Israel Hayom

האתגר של הקואליציה: העברת תקציב 2023

בעוד שבוע ייפתח מושב הקיץ של הכנסת, ועבור הקואליציה העברת התקציב מהווה המשימה המשמעותית ביותר ● ראשי הסיעות נפגשו לקידום הנושא וטענו כי ישיבתם היתה "טובה מאוד" ● בלט בהיעדרותו: מנסור עבאס

- יהודה שלזינגר

בעוד שבוע ייפתח מושב הכנסת - שצפוי להיות מאתגר וקשוח במיוחד עבור הקואליציה, שאיבדה את הרוב בכנסת עם פרישתה של ח"כ עי דית סילמן.

ביום חמישי בערב נפגשו ראשי הקואליציה כדי להתכונן לפתיחת מושב הקיץ של הכנסת, כשהמטרה שהציבו ראשי המפלגות למושב הקרוב היא להעביר את תקציב המדינה לשנת .2023

העברת התקציב היא אחד הצעדים החשובים שצריכה לעשות כל ממשלה. כזכור, ממשלת נתניהו־גנץ התפזרה אחרי שלא הצליחה להעבירו. הממשלה הנוכחית העבירה כבר את תקציב לשנת ,2022 ואף שיש להם זמן להעביר תקציב עד מארס 2023 - הם ינסו להעביר את התקציב כבר במושב הקרוב. יצוין כי העברת התקציב אינה זקוקה לרוב של 61 אצבעות אלא לרוב רגיל.

נחושים להצליח

המשתתפים בישיבה הגדירו אותה כ"ישיבה טובה מאוד". לדבריהם, כל הנוכחים אמרו כי הם מעוניינים לצלוח את המושב הקרוב למרות הנחיתות המספרית. מי שבלט בהיעדרו היה מנסור עבאס, שמפלגתו הודיעה על "הקפאת חברות בקואליציה" בעקבות העימותים בירושלים.

אתמול התראיין מנסור עבאס ואמר: "לא פרשנו מהקואליציה ולא החלטנו שאנחנו הולכים לבחירות ולפירוק הממשלה. אנחנו רוצים לקדם נושאים במסגרת הקואליציה, ואני מקווה שעד סוף הפגרה נצליח להגיע להבנות שיתוו את הדרך במושב הכנסת הבא".

עם זאת, לחברי הקואליציה ברור כי מנסור עבאס הוא לא הבעיה של הקואליציה אלא חברי מפלגתו, שלא כפופים אליו באופן ישיר אלא מייצגים זרמים ואינטרסים שונים בתוך החברה הערבית.

השניים המסומנים כמי שעשויים להוות בעיה עבור הקואליציה הם מאזן גנאים ווליד טאהא, שמרבים לדבר על אי הנוחות שלהם משיתוף פעולה עם הקואליציה.

מי יחליף את סילמן?

בתוך כך, בימים הקרובים יצטרך ראש הממשלה נפתלי בנט להחליט על זהותו של יו"ר הקואליציה הבא אחרי פרישתה של עידית סילמן. בנט חיכה עד לתום ימי האבל של ניר אורבך על אמו וחמותו שהסתיימו ביום שישי, כדי לדון עימו בתפקיד. מלבד אורבך נמצאים בבורסת השמות גם ח"כ אביר קארה, בעז טופורובסקי ואיתן גינזבורג.

 ?? ?? עבאס צילום: גדעון מרקוביץ'
עבאס צילום: גדעון מרקוביץ'
 ?? ?? בנט צילום: קובי גדעון/לע"מ
בנט צילום: קובי גדעון/לע"מ

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel