Israel Hayom

לראשונה: כוחות יתרגלו תרחיש לחימה בוואדי ערה

על רקע המצב הביטחוני, יערכו המשטרה וצה"ל תרגיל, שידמה בין השאר הפרות סדר בערים מעורבות וערביות ● בכיר במשטרה: "הפקנו לקחים מ'שומר החומות'"

- איציק סבן

לא רוצים הפתעות כמו במ בצע שומר החומות: על רקע המצב הביטחוני, יקיימו המשטרה וצה"ל בשבוע הבא תרגיל רחב היקף, שבמסגרתו צפוי להיסגר לראשונה גם כביש ואדי ערה.

התרגיל ידמה מתקפת טילים על ישראל מלבנון ומע זה, תוך כדי הסלמה שתחל ביו"ש ותגלוש לתוך תחומי הקו הירוק לכדי הפרות סדר ביישובים מעו רבים כמו לוד, רמלה, חיפה וירו שלים, וביישובים ערביים כמו סכנין, נצרת, אום אל פחם והפזו רה הבדואית בדרום. הכוחות ידמו לראשונה את סגירתו של ציר ,65 לצורך מעבר של כוחות השתלטות ויחידות מיוחדות לטיפול בהפרות סדר. מתחילת הרמדאן גייסה המ שטרה שש פלוגות מג"ב, והתוכנית היא לגייס שתי פלוגות נוספות בהוראת הדרג המדיני.

"אנחנו מצויים במצב כוננות בי נוני עד גבוה בדגש על כל מה שק שור לביטחון הפ נים והפרות סדר, כולל מוכנות לכל מצב של איומים חיצוניים", אמר ל"ישראל היום" קצין בכיר במשט רה, "הניסיון המצ טבר והפקת לקחים ממבצע שומר החומות הביאו אותנו להצטייד ול בנות מודלים חדשים. בנינו סנסו רים מודיעיניים עם צה"ל ושב"כ כדי למנוע מצב שבו נופתע".

בשנה האחרונה נבנתה במשט רה מפקדה לכל מחוז, המונה כ 500 שוטרים מאומנים. לוחמים הוכשרו לירי כדורי ספוג. עוד יכלול התרגיל הטסת רחפנים שיטילו "ביצי הפת עה" )חומר לפיזור המון(, אם הכו חות ייקלעו להפרות סדר קשות. עוד בתוכנית: תרגול יכולות תצפית שנ בנו בשנה האחרונה לכל מפקד, ותר גול פתיחת מחסני חירום והצטיידות של כוחות המילואים. "הפעם לא נצטרך לקבל רובים מהצבא", אמר הקצין. "יש לנו אמצעים לתת לכל שוטר שיתגייס". לדבריו, גיוס פלו גות מילואים של מג"ב איו"ש "יהווה מכפילי כוח ושובר שוויון בעוצמת התגובה של המשטרה". המשטרה וצה"ל יתרגלו מתארים של ליווי שיירות של צה''ל. "תהיה מפת צירים, נדע לשנע בבטחה כל כלי חירום ויהיו כוחות שיגיבו. לא יהיה מצב שבו כלי רכב ינועו בארץ ויסכנו את עצמם". במשטרה טוענים כי צה''ל לא מקבל אחריות. "המ שטרה היא הפוקדת. צה''ל יפעל במשימות מסייעות למשטרה".

התרגיל ישתלב במבצע "מסלול בטוח" למיגור הפ שיעה ביישובים הערביים, שבמסגרתו מרכזת המשט רה מאמץ מיוחד במאבק בפשיעה ובאלימות ברחוב הערבי. גורמים במשטרה אמרו כי אחד התרחי שים שיושם עליו דגש, קשור בחשש כי נשק המשמש ביום יום את הע בריינים זולג גם לשימושם של גורמי טרור.

עד כה, במסגרת המב צע, בהובלת מפכ"ל המ שטרה רנ"צ יעקב שבתאי וראש אח"מ ניצב יגאל בן שלום, נתפסו 73 רימוני רסס והלם, 64 אקדחים, 20 כלי נשק מסוג איירסופט, 42 רובים, 24 רובי קרל גו סטב, 18 כוורות זיקוקים, 4 פגזים ופצמ"רים, 12 מטעני חבלה ומעבדה אחת לייצור מטענים והסבת כלי נשק לטובת ירי חי. לצד זאת, נתפסו אלפי פריטי אמל"ח: כדורים מסוגים שונים, מח סניות, אפודים, משקפות וציוד נוסף העלול לשמש את העבריינים.

"הציבור הערבי ברובו לא רוצה ליד ביתו עבריינים פליליים, ולא רוצה ביישוב שלו גו רמים שעוסקים בטרור", הוסיף הק צין הבכיר. "כל נשק שנתפס בעבו דה שכוללת איסוף מודיעין ועבודת שטח, יכול לשמש מחר את המחבל הבא. לכן אנחנו עושים מאמץ אדיר לסלק את כל הנשק הלא חוקי מה רחוב הערבי. לנו לא משנה אם הוא מוחזק אצל עבריין כזה או אחר; לנו חשוב לתפוס את הנשק מהר, כי מחר, תמורת בצע כסף, אותו עבריין ימכור את הנשק למחבל".

שנה לשומר החומות: פרויקט מיוחד, עמ' 17-16

 ?? ?? כביש 65 - והפרסום ב"ישראל היום", 24.11.2021
כביש 65 - והפרסום ב"ישראל היום", 24.11.2021
 ?? ?? רנ"צ שבתאי
רנ"צ שבתאי
 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel