Israel Hayom

ההצגה לזכר יבגני אריה

בתיאטרון גשר עולה ההצגה "רוזנקרנץ וגילדנשטרן מתים", 30 שנה אחרי שעלתה שם בבימוי יבגני אריה המנוח ● הבמאי שאחראי לגרסה החדשה חושב שזו זכות גדולה

- מאיה כהן

המחזה "רוזנקרנץ וגילדנשטרן מתים", שכתב המחזאי היהודי בריטי טום סטופארד, מגולל את סיפורן של שתי דמויות משנה במחזה "המלט" של שייקספיר. שני חבריו הטובים של הנסיך הדני מגיעים לארמון כדי לרגל אחריו למען המלך.

המחזה עלה בתיאטרון גשר לפני 30 שנה, בבימויו של יבגני אריה המנוח, וזו היתה ההצגה הראשונה שהוא ביים בישראל. עכשיו ההצגה חוזרת לבמת תיאטרון גשר, בבימויו של עמית אפשטיין. היא תעלה מחר בכיכובם של עידו מוסרי, אלון פרי דמן, דורון תבורי, ישראל )סשה( דמידוב, גיל פרנק/מיקי לאון, הנרי דוד/אבי אזו לאי ועוד, ותוקדש לזכרו של יבגני אריה, מייסד התיאטרון ומנהלו האמנותי, שהלך לעולמו לפני שלושה חודשים. "את יבגני הכרתי עוד לפני שהוא הכיר אותי", צוחק אפשטיין. "גדלתי על תיאטרון גשר. הייתי מעריץ גדול של יבגני ושל העבודה שלו. הכרנו לראשונה כשהוא בא לראות הפקה שביימתי בסטו דיו של יורם לוינשטיין. המחזה הראשון שביימתי בגשר היה 'רווקים ורווקות' ויב גני ליווה אותי, שאל אותי שאלות ושמר על החירות שלי כבמאי".

לדברי אפשטיין, כמה שבועות אחרי פטירתו של אריה הוא הציע להנהלת גשר להעלות את "רוזנקרץ וגילדנש טרן מתים", שהיה מחזה הבכורה של התיאטרון. "הצעתי ללנה )קריינדלין - המנכ"לית; מ"כ( לעשות מחווה לא ריה ולהעלות את המחזה מחדש. היא נורא התרגשה ואמרה לי שהוא אמור היה לביים גרסה מחודשת, שכבר היה לו קאסט. הוא אמור היה לעשות את זה לרגל 30 שנה לתיאטרון גשר".

לפני שהחל במלאכת הבימוי, ישב לצ פות בהצגה המקורית שתועדה בווידאו. "אני נצמד לאותם רעיונות של יבגני בבימוי שלו", הוא אומר, "התפאורה, המו זיקה והתלבושות נשארו אותו דבר. קיבל תי הזדמנות נדירה לצלול למוח של יבג ני. כשההצגה המקורית עלתה הייתי בן .4 תמיד רציתי שיעור עם אריה - וקיבלתי".

 ?? ?? אפשטיין )מאחור( עם השחקנים
אפשטיין )מאחור( עם השחקנים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel