Israel Hayom

מה קורה בשוקי המניות?

-

כדי לקבל מידע על המתר חש בשוקי המניות, משקי הבית יכולים לבדוק את השינוי במחי רן בבורסה הרלוונטית וניתן גם לבחון את השינויים במדדי המ ניות בין אם המדד של ענף מסוים )כגון היי טק, נדל"ן, בנקים וכו'( או מדדים אחרים רלוונטיים.

מחיר מניה מבטא את נקודת המפגש בעת סגירת העסקה בין ההיצע והביקוש שלה. מדדי המ ניות מייצגים את המחיר הממוצע המשוקלל של ניירות הערך מק בוצה מסוימת. משקלה של כל מניה במדד מוגבל, והמדדים מת עדכנים מידי פעם.

מדד תל אביב 125 - כולל את 125 המניות בעלות שווי השוק הגבוה ביותר הנסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב, וכלולות בו בין השאר מניות של חברות כגון "טבע", "נייס", "לאומי", "פועלים" ועוד.

במדד, משקלה של כל מניה מוגבל ל ,5% ופעמיים בשנה, בפברואר ובאוגוסט, חל עדכון של רשימת המניות. הוא מפורסם כל 15 שניות ביום המסחר.

מדד הדאו ג'ונס - הוא מדד של מחירי 30 מניות החברות הגדולות הנסחרות בבורסה בניו יורק. כלולות בו בין השאר מניות של "אפל", "דיסני", "מיקרוסו פט", "מקדונלד'ס'" ועוד.

מדד הנאסד"ק - הוא מדד של חברות ענק לא פיננסיות, שעימן נמנות בין השאר "אמזון", "זום", "סיסקו" ועוד.

מדד הדאקס - הוא מדד של 30 חברות גרמניות בעלות שווי השוק והסחירות הגדולים ביותר. בין החברות במדד "סימנס", "אדידס", "באייר", "סאפ" ועוד.

מדד הניקיי 225 - הוא מדד של הבורסה בטוקיו, הכולל חב רות מובילות בכלכלה היפנית.

לא פחות חשוב מאשר לבחון את ביצועי העבר, הוא הצורך להבין מה צפויות להיות המגמות העתידיות בכלכלה העולמית והמקומית, וכפועל יוצא מכך בשוקי ההון בכלל וברמת הע נפים והחברות בפרט. יש לבצע, תוך הסתייעות באנשי מקצוע אם נדרש, את השינויים ההכרחיים אחת לתקופה מסוימת, בתיקי ההשקעות הכוללים של משקי הבית כולל המוצרים הפנסיוניים.

 ?? ?? הבורסה בת"א
הבורסה בת"א
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel