Israel Hayom

"רק 12 שנים אחרי האירוע הבנתי שאני פוסט טראומטי"

-

אהוד קקון (37) שירת כחובש קרבי בחטיבת גבעתי. בתק רית חדירת מחבלים במוצב מורג בגוש קטיף בספטמבר ,2004 שבה נהרגו שלושה לוחמים, הוא הוקפץ לטפל בפצועים.

ב 23.09.2004 חדרו שני מח בלים למוצב מורג שבגוש קטיף כשהם חמושים ברובים וברימונים, וירו לעבר מגורי החיילים. כתו צאה מהירי נהרגו שלושה לוחמים: הסמ"פ טל ברדוגו ז"ל, סמ"ר ניר סמי ז"ל וסמ"ר ישראל לוטטי ז"ל.

אהוד הוקפץ ביחד עם חבריו לסייע באירוע, שאליו הגיע ממש כמה דקות לאחר חיסול המחבלים. כחובש, אהוד נכנס עם פרמדי קית לשטח המוצב על מנת להת חיל לטפל בפצועים. כבר כשהגיעו ללוחם הראשון הם נאלצו לקבוע את מותו, ועברו ללוחם השני, ששכב מתחת לחלון החדר. אהוד ניסה להעניק לו טיפול רפואי, ואז הבין כי גם הוא כבר לא בין החיים. גם את הלוחם השלישי ששכב ליד הדלת זיהו כחייל הרוג, ולאחר מכן התברר שזה היה הסמ"פ, טל ברדו גו ז"ל, שנהרג כשיצא מהדלת עם תחילת היריות במוצב.

לאחר שקבעו את מותם של ההרוגים המשיך קקון להעניק טיפול לפצועים, ובסיום תפקידו החל לעשות את דרכו חזרה למו צב שממנו הוקפץ. אולם אז החלו יריות מהחממות הצמודות למוצב, שם התחבא מחבל נוסף, שחוסל בחילופי ירי. רק כשהגיע לחדרו, הבין קקון כי החייל השני שקבעו את מותו היה ישראל לוטטי, חברו למסלול, שהיה חובש גם הוא. לה לוויה הוא סירב ללכת, והמשיך לשרת כחובש באירועים נוספים עד שחרורו.

שנים לאחר השחרור מצה"ל עבר קקון פרידה מבת זוגו, והחליט ללכת לאזכרה של ישראל לוטטי, שם ראה את החברים מהשירות. מאותו הרגע כל המראות מהתק רית חזרו אליו - בעוצמה גבוהה יותר ממה שחווה לאורך השנים, לרבות החרדות והתסמינים, שאז לא ידע לזהות כפוסט טראומה. "רק 12 שנים אחרי התקרית הבנתי שאני קרוב למרתף חשוך. בדיוק סיימתי שוב זוגיות ארוכה, והבנתי שאני חייב לטפל בעצמי. הבנתי שהדח קתי את כל מה שעברתי באותו יום, וגם לאחר מכן, במהלך השירות". אהוד החל לטפל בעצמו מאז, ואף קעקע על גופו לווייתן. "מאז שצפו הדברים, אני נלחם כמו כריש במים. בטח פגעתי בכל מי שהיה סביבי, אבל בעזרת הכלים שקיבלתי בטי פול שאני עובר, אני מבקש לשחות במים שקטים יותר בלי להזיק לאף אחד, כמו לווייתן".

טקסי יום הזיכרון "לנופלים ול חיים" של עמותת נט"ל ופרויקט רסיסים יתקיימו השנה בתל אביב, ירושלים ובאר שבע. בטקסים יש תתפו מתמודדים עם פוסט טראומה

ובני משפחותיהם, שיספרו על הקו שי וההתמודדות עם הטראומה בחיי השגרה, ובמיוחד בתקופה של יום הזיכרון. הטקסים צברו תאוצה בש נים האחרונות, ומגיעים אליהם אל פים המעוניינים לחלוק בזיכרון של חבריהם שנפלו בקרב, בדרך שונה מבטקסים הממלכתיים המתקיימים ברחבי הארץ. הטקסים יועברו גם בשידור חי בעמודי הפייסבוק של עמותת נט"ל ופרויקט רסיסים.

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel