Israel Hayom

תקוות גדולות

בסוף השבוע ננעל כנס סינמה קון בלאס וגאס, שבו הציגו האולפנים הגדולים את הסרטים שיעלו בשנה הקרובה • האם השנה יצליחו לחזור לרמת ההכנסות שממנה נהנו לפני הקורונה?

- דודי כספי, לאס וגאס

בסוף השבוע ננעל בלאס וגאס סינמה קון, הכינוס השנתי של התאחדות בעלי אולמות הקולנוע בארה"ב, והבשורה שיצאה ממנו היא אחת: תעשיית הקולנוע נערכת לקיץ הקרוב, בתקווה לחזור להכנסות הענק של לפני הקורונה.

במסגרת הכנס הציגו האולפנים הג דולים בהוליווד את התותחים הכבדים שלהם לחודשים הקרובים. ראשונים הציגו אולפני סוני, שהגיעו לכנס עם האופוריה של הכנסות שיא מ"ספיידרמן: אין דרך הביתה". הסרט הכניס קרוב ל 2 מיליארד דולר בעולם.

אולפני סוני הציגו בכנס שורה של סר טים עתידיים, ובהם "אל מוארטו" בכי כובו של הראפר שחקן הפורטוריקנ­י באד באני בתור גיבור העל הלטיני הראשון מבית מארוול; מותחן פעולה גרפי מס קרן בשם ‪"Bullet Train"‬ עם בראד פיט; וסרט אקשן היסטורי, ‪The Woman"‬ ,"King על לוחמות אפריקניות בכיכובה של זוכת האוסקר ויולה דיוויס, שקיבלה בכנס את פרס "פורצת הדרך בקולנוע".

בכנס השתתפו גם כמה כוכבים גדו לים, ובראשם דוויין "דה רוק" ג'ונסון, שהגיע לקדם את סרט DC קומיקס בכי כובו, "בלאק אדם". סרט נוסף בכיכובו יהיה סרט אנימציה קומי, שבו ידבב את כלבו של סופרמן. העלילה תעקוב אחר חיות המחמד של גיבורי העל.

ג'ונסון, גיבור על אמיתי בכל הקשור לרווחים שהוא מביא לאולפנים, קיבל בכנס את פרס "אייקון הקולנוע הגלובלי של העשור".

אולפני דיסני העניקו בכנס הצצה לסרט האנימציה החדש של פיקסאר "שנות אור". הסרט מתמקד בסיפור הרקע של דמות האסטרונאוט באז שנות אור מסדרת סרטי "צעצוע של סיפור". סרטים נוספים של דיסני שהוצגו בכנס: הדרמה הקומית "אמסטרדם", עם אנסמבל שכו לל שחקנים כמו כריסטיאן בייל, רוברט דה נירו וטיילור סוויפט; וסרט ההמשך המיוחל "אווטאר ,"2 שיעלה בדצמבר. במאי "אווטאר", ג'יימס קמרון, אמר בכנס כי אין תחליף לחוויה הקולנועית. לדב ריו, הטריילר לסרט ההמשך ישוחרר קודם כל למסך הגדול בסוף השבוע הקרוב, בהקרנות של סרט מארוול החדש "ד״ר סטריינג' בממדי הטירוף".

אולפני האחים וורנר הציגו בכנס את סרטי ההמשך ל"אקווה מן" ול"שאזאם". ל"שאזאם "2 מצטרפת השחקנית הלן מירן, והיא סיפרה בכנס שהיא נהנית לגלם נָבלה. כמו כן, הכריזו האולפנים רשמית על סרט המשך ל"באטמן", בכי כובו של רוברט פטינסון. נוסף על כך, הוקרנו חלקים מהסרט החדש של הבמאי האוסטרלי באז לורמן )"מולאן רוז'", "גט סבי הגדול"( על אלביס פרסלי, וניתנה הצצה בלעדית לסרט "וונקה" בכיכו בו של טימותי שאלאמה, בתור הגרסה הצעירה של ווילי וונקה, גיבור הספר "צ'ארלי בממלכת השוקולד".

הפרזנטציה של אולפני יוניברסל כללה, בין היתר, הצצה לסרטים: מותחן האימה החדש של הבמאי זוכה האוסקר ג'ורדן פיל )"תברח"(, סרט הדינוזאורי­ם "עולם היורה: עולם חדש", סרט חדש של "המיניונים", קומדיה רומנטית בכיכובם של ג'וליה רוברטס וג'ורג' קלוני ודרמה על צמד עיתונאיות ה"ניו יורק טיימס" שחשפו את פרשיית הארווי ויינשטיין.

בכנס גם הוקרן בטרום בכורה סרט ההמשך המדובר "אהבה בשחקים: מאווריק" עם טום קרוז, שלושה שבו עות לפני שיוקרן בפסטיבל קאן. סרט נוסף שהוקרן בטרום בכורה הוא "בלק פון", סרט אימה בכיכובו של אית'ן הוק.

 ?? ?? דוויין ג'ונסון מקבל בכנס את פרס "אייקון הקולנוע של העשור" צילום: אי.פי
דוויין ג'ונסון מקבל בכנס את פרס "אייקון הקולנוע של העשור" צילום: אי.פי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel