Israel Hayom

מצוד ללא הפסקה

לוחמים עם כדור בקנה: כוחות הביטחון המשיכו אל תוך הלילה בחיפושים אחרי שני המחבלים שביצעו את הפיגוע המזוויע באלעד ● הערכה: השניים נמלטו לכיוון קו התפר, ואחד מהם נפצע במהלך התקיפה ● לצד כוננות שיא - במשטרה החלו במבצע למיגור שב"חים

- ירון דורון ואיציק סבן

כשלושה ימים אחרי הפיגוע הרצחני באלעד, כוחות הבי טחון המשיכו אל תוך הלילה בחי פושים נרחבים אחר המחבלים שבי צעו את הרציחות המזוויעות בחמישי בערב.

במשך כל סוף השבוע נמשך המ צוד אחר שני המחבלים. כוחות מש טרה, שב"כ וימ"מ ביצעו סריקות בכל האזור. מחסומים הוקמו ומסוק חג באוויר במשך כל הזמן. הכוחות עברו באתרי בנייה באזור ובדקו אם השניים מתחבאים בהם.

תת ניצב שמעון נחמני, ראש חטי בת המבצעים באגף המבצעים, אמר אתמול כי "משטרת ישראל פועלת ביתר שאת על מנת לאתר את המרצ חים. עיקר ריכוז המאמץ של המשט רה, השב"כ וצה"ל הוא לייצר פעילות חזקה ואינטנסיבי­ת כדי ללכוד את המרצחים. אנחנו יכולים לומר שהם בהימלטות לכיוון קו התפר. אנחנו פועלים בכוחות אוויריים וקרקעיים כדי לאתר אותם, ואני מקווה שנהיה בקרוב אנשי בשורות".

מחקירת הפיגוע הקשה עולה כי שני המחבלים, פלשתינים מאזור ג'נין - אסעד אלרפאעי בן 19 וצבחי אבו שקיר בן 20 - הגיעו לאלעד במו צאי יום העצמאות ברכבו של אורן בן יפתח ז"ל, שנרצח בפיגוע. ככל הנ ראה, היתה ביניהם היכרות מוקדמת והוא הסיע אותם מקו התפר, וכשהגי עו ליד הפארק הם התנפלו עליו בג רזינים ורצחו אותו. נבדק אם בן יפתח ידע שמדובר בשוהים בלתי חוקיים או לא. לאחר שרצחו את בן יפתח הם יצאו מהרכב והמשיכו את מסע הרצח. ההערכה היא שהשניים עבדו בעבר בבניין באלעד ומכירים את המקום. הערכה נוספת היא שאחד מהם נפצע בעימות עם אחד הקורבנות.

במשטרה מעריכים כי אחד המ חבלים נפצע כאשר הם התנפלו על יונתן חבקוק, שנרצח בפיגוע. חב קוק היה ליד הפארק עם בנו בן ה ,6 ושני המחבלים התנפלו עליהם. חב קוק התעמת איתם והציל את בנו. ככל הנראה, הוא הצליח לחטוף לאחד מהם סכין ופצע אותו. בסופו של דבר, שני המחבלים הצליחו להכניע אותו.

בפארק נתקלו שני המחבלים במא בטח בן 68 עם נשק. הוא ניסה לירות בהם, אך הם התנפלו עליו ופצעו אותו באורח קשה.

למרבה המזל, המחבלים לא לקחו

את הנשק, ככל הנראה בשל מנו סתם. אם היו לוקחים את הנשק ויורים לעבר אנשים בפארק, מסע הרצח היה נגמר בקורבנות רבים. המאבטח עצמו פונה לאחר הפי גוע במצב אנוש לביה"ח בילינסון, אך במהלך סוף השבוע חל שיפור במצבו.

מבצע למיגור שב"חים

בתוך כך, יותר מ 10,000 שוהים בלתי חוקיים אותרו בפעילות המ שטרה מתחילת השנה.

על רקע התגברות ההתרעות לפיגועים, במשטרה תימשך כוננות השיא, ובעוד יומיים יצוין יום השנה לאירועים שהובילו למבצע "שומר החומות". "יום הנכבה" יצוין חמישה ימים לאחר מכן, ויום ירושלים יחול בסוף החודש.

בעקבות הפיגוע באלעד והתג ברות ההתרעות על כוונת ארגו ני הטרור להמשיך לבצע פיגועים ברחבי הארץ, ולנוכח החשש מפני תקרית שתוביל להסלמה בערים המעורבות, קיים ביום שישי מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הערכת מצב טלפונית עם סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה ומפקדי המחוזות שלה, ובה חידד את הצורך בהגב רת הנוכחות המשטרתית במקומות בילוי ופנאי.

נוסף על כך, הורה המפכ"ל לה משיך בהיערכות המתוגברת של המשטרה גם בתקופה הקרובה. בד בבד עם פעילות הביטחון השוטף, במשטרה נערכים עם אלפי שוטרים לאבטחת ההילולה במירון בשבוע הבא. בהמשך לפיגוע באלעד, הורה המפכ"ל על מבצע משטרתי רחב היקף, שבו ייקחו חלק כל מחוזות המשטרה ומשמר הגבול, למעצר שוהים בלתי חוקיים וכל מי שמסיע, מעסיק ומלין אותם בשטח ישראל.

פעולות אכיפה מוגברות

במבצע שיובילו במג"ב ישתתפו אלפי שוטרים ולוחמים בכל רחבי הארץ, והוא יתקיים בימים הקרו בים, ללא הגבלת זמן. מדובר בריכוז מאמץ מיוחד ומתוגבר אל מול תו

פעה שהמשטרה פועלת מולה בכל ימות השנה בריכוז מאמץ, במבצעים ובפעילויות. המבצע ישלב מידע מו דיעיני לצד פעילות יזומה בכל רחבי הארץ, לרבות בכבישים ובצירי הנ סיעה בסמוך לקו התפר. קצין משט רה בכיר ביקש אתמול לחדד לציבור את האיסור החמור בהסעה, בהלנה ובהעסקה של שוהים בלתי חוקיים.

מדי שבוע נתפסים מאות שוהים בלתי חוקיים. מתחילת השנה אותרו יותר מ 10,000 שוהים בלתי חו קיים ונפתחו יותר מ 6,600 תיקים נגדם, יותר מ 2,500 נכלאו, ונפ תחו כ 1,000 תיקים נגד מעסיקים, מסיעים ומלינים.

במשטרה קוראים לאזרחים לג לות אחריות ולא להעסיק או להלין שוהים בלתי חוקיים. "אף פעם לא נדע אם אנחנו מסיעים את המפ גע הבא. הסעה, הלנה והעסקה של שב"חים עלולות להביא לסיוע למ חבל או למחבלים הבאים", אמר קצין בכיר, והוסיף: "רשויות האכיפה רואות בחומרה תופעה מסוג זה של הלנה, הסעה והעסקה של שב"חים".

לצד הפעילות לאיתור שב"חים, המשטרה ממשיכה בפעילות אכיפה כנגד תופעת החזקת כלי ירייה ושי מוש בנשק ובאמל"ח במגזר הערבי. הקצין הבכיר הזהיר כי "כלי נשק לא חוקי יכול להגיע ברגע אחד לידי מחבל או מחבלים".

במסגרת מבצע אכיפה "מסלול בטוח", לטיפול בתופעת האלימות והפשיעה ברחוב הערבי, נתפסו כבר מאות כלי נשק ברחבי הארץ.

 ?? ??
 ?? ?? חיילים עורכים סריקות אחרי המחבלים באלעד בחמישי צילום: אי.אף.פי
חיילים עורכים סריקות אחרי המחבלים באלעד בחמישי צילום: אי.אף.פי
 ?? ??
 ?? ?? כוחות משטרה באלעד צילום: אורן כהן
כוחות משטרה באלעד צילום: אורן כהן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel