Israel Hayom

היום: תיקון לחוק נגד עמותות השמאל יגיע לוועדת השרים

- אמיר אטינגר

הצעת חוק שמוביל ח"כ אבי די כטר מהליכוד, ותעלה היום לוועדת שרים לחקיקה, מבקשת לה גביל את פעילותם של ארגונים ואז רחים ישראליים המקיימים פעילות וקשרים עם גורמים זרים.

על פי התיקון המוצע של דיכטר לחוק העונשין, יש להתאים את הע בירה של מגע עם סוכן חוץ למאפיינים המתחדשים של הזירה הבינלאומית ולשנות את המונח "מדינת חוץ" הקיים כיום בחוק, להגד רת "ישות מדינית זרה" כפי שנחקקה בחוק העמותות. הגדרה זו כוללת גם ארגון או חבר של מדינות זרות או גופים זרים, אור גנים של מדינות זרות, רשויות מקו מיות או שלטוניות של מדינות זרות, הרשות הפלשתינית, וכן תאגידים שהוקמו על ידי הגופים הללו, המו חזקים על ידם או הממומנים על ידם. לדברי יוזמי החוק, בימינו נוספו לזירה הבינלאומית גור מים נוספים, כגון הרשות הפלשתינית )שאינה מדי נה ואינה מוגדרת ארגון מחבלים(, האיחוד האירופי )שאינו מדינה(, וכן גורמים בינלאומיים ותאגידים שו נים המייצגים מדינות ומממנים עמו תות שמאל וארגונים קיצוניים.

לטענת דיכטר, בפועל על פי פר סומים שונים בתקשורת, שנחשפו בין היתר על ידי ארגון "עד כאן" ששותף ביוזמת החוק, ישנה פרצה בחוק שמאפשרת לארגונים לשתף פעולה עם ישויות זרות. על פי הצעת החוק, הגדרת "סוכן חוץ" בנוסחה הנוכחי היא הגדרה ארכאית, שאינה הולמת את מאפייני הזירה הבינ לאומית שישראל מתמודדת בה.

על הצעת החוק הזו שכבר הונ חה בעבר בכנסת ה ,23 היו חתומים השר מתן כהנא, שחבר בוועדת שרים לענייני חקיקה, השר אלעזר שטרן, וחברי הכנסת צבי האוזר, שרן השכל ואיתן גינזבורג.

ח"כ אבי דיכטר אמר: "הצעת החוק מבקשת לשים סוף לפעילותם של אזרחים, עמותות וארגונים קיצוניים, שדרך פעילות משותפת עם ישויות מדיניות זרות, מבקשים לפגוע במ דינת ישראל ובחיילי צה"ל".

גלעד אך, מנכ"ל ארגון "עד כאן", אשר חשף טענות לכך שהביטחון המסכל פועל בתוך ארגוני השמאל, אמר: "אין פה שאלה של ימין או שמאל, אלא שאלה אם ישראל היא חפצת חיים. מי שרוצה ולפעול נגד ישראל בעזרת ארגוני ביון זרים, חייב להיות מוצא אל מחוץ לחוק".

 ?? ?? ח"כ דיכטר צילום: גדעון מרקוביץ'
ח"כ דיכטר צילום: גדעון מרקוביץ'
 ?? ?? מנכ"ל עד כאן
מנכ"ל עד כאן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel