Israel Hayom

"עד היום אני לא ישן טוב בלילות ומדמיין את הטיל פוגע"

- איליה יגורוב

את 11 במאי 2021 אדוארד ויינשטוק לא ישכח במשך כל חייו - היום שבו מסלול חייו השתנה לחלוטין. זה היה באחד המים במבצע שומר החומות שבהם אשקלון הפכה לעיר הכי מופגזת בישראל.

בשיחה עם "ישראל היום" הוא משחזר: "כששמעתי את האזעקה היינו בבית כולנו, האישה והילדים ישנו בחדרים הפנימיים ואני רציתי לצאת לכיוון חדר המדרגות - זה היה המקום השני הכי בטוח. הטיל פגע בחדר של הילד", הוא מספר על הנס, "אם הוא היה ישן שם, סיכוי גבוה מאוד שהוא לא היה יוצא מזה. נפ געתי אחרי שנפל עלי הארון והקיר הפנימי. שם התעלפ תי, אשתי משכה אותי משם והוציאה אותי מתחת להרי סות. נפגעתי באופן קשה, הראש שלי נפגע, נשברה לי עצם הבריח, הייתי בבית החו לים שלושה שבועות. בהתחלה לא יכולתי לשבת, רק שכבתי, והגוף שלי כאב".

הפצעים מלווים את אדוארד גם שנה לאחר אותו המקרה. "הראייה שלי נפגעה, חדרו לגופי כמה רסיסים שנשארו שם עד היום. הרופאים המליצו לא להוציא אותם. הבן שלי נפגע בצורה קלה, כמה כוויות ברג ליים. אני חטפתי את זה בצורה חזקה יותר".

באותו שלב, הדרך שלו לשיקום רק החלה. אחרי שלו שה שבועות בבית החולים הוא שוחרר והחל במסע להחלמה. "היד שלי, לא יכולתי לה זיז אותה כראוי ועשיתי המון פיזיותרפיה".

הפגיעה הפיזית, במקרה של אדוארד, היא לא המשמעותית. "אשתי והילדים עד היום הול כים לפסיכולוג אחת לשבוע, זה משהו שנשאר אצלנו. אני עד היום לא ישן טוב בלילות ומדמיין את הטיל פוגע בי. זה קשה, מאוד קשה". אדוארד לא חשב אפילו לרגע לעזוב לצמי תות את אשקלון או את הדרום לאחר אותו מבצע. "זה יהפוך אותם למנצחים, ואז מה עשינו בזה?" הוא שואל.

במבצע הבא, שעלול להגיע במוקדם או במאוחר, משפחת ויינשטוק כבר לא תיקח סיכון ותעזוב עד יעבור זעם. "איך שיתחיל משהו בפעם הבאה, אנחנו מייד ניסע לצפון למש פחה, לחברים או לאיזה צימר, לא ניקח את הסיכון".

 ?? ?? ויינשטוק וביתו לאחר הפגיעה. "הראייה שלי נפגעה"
ויינשטוק וביתו לאחר הפגיעה. "הראייה שלי נפגעה"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel