Israel Hayom

חלום שהתגשם

בגיל 27 תמנע נלסון לוי הפכה לאלופת אירופה בג'ודו לראשונה מאז יעל ארד, שעשתה זאת בשנת 1993 ● שירה ראשוני וגילי שריר זכו במדליות הארד והוכיחו שנבחרת הנשים על מסלול ההמראה הנכון

- אורן אהרוני שליח "ישראל היום" לסופיה

סוף שבוע חלומי לנבחרת הנשים הישראלית בג'ודו באליפות אירופה הנערכת בסופיה, בולגריה. הכחולות לבנות עלו למזרן ב"ארמץ ארנה", נתנו את הכל ויצאו עם מדליית זהב של תמנע נל סון לוי ושתי מדליות ארד, שהשיגו שירה ראשוני וגילי שריר.

אם זה לא מספיק, נלסון לוי, המ תחרה בקטגוריית משקל עד 57 ק"ג, נכנסה להיסטוריה של הענף בארץ כשעלתה למקום הראשון על הפודיום .1993 בפעם הראשונה מאז עשתה זאת יעל ארד ב

בכך, נלסון לוי (27) נכנסה לרשימה המצומצמת והמכובדת של זוכים יש ראלים באליפות אירופה, והיא האישה השנייה בסך הכל. נוסף עליה, זכו גם אריק זאבי שעשה זאת ארבע פעמים, שגיא מוקי - פעמיים, ופיטר פלצ'יק פעם אחת.

ההתקדמות הגדולה של נבחרת הנשים בשנים האחרונות, והעבודה הנהדרת שעושים מאמן הנבחרת שני הרשקו וצוותו, הביאו להישגים נוס פים באליפות. בשישי היתה זו ראשוני, שהצטרפה אף היא לפודיום, לאחר שז כתה בארד במשקל עד 48 ק"ג - המ דליה הראשונה שלה בקריירה בתחרות היבשתית החשובה בגיל .31

אתמול הגיע יומה הגדול של שריר, בת ה ,22 שזכתה בארד משלה בסיום יום קרבות גדול, שבו נלחמה ויצאה ממצבים קשים.

"היתה לי הכנה מעולה"

"זה משוגע, נתתי את כל כולי", סי פרה נלסון לוי בסיום. "הרגשתי ככה לכל אורך התחרות, היתה לי הכנה מעולה וצוות טוב מאוד. הניצחון הזה הוא חלק מהמטרות שלי. חלום שה תגשם. לפני כמה שנים אמרתי לשני שאני רוצה להיות אלופת אירופה. עקבתי אחרי התוכנית שלנו והצל חנו לנצח. המטרות להמשך? אליפות עולם, יש זמן לאולימפיאד­ה".

ראשוני אמרה: "אני כל כך מאושרת לסיים עם מדליה, חיכיתי לזה הרבה מאוד זמן. תודה ענקית לשני הרשקו שהאמין בי ולא מפסיק להביא אותי לשיאים חדשים".

"כל כך רציתי לזכות במדליה באליפות אירופה לבוגרות", סיפרה שריר בסיום, "אני עובדת קשה ותמיד מחויבת להצליח, אני חלק מנבחרת שתמיד דוחפת להילחם ולנצח ואני שמחה ומאושרת שגרמתי להרבה אנ שים לשמוח וליהנות מההישג".

מאמן נבחרת הנשים, שני הרשקו, הוסיף: "זו מהות הנבחרת שלנו, חות רים לניצחון ומחפשים תמיד את הפת רונות הקשים למצבים קשים ולפעמים זה מצליח".

משה פונטי, יו"ר איגוד הג'ודו, סיכם את ההופעות בסוף השבוע: "תמנע נכנסה לרשימה יוקרתית של אלו פי אירופה ישראלים והיא בתקופה נהדרת. חבל רק ששתי ספורטאיות מדהימות, היא וראשוני, עדיין ללא נותני חסות. הן מדליסטיות אולימ פיות, באליפות אירופה, ותמנע אלופת אירופה ואני מקווה שחברות ישראליות ירימו את הכפפה".

מי שהיתה קרובה לפודיום היא גפן פרימו 52) ק"ג(, שהפסידה בקרב על הארד וסיימה חמישית, בדיוק כמו ברוך שמאילוב 66) ק"ג(.

לנבחרת הגברים בהדרכתו של אורן סמדג'ה קצת פחות הלך, כאשר שני הספורטאים שגיא מוקי וטוהר בוטבול, שהגיעו עם ציפיות להגיע לקרבות אחה"צ, הודחו כבר בשמינית הגמר.

כדורעף. מכבי ת"א זכתה באליפות אחרי שגברה 1:3 על הפועל גליל מטה אשר עכו בסדרת הגמר.

 ?? ?? מוקי וסמדג'ה מאוכזבים בסופיה. מימין: שמאילוב שסיים חמישי
מוקי וסמדג'ה מאוכזבים בסופיה. מימין: שמאילוב שסיים חמישי
 ?? ?? שריר ויו"ר האיגוד פונטי. הפתעה מרעננת
שריר ויו"ר האיגוד פונטי. הפתעה מרעננת
 ?? ?? נלסון לוי וראשוני עם מאמן הנבחרת הרשקו
נלסון לוי וראשוני עם מאמן הנבחרת הרשקו
 ?? ?? נלסון לוי. "המטרה הבאה? אליפות העולם"
נלסון לוי. "המטרה הבאה? אליפות העולם"
 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel