Israel Hayom

האנשים שלנו בלוס אנג'לס

בסוף השבוע נפתח פסטיבל הקולנוע הישראלי בעיר הכוכבים האמריקנית ● בתוכנית: כ 30 סרטים ישראליים עלילתיים ותיעודיים, וגם פרס לבמאי חגי לוי

- דודי כספי, לוס אנג'לס

בסוף השבוע יצא לדרך בלוס אנג'לס פסטיבל הקולנוע הישראלי ה ,35 שמציג סרטים ישראליים.

הפסטיבל נוסד לפני כארבעה עשורים על ידי המוזיקאי מאיר "פוגי" פניגש טיין, שהיה המתופף של להקת כוורת. לאורך השנים הוקרנו בפסטיבל מאות סרטים ישראליים, ואחד הדברים הח שובים שהוא עושה הוא חיבור בין גור מים מובילים בתעשיית הבידור בהוליווד ליוצרים ישראלים.

השנה מוקרנים בפסטיבל 30 סרטים עלילתיים ותיעודיים, וכן סדרות טל וויזיה ישראליות שזוכות להצלחה מעבר לים. בין הסדרות: "טהרן" של כאן ,11 שעונתה השנייה משודרת בשירות הס טרימינג אפל טיוי פלוס, ו"מלכת היופי של ירושלים" של ,yes שעולה בנטפלי קס. כמו כן, יוענק בפסטיבל פרס הוקרה מיוחד לבמאי והתסריטאי חגי לוי )"בטי

פול", "הנערים", "תמונות מחיי נישואין"(, על הישגיו בטלוויזיה.

ביום חמישי התקיים אירוע הפתיחה של הפסטיבל, שבמהלכו הוקרן הסרט "תמונת הניצחון" של אבי נשר. עם הסרטים הבול טים שיוקרנו בהמשך ניתן למנות את זוכה פרס אופיר "ויהי בוקר" של ערן קולירין; הלהיט הקופתי של שלישיית מה קשור "לשחרר את שולי"; "הנה אנחנו" של ניר ברגמן; והסרטים התיעודיים "שושנה המ לכה", על הזמרת שושנה דמארי, ו"סוף טוב", על חייה של המחזאית ענת גוב.

באירוע מקדים לפסטיבל, הוענק פרס מפעל חיים לשחקן והמפיק היהודי אמ ריקני הנרי וינקלר, שבימים אלו מככב בסדרה הקומית של HBO "בארי". "אני שמח מאוד שחשבתם עלי", אמר השח קן כשקיבל את הפרס. "להיות אמן זה להחזיק מראה בפני העולם כדי להעניק נקודת מבט על מי אנחנו בתור קהילה. מי ייתן ונזכה לשלום".

וינקלר הצטלם לאחרונה בישראל לסדרה חדשה בשם "חאנשי", שתעלה ב .HOT את הקריירה שלו החל בסד רה "ימים מאושרים", ששודרה בשנות ה 70 וה ,80 בתפקיד המיתולוגי "הפו נז". בנאומו אמר: "קיבלתי את התפקיד המיתולוגי של 'הפונז' ביום הולדתי ה ,27 ואת התפקיד ב'בארי' בגיל .72 הקריירה שלי מלאת תהפוכות. לאחרונה החלו לה גיע לסף דלתי כל מיני הפתעות מתוקות, שלא יכולתי לחזות".

 ?? ?? פניגשטיין )מימין( ווינקלר עם הפרס
פניגשטיין )מימין( ווינקלר עם הפרס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel