Israel Hayom

"די להזנחה": בכירי "העמק" מחו על רמת הטיפול בביה"ח

מנהלי מחלקות, פעילים חברתיים ובני נוער הפגינו בעפולה במחאה נגד כללית ומשרד הבריאות, בדרישה לשיפור מיידי של תנאי האשפוז והטיפול ● "אין מנוס ממאבק ציבורי נחוש, הסיכון עצום"

- רן רזניק

"מהמרים על החיים שלנו", "דין עפולה כדין תל אביב", "משרד הבריאות קח אחריות" ו"בריאות זו זכות בסיסית" - אלו חלק מהקריאות שנכתבו על השל טים שאותם נשאו ביום שישי עש רות מפגינים, במחאה שהתקיימה בעפולה נגד הזנחת בית החולים העמק, המשרת כמיליון ישראלים בעמקים ובגליל.

הדרישה המרכזית של המפגינים היתה לממש את ההבטחה הפומבית שנתן לפני כשנה מנכ"ל כללית )הב טחה שמנכ"לית הקופה החדשה, רות רלב"ג, חזרה ממנה באחרונה(, לספק בבית החולים את כל השירותים הר פואיים לחולים ולפצועים. המפגינים דרשו להפסיק את מה שהגדירו הזנ

חה בת עשרות שנים, למשל במחלקה לטיפול נמרץ, שתנאי האשפוז בה הם מהגרועים בארץ. כמו כן, דרשו להקצות ולתקצב באופן מיידי כוח אדם רפואי וסיעודי, ולהקים מחלקות חדשות כדי לשפר את תנאי האשפוז הקשים. הטענות בהפגנה כוונו לקו פת חולים כללית, הבעלים של בית החולים ומשרד הבריאות.

בין המפגינים בלטו מנהלי מחל קות בבית החולים העמק שמובילים את המחאה, תושבי עפולה והאזור, וכן כמה עשרות מחברי המכינה הקדם צבאית החברתית ע"ש יצחק רבין מקיבוץ מזרע, שארגנו את המ חאה. ההפגנה התקיימה בעקבות הח שיפה המתמשכת ב"ישראל היום" על מאבק מנהלי המחלקות בהעמק.

"אנחנו כאן בגלל ההזנחה, האפליה והזלזול בתושבי הפריפריה, שנמש כים עשרות שנים", אמר פרופ' דורון קופלמן, מנהל המחלקה הכירורגית בבית החולים. "הצפון מוזנח ואין שוויון בבריאות, אין שוויון בשי רות הרפואי, והחיים כאן, כנראה, שווים פחות". ד"ר בועז בלוך, יו"ר ועד הרופאים ב"העמק": "מרגש מאוד שהדור הצעיר התעורר, זה נותן לנו כוח, אופטימיות ותקווה. אתם ארץ ישראל היפה. אין שום הסבר הגיוני לכך שיהיו פערים בין הפריפריה למרכז, והמאבק הזה חשוב לכולנו".

בפני המפגינים דיברה גם לי מור רגב, פעילה חברתית ממושב נהלל, ממובילות המאבק בקרב תושבי האזור. "אין מנוס ממאבק ציבורי נחוש, והבקשות שלנו הן של מה שמוכרח, חייב ומובן מא ליו כבסיס לזכויות של כל תושב ותושב", אמרה רגב.

מכללית ו"העמק" נמסר בתגובה: "ביה"ח נמצא בתנופת פיתוח חסרת תקדים. השקעות תקציביות אלה, בהיקף של כמעט מיליארד שקלים, כבר נושאות פירות. אנו מצירים על הצגת הנושא באופן שאינו תואם את המציאות ועושה עוול למצוינות הרפואית של בית החולים, מצוינות שגם משתקפת במדדים הלאומיים, שבהם בית החולים ממוקם במקו מות הראשונים".

 ?? ?? ההפגנה ביום שישי. "דין עפולה כדין תל אביב" צילום: אייל מרגולין/ג יני
ההפגנה ביום שישי. "דין עפולה כדין תל אביב" צילום: אייל מרגולין/ג יני
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel