Israel Hayom

בבריטניה מזהירים: פוטין שוקל להכריז על מלחמה וגיוס כללי

- נטע בר

גורמים ביטחוניים בבריטניה הודיעו במהלך סוף השבוע כי על פי ראיות מודיעניות, מסתמן כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוקל להכריז מלחמה על אוקראינה וגיוס כללי של כוחות הצבא הרוסי במהלך אירועי "יום הניצחון", שיתרחשו ב 9 במאי.

גורם בכיר במערכת הביטחון הב ריטית מסר ל"אינדפנדנט" כי פוטין שוקל את ההכרזה בשל לחץ עצום שמופעל עליו משורות פיקוד הצבא הרוסי, שם זועמים על כישלון המתקפה על קייב והאבידות הכבדות בקרב הכו חות שהשתתפו בפלישה לאוקראינה. בתוך כך, נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, חשף ביום שישי כי ניצל מני סיון חטיפה רוסי במהלך היומיים הרא שונים של הפלישה לקייב.

כמו כן, זלנסקי התייחס למשבר ההומניטרי המתמשך בעיר הנצורה מריופול, והאשים את הרוסים ביצירת "מחנה ריכוז בתוך החורבות", לאחר שצבא רוסיה בלם ניסיון פינוי אזרחים ממפעל הפלדה הנצור "אזובסטאל".

ניסיון הפינוי ממתחם מפעל הפלדה "אזובסטאל", שם מתבצרים כ 2,000 לוחמים ועוד כ 1,000 אזרחים, ממשיך להיחסם על ידי צבא רוסיה. באוקראינה דווח כי כ 200 תושבי מריופול שביק שו פינוי לעיר זפוריז'יה נחסמו על ידי הצבא הרוסי, ופוזרו במכות אלות. במ קביל דיווחו הרוסים על קבוצה ראשונה של אזרחים שיצאה משטח המפעל, אך לא ברור אם הם פונו לשטח רוסיה או הועברו לידי האוקראינים.

הלחימה במדינה לבשה ביומיים האחרונים גוון של מלחמת חפירות, כששני הצדדים מחליפים מהלומות ארטילריות בחבל דונבאס, אך אף צד לא מתקדם. באזור העיר חרקיב, לעו מת זאת, פתחו האוקראינים במתקפת נגד בשתי צבתות, והצליחו לשחרר את העיירות רוסקה לזובה ומומטובה מידי צבא רוסיה. תמונות שפורסמו מאזור הקרבות הציגו כמות גדולה של משו ריינים וטנקים רוסיים, שהושמדו או נתפסו על ידי האוקראינים.

בתוך כך, הרשויות במריופול דיווחו כי צבא רוסיה בזז יותר מאלפיים יצי רות אומנות ממוזיאון בעיר, והעביר את הפריטים לעיר דונצק. בין הפריטים נמצא ספר תורה עתיק וייחודי.

 ?? ?? פוטין צילום: רויטרס
פוטין צילום: רויטרס
 ?? ?? זלנסקי צילום: אי.פי.אי
זלנסקי צילום: אי.פי.אי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel