Israel Hayom

היוזמה וההתקפיות של צה"ל הכריעו

- אל"מ לירון ביטון הכותב שימש מפקד חטיבת "חוד החנית" וקצין האג"ם של אוגדת עזה בזמן מבצע שומר החומות

בשנים האחרונות, עד למבצע שומר החומות, שקדנו, תרגלנו והכנו תוכניות מבצעיות מדויקות, שמטרתן היתה לייצר את ההגנה החזקה והטובה ביותר על תושבי הנגב המערבי ומדינת יש ראל. במבצע, ההערכות והמוכנוּת הוכיחו את עצמן כאשר ארגוני הטרור נכשלו כמעט בכל ניסיון להוציא לפועל התקפה נגד התו שבים והלוחמים בסמוך לגבול.

כקצין האג"ם של אוגדת עזה בזמן המבצע, זכיתי להוביל ביחד עם הלוחמים והמפקדים את ניהול מבצע שומר החומות, ולתכלל את המערכה העצימה שצה"ל הוביל נגד ארגוני הטרור ברצועת עזה במשך כעשרה ימים.

הייחודיות והעוצמה בעבודת האוגדה במהלך המבצע היו היוזמה וההתקפיות; לא חיכינו למחבלים שיבואו - אלא תקפנו אותם בבתים שלהם, במוצבים שלהם, בדרכם לגדר הגבול ובכל מקום שבו הם ניסו להתארגן ולהרים את ראשם.

אחד ההישגים המרשימים שנ חקקו בזיכרוני במבצע הוא כאשר בלילה הראשון קיבלנו אינדיקציות טכנולוגיות מודיעיניות על כ 20 מחבלים מהכוח המובחר ביותר של חמאס, אשר עשו את דרכם במנהרה תת קרקעית לגדר הגבול, ומשם תכננו להגיע למוצב או ליישוב סמוך. עם קבלת המידע הזנקנו מטוסי קרב, הכוונו למטרות ולא עצרנו עד רגע החיסול, שבו המ חבלים מצאו את מותם במנהרה.

אני גאה על כך שלקחתי חלק במבצע שומר החומות, לצד אנשים מצוינים שהפגינו רוח קרב ואחוות לחימה לכל אורכו. אנשי האוגדה תפקדו כמו מכונה משומנת מההתחלה ועד לסוף המבצע

אחוות לחימה לאורך כל הדרך

אני גאה על כך שלקחתי חלק במבצע שומר החומות, לצד אנ שים מצוינים שהפגינו רוח קרב ואחוות לחימה לכל אורכו. אנשי האוגדה תפקדו כמו מכונה משומנת, עם מאות אנשי מודיעין, אש ומבצעים, שלא ישנו אפילו דקה, והיו עסוקים אך ורק בהבטחת הביטחון של התושבים.

אני זוכר איך כולם כאחד, מהלוחם בקצה ועד טייס הקרב, מהרב"ט ועד האל"מ, חיילי מילואים וחיילי סדיר, לאורך כל המבצע - לא עצמו עין ולא שקטו עד להכרעת האויב.

טור זה נכתב בתקופה משמעותית לעם ישראל, בין שואה לתקומה, בין זיכרון לחיים, בין יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה לבין יום העצמאות ה 74 של מדינת ישראל. בעת הזו, אני חש זכות ענקית לכתוב מעט על חלקי בהגנה על תושבי הדרום במבצע שומר החומות, ומתחייב שגם בתפקידי הנוכחי ולאורך כל שירותי בצה"ל, אמשיך לעשות כמיטב יכולתי להגן ולשמור על תושבי מדינת ישראל.

 ?? ?? צה"ל לא שקט עד להכרעת האויב. לחימה בזמן המבצע צילום: אי.אף.פי
צה"ל לא שקט עד להכרעת האויב. לחימה בזמן המבצע צילום: אי.אף.פי
 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel