Israel Hayom

על הפרק: אישור אלפי יחידות דיור ביו"ש; ארה"ב: מתנגדים

מועצת התכנון העליונה תדון ב 1,452 יחידות להפקדה וב 2,536 לתכנון ● מחלקת המדינה: "הצעד יחריף את המתחים" ● גם בהתיישבות זעמו: היקפי הבנייה קטנים מאוד

- אריאל כהנא, תמיר מורג ואפרת פורשר

ארה"ב פרסמה בסוף השבוע גינוי להודעת ישראל, שלפיה מועצת התכנון העליונה ביו"ש תתכנס כדי לקדם תוכניות בנייה של כ 4,000 יחידות דיור חדשות.

"ממשל ביידן היה ברור מהרגע הרא שון: אנו מתנגדים בתקיפות להרחבת ההתנחלויות, אשר מחריפה את המתחים וחותרת תחת האמון בין הצדדים", אמרה סגנית דוברת מחלקה המדינה ג'לינה פורטר, "התוכנית הישראלית להרחבת ההתנחלויות פוגעת משמעותית בסיכוי לפתרון על בסיס שתי מדינות".

הגינוי בא לאחר הודעת מתאם פעו לות הממשלה ביו"ש, שלפיה לראשונה זה חצי שנה, תתכנס בשבוע הבא מו עמת התכנון העליונה ביהודה ושומרון כדי לאשר אלפי תוכניות בנייה בשלבי תכנון שונים. שר הביטחון בני גנץ אישר את כינוסה של הוועדה, והמנהל האזרחי פרסם ביום שישי את הלו"ז לישיבה, שתתכנס ביום חמישי הבא.

סדר היום של הוועדה מכיל 25 תוכ ניות, הכוללות 3,988 יחידות דיור בש לבים שונים. מדובר ב 1,452 תוכניות להפקדה )השלב הראשוני בהליך התכנון ביו"ש( וב 2,536 תוכניות לתוקף )השלב הסופי לפני יציאה לשיווק ומכרז(.

על פי גורמים מדיניים, מת"ע תאשר גם יחידות דיור לפלשתי נים. המספר יפורסם בשבוע הבא. על אף הגינוי האמריקני, גורמים בממשל מאשרים כי ידעו שבכוונת ישראל לאשר בתזמון הנוכחי תוכניות בנייה חדשות בהתיישבות.

בסביבת שר הביטחון גנץ הדגישו כי גם תזמון ההחלטה, לאחר הרמדאן, וגם היקפי הבנייה והמקומות שבהם תתקיים, נועדו לאזן בין הלחצים המ דיניים והביטחוניי­ם מכאן, ובין צו רכי ההתיישבות מכא. "להתיישבות יש צרכים ואנו מכירים בכך. בה בעת, התוכניות שאושרו נועדו לא להרגיז את האמריקנים", אמר גורם במערכת הביטחון.

גם ראשי המתיישבים ביו"ש תקפו את ההחלטה של גנץ, בנימוק שהיקפי הבנייה קטנים מאוד ואינם סוגרים את הפערים שהצטברו בשנה וחצי האחרונות.

יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחיאני, אמר: "ראש הממשלה, שר החוץ ושר הביטחון נותנים פרס לטרור ומורידים תוכניות ביישובים כמו תל ציון, כפר תפוח, מבוא דותן, קריית ארבע. זוהי כניעה בפני האויב, שמוכיחה שוב של ממשלה הזו אין זכות קיום".

השרה איילת שקד וח"כ ניר אורבך הגיבו לביקורת ואמרו כי ההחלטה דווקא תקדימית לחיוב מצידה של ההתיישבות. "אני מברכת על כינוס המת"ע בשבוע הקרוב לקראת בנייה של כ 4,000 יחי דות דיור, כולל היישוב מצפה דני שח שוב לי במיוחד. הבנייה באיו"ש היא דבר בסיסי, מתבקש ומובן מאליו. היקפי הב נייה הם הגדולים ביותר זה שנים רבות", אמרה שקד.

 ?? ?? אלקנה. ברשימת ההרחבה
אלקנה. ברשימת ההרחבה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel