Israel Hayom

ביתי שוב כבר אינו מבצרי

- יהודה אייזיקוביץ | על השבת של תושבי אלעד

הפיגוע באלעד התרחש מתחת לביתי. בזמן הפיגוע לא היינו בבית, וכך נחסכו מאיתנו הקולות המחרידים והמחזות הקשים והמלחי צים שנראו כאן במהלך שעות הערב הארוך והכואב הזה.

רק בשעת לילה מאוחרת אזרנו אומץ ושבנו הביתה. את המשפחה השארתי ברכב המונע מתחת לבית, והזעקתי את המשטרה על מנת שיסרקו את ביתי ויוודאו שהמחבלים אינם מסתתרים בו. רק לאחר מכן נכסנו הביתה, ומיהרנו להגיף את התריסים ולנעול היטב את הדלתות.

כמו בריטואל קבוע, כולם המתינו לבשו רות הקשות - כאשר המספר של הנרצחים יהפוך לשמות של אנשים ולמשפחות מרוס קות, רק שהפעם מדובר בשכנים שלנו - מכרים שייעלמו לנצח מהנוף האנושי של העיר, ואת הקולות הרכים של היתומים שלהם אומרים קדיש נשמע לאורך השנה הקרובה.

מאז הפיגוע קולות מסוקים מנסרים את שמי העיר אלעד. האירוע לא הסתיים, והתושבים מסתגרים בבית ונמנעים מלצאת ממנו ככל הניתן. זה ממש מזכיר את ימי הפיגועים בשנות ה ,90 כאשר איש לא ידע היכן יתרחש הפיגוע הבא ומי יהיו הקורבנות שלו.

את תפילות השבת עשינו בבתי הכנסת כאשר מתפללים נושאי אקדחים התמקמו בסמוך לדלתות, מוכנים לכל תרחיש שעלול לקרות, והפחד באוויר.

וגם בסיטואציה הזאת כבר היינו בראשית שנות האלפיים. אנשים ממהרים לסיים את

את תפילות השבת עשינו בבתי הכנסת כאשר מתפללים נושאי אקדחים התמקמו בסמוך לדלתות, מוכנים לכל תרחיש שעלול לקרות, והפחד באוויר

התפילה ולשוב הביתה, ורחובות העיר רוב הזמן ריקים מאדם. רק אנשי הביטחון ממשיכים לפטרל ולחפש אחר המחבלים.

לתושבים כאן קשה מאוד עם המצב שה תהווה: איך משגרת חיים שלווה יחסית היד רדרנו בתוך שבועות ספורים למציאות חיים, שפיגוע עלול להתרחש בה בכל רגע ובכל מקום ואיש אינו חש יותר ביטחון?! כיצד זה שבמדינה מתוקנת תושבים אינם יכולים ללכת בביטחון ברחובות העיר וילדים למוסדות הלי מוד?! אסור לנו לחזור לימים האפלים האלה! על האמונים על ביטחון האזרחים חובה להח זיר בכל מחיר את הביטחון לתושבי המדינה.

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel