Israel Hayom

"נכנסתי ללחץ כשראיתי מה קרה, ידעתי שכולם בבית"

- | ביתו ספג פגיעה מטיל בזמן שהיה בטירונות חנן גרינווד

"

גיליתי שהבית שלי חטף טיל במקרה. חבר שלי שאל אותי פתאום 'אתה מאשקלון, נכון?', ואמר שהיתה פגיעה ישירה בבית. פתאום ראיתי מול העי ניים את החדר שלי הרוס לגמ רי", משחזר מתן גרשון את מה שהתרחש במבצע שומר החומות, כשהבית שלו ספג פגיעה ישי רה של רקטה, בעוד הוא באמ צע הטירונות של חיל התותחנים בבסיס שבטה.

"התגייסתי בתחילת אפריל ,2021 במסגרת גיוס מארס, לתו תחנים, וקצת יותר מחודש אחר כך התחיל המבצע", הוא מספר. "הבסיס היה כמעט ריק, הקפיצו כמעט את כולם לגבול, אבל אנ חנו נשארנו והמשכנו בהכשרה".

ב 12 במאי, היום השלישי ללחימה, נפגע ביתו באשקלון מטיל. אמו, מלכה, שמשמשת סמנכ"לית הון אנושי בעיריית אשקלון, מספרת: "חמש דקות לפני הפגיעה נכנסתי הבי תה. דיברתי עם אחד מהמנה לים שלי ופתאום הוא אומר 'את לא שומעת את האזעקה?'. שני נכדים שלי היו בחדר שבו נפל הגראד הענק, בקושי הצלחתי לשלוף אותם ולרוץ לממ"ד, ואז הכל התפוצץ. בעלי חטף רסיס ברגל. הבית פשוט נהרס, חור נפער בתקרה".

מתן: "הייתי בחדר במק רה, ולחבר שלי היה טלפון כי הוא נשר מההכשרה, וכך גי ליתי מהתקשורת מה התרחש. נכנסתי ללחץ, ידעתי שכולם בבית". התמונות שפורסמו מה בית עוררו אז סערה ציבורית. כתב חדשות 12 גלעד של מור מיהר להיכנס לבית, בעוד בני המשפחה ההמומים יוצאים מהממ"ד ומנסים להבין מה קרה להם. "היינו מאוד מבוהלים, חרב לנו הבית. לא ענינו למתן כי היה לחץ על כל הקווים וכל בני המשפחה הגיעו לבית", מס

פרת מלכה. "מתן חשב שאנחנו מתים". לאחר כמה שעות חודש הקשר בין בני המשפחה.

במשך זמן ארוך נדדו בני המ שפחה בין מלונות, בעוד הבית עובר שיפוץ מאסיבי. מתן מעו לם לא חזר לישון בחדרו. "אני לא מסוגל לישון שם. עבר תי למרתף". מלכה מספרת כי היום סובל מתן מלחץ דם גבוה מאוד כתוצאה מאותו האירוע, ומתן מספר כי בשבועות האח רונים, בעקבות גל הטרור, יש חשש אמיתי מכך שיהיו נפי לות. "יש בבית פחד גם עכשיו שתהיה אזעקה".

 ?? ?? גרשון וביתו לאחר הפגיעה. "יש פחד גם עכשיו שתהיה אזעקה"
גרשון וביתו לאחר הפגיעה. "יש פחד גם עכשיו שתהיה אזעקה"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel