Israel Hayom

"התייחסו אלי כגיבור, אבל בתוכי התביישתי"

-

תומר וינברגר (41) היה לוחם באירוע שפתח את מלחמת לבנון השנייה, שבמסגרתו נחט פו החיילים אהוד גולדווסר ואל דד רגב ז"ל, ונהרגו שלושה חיילים נוספים. תומר נפצע קשה באירוע ונפגע קשה מהלם קרב, אך לא חשף מעולם את שעבר. כעת הוא מספר בפעם הראשונה על הרגעים הראשונים שנחרטו בזיכרון האומה כולה. "עצם באורך עשרה ס"מ עפה לי מתוך הזרוע, אבל איכשהו היד נשארה בתוך השרוול. עוד שני צע דים, עוד קליע פגע בי - הפעם בגב, עשה לי שני חורים בריאה ויצא. המשכתי לרוץ והבנתי שהצלף עלי. רגע לפני שנעלמתי לו, חטפתי עוד כדור ונפלתי על הקרקע. הסתכל תי על הרגל וראיתי שהיא קרועה. רציתי לקרוא לחובש שלנו, אבל הבנתי שכדאי לי לשתוק. פתאום הבנתי שאני באירוע חטיפה".

תומר סיפר את הדברים במסגרת פרויקט "גיבורים מספרים", שיזמה חברת ההיי טק .HIBOB במסגרת הפרויקט מגיעים פצועי צה"ל ומ ספרים את סיפוריהם בפני עובדי החברה כדי לחבר את החברה לסי פורים ולשלבם בעבודה. 36 חברות, ולא רק בהיי טק, כבר הלכו בעקבות HIBOB ונרשמו לפרויקט במטרה לצקת משמעות עמוקה ושונה ליום הזיכרון.

"פתאום שמעתי אותם מדברים בערבית והבנתי שהם בדרך אלי. נשמתי באופן הכי שקט שאני יכול. האשמה ששרדתי לבד מה צוות אכלה אותי מבפנים. הלילות שלי הפכו לסיוט מתמשך. נחטפתי לילה אחר לילה. הסביבה ראתה בי גיבור, אבל בתוך תוכי התביישתי". תומר סיפר כיצד הח ליט לקבל אחריות על חייו, הצטרף לתוכנית אחים של אגודת ידידים העוסקת בשיקום פצועים והלומי קרב, התחתן והחל לבנות את עצמו מחדש.

על ההחלטה לספר לראשונה את סיפורו אמר כי "החלטתי לעשות את זה, גם כי אני מרגיש שאני חייב משהו לאגודת הידידים כי הם הקפיצו אותי כמה שלבים קדימה, וגם כי אני חושב שזה יתרום לשי קום שלי, להחלמה שלי. סך הכל היה לי טוב".

מנכ"ל החברה ויזם

פרויקט "גיבורים מספרים", רוני זהבי ,(56) הוא אח שכול בעצמו. לדבריו, "בהתחלה לא רציתי, אמ רתי שזה גדול עלי. אבל ככל שנ כנסתי לעומק, הבנתי שאני נתרם יותר משאני תורם. הכי קל לתת תרומה ולסמן 'וי', אבל לרתום עובדים ולקוחות לפרויקט חברתי כזה זה באמת מתגמל. אנו רוצים לראות מאות חברות שמשתתפות בפרויקט".

התיעוד המרגש באתר וביישומון

 ?? ??
 ?? ?? רוני זהבי
רוני זהבי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel