Israel Hayom

אוכלים לנו את הראש

בואו לראות אותנו אוכלים, כל התוכניות

- ניר וולף עובר מסך

כולם יודעים שלא מנומס לאכול בלי לכבד, ועדיין כל תוכנית טלוויזיה שמכבדת את עצמה דואגת לארגן ארוחות שחיתות על המסך באופן יומיומי. הכל תירוץ כדי להעמיס על שולחן האול פן צלחות מלאות בכל טוב מעורר תיאבון, שהצופים לא מסוגלים להריח. בתוכניות הבוקר מסעדות מציגות לראווה את כל התפריט שלהן, בשלנים מטגנים בקביעות במטבחון שבפינת האולפן, בתו כניות הצרכנות מקיימים מבחני טעימה, וכל פליט ריאליטי בי שולים שמוזמן לתוכנית אירוח מתייצב לראיון עם מגשים וסירים.

מנחי התוכניות מגיבים בהתלהבות מוגזמת על כל ביס, אם הם בכלל טועמים, כי לרוב האוכל הוא רק קישוט שמסמל שפע אשר מונח שם כמו בסעודת מלכות, ומוצג לצופה כמו מתוך חלון ראווה בעת שבעלי העסקים מברברים ומשווקים את מרכולתם.

אתמול ב"חדשות הבוקר" )קשת (12 חיככה מעיין אדם בהתרג שות את ידיה למראה שולחן מפוצץ במגשי סושי, קרפצ'יו, דגים שונים וסלטים. ריטה גולדשטיין התנצלה על המבחר בפני המנחה ניב רסקין, וחשפה כי הוא "קצת נרתע מדגים נאים". הם הסכימו כי הפעם רסקה יסתפק בסלט חמוצים מתקתקים. שם המסעדה הת נוסס על המסך, כולל הסבר כיצד להזמין בוולט. טעים? לא ברור, כי פרט למעיין אדם אף אחד לא העז לגעת במנות.

בשישי החמיאה גלית גוטמן לשף מהמסעדה הבוכרית, שדאג להוסיף לסעודה שהביא גם מנה צמחונית. עינת שרוף, שישבה לצידה, לקחה צלחת ואמרה: "זה מאוד הגיוני שעכשיו רבע לתשע בבוקר, ואני אוכלת עוף". ושרוף היא אחת שיודעת, כי כזכור בעברה הפכה ויראלית כשנחנקה מבורקס/שווארמה בשידור חי בערוץ .24

ב"פאולה וליאון" הדגימו אתמול איך אופים כרוב פריך בת נור. "זה טעים בטירוף", התלהב ליאון רוזנברג. בערוץ המקביל, ב"פותחים יום", פתחו באותה שעה חגיגת בשרים, ושף פיליפיני פרס על הסכין כמות בשר וול דאן שיכולה להשביע פארק שלם ביום העצמאות. גם במקרה האחרון, הבשר לא נאכל בשידור, ורק התעסקו בקידום המסעדה שממנה הגיע.

תוכנית אחר תוכנית, ארוחה אחרי ארוחה, ואינספור אייטמים חסרי טעם, שלא ברור אם נועדו לעדכן על מסעדה מיוחדת ושווה או סתם משודרים כי מישהו שילם על האייטם בדרך זו או אחרת. והאם האוכל באמת משובח ומנחם, כמו שלרוב רומזים לנו, או אולי יבש, קר וחסר תבלינים?

אולם יש שאלה גדולה יותר: מה לעזאזל עושים עם כל המזון שלא נאכל? התשובה היא שבדרך כלל מי שבולסים אותו אחר כך מאחורי המצלמות הם עובדי האולפנים הרעבים. זה מזכיר סיפור אמיתי, שהתרחש לפני שנים בודדות, על מסעדן מאוד מפורסם אשר התעצבן על אופי השאלות שנשאל בראיון, ולאחר שכבו המ צלמות שפך בהפגנתיות לפח את כל האוכל שהביא איתו אל מול עיניהם של עובדי התוכנית ההמומים.

‪● ● ●‬ לקראת שידור: רשת 13 עשו לאברי גלעד ריקול, והערב (19:00) הוא יגיש את התוכנית האחרונה של "מדד ישראל", שיורדת מלוח השי דורים עוד לפני שהפנמנו שהיא קיימת. אין הרבה מה להוסיף על כישלון התוכנית, שלא קיבלה אפילו מאה ימי חסד או סתם תקופת הרצה. לחתוך במהירות כזו הימור על פורמט טיפה יוצא דופן, מעיד בעיקר על חשש ופאניקה בערוץ שמחליף בימים אלה את כל צמרת הפיקוד שלו, ולכן מעדיף פשוט לשכפל את מה שמשדרים ב .12

 ?? ?? אייטמים חסרי טעם צילום מסך
אייטמים חסרי טעם צילום מסך
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel