנד, שעדכן כי הקבלה הועברה הלאה. כאן נדרש אפ רים קישון להתערב בסוגיית הפרטאץ' המתפתח, אבל התאפק. ע' לא שמע מהם דבר על ההחזר, בדק איתם שוב, שוב הם נעלמו לו, והוא שוב נדנד ושאל מה עם 600 השקלים.

בסוף מישהו שם התעורר וביקש מע' את חש בונית הרכישה של הרכב, כדי שיוכלו לאתר את פרטי הרכב ולהחזיר לו את 600 השקלים. חשבונית רכישה? תהה ע'. לא זוכר שראיתי. תחפש, תחפש, ענו לו בטסלה, ותחזור אלינו בדחיפות.

הקערה התהפכה על פיה. ע', שבדיוק בימי רכישת הטסלה החליף בנק, חיפש בין מסמכיו את חשבונית הרכישה ואת תאריך העברת סכום הרכישה, 190 אלף שקלים, ולא מצא. חיפש שוב, ולא מצא. וטסלה על הקו, והם כבר לחוצים להחזיר לו את 600 שקליו, רק שהם רוצים את חשבונית הרכישה, זו של ה 190 אלף.

ע' פנה שוב לבנק שלו, הפקידה הלכה אחורה לתאריך המשוער ...ו מצאה פקודת העברה של 190 אלף שקלים לביצוע, אלא שע' לא היה זמין באותו רגע - וההעברה לא בוצעה.

בשורה התחתונה - פרטאץ' יכול להיות לא רק בארצנו החמה והמוקפת, אלא גם באימפריית הרכב החשמלי של אילון מאסק, שאיבד לעול מים ברישומיו את הלקוח ע' מישראל, ושלעולם לא היה מצליח לקבל 190 אלף שקלים, אילולא התעקש חברנו הצדיק לקבל בחזרה אותם 600 שקלים ארורים. יאללה, חייב לצייץ על זה משהו.

Aviadp65@gmail.com

 ?? ?? פנצ'ר קטן בכנף. אילון מאסק
פנצ'ר קטן בכנף. אילון מאסק
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel