Israel Hayom

"הפועל חולון היא דוגמה מצוינת למועדון מתפתח"

- יעקב מאיר

הסגולים אמנם הפסידו לטנריפה בחצי הגמר ,(78:71) אבל את המחמאות ממנכ"ל ליגת האלופות הם גרפו בראיון ל"ישראל היום" ● "זו קבוצה שמראה איך אפשר לצמוח בתוך המפעל", אומר פטריק קומנינוס ומצהיר: "רוצים לארח אירועים בישראל" ● וגם: הסכסוך עם היורוליג, והשפעות המלחמה באוקראינה שליח "ישראל היום" לפיינל פור בבילבאו

פטריק קומנינוס, אחד האנשים החזקים בכדורסל האירופי, הוא האיש העומד מאחורי ליגת האלופות וההתקדמות שלה בשנים האחרונות. הוא משמש מנכ"ל ואח ראי לכל ההחלטות החשובות במ פעל. זמן קצר לפני רגע השיא של הטורניר בבילבאו, משחק הגמר בין טנריפה למנרסה, הוא העניק ראיון מיוחד ובלעדי ל"ישראל היום" ודיבר על כל הנושאים הבוערים בכדורסל האירופי ובליגת האלופות.

"זאת עונה שעדיין היתה בה קו רונה, אז היינו צריכים לעשות הרבה התאמות", פותח קומנינוס, "היו פרו טוקולים וחוקים, אבל אנחנו מרגישים שסיפקנו את התנאים הכי טובים. מאוד חשוב לנו מה המועדונים רוצים, ואנחנו רוצים שהם ירגישו טוב ושיהיה להם אתגר מקצועי. אנחנו כל הזמן בקשר עם המועדונים, וזה נותן לנו את המו טיבציה להישאר בסטנדרטים גבוהים".

איך אתה רואה את ההשפעה של המלחמה באוקראינה על המפעל והכדורסל האירופי בעונה הבאה?

"ההשפעה היא לא רק על הכדורסל האירופי אלא על הספורט עולמי. כול נו עוקבים אחרי ההתפתחויות ובודקים מה הצעדים שנעשים על ידי הארגונים האחראים כמו פיב"א, פיפ"א ואופ"א".

"מאמין גדול ב'פחות זה יותר'"

קומנינוס ופיב"א הקימו את ליגת האלופות בקיץ 2016 עם הרבה סימני שאלה סביב היכולת שלהם להתח רות עם היורוליג והיורוקאפ. הטורניר שלהם עדיין לא מתחרה עם היורוליג, וספק רב אם זה יקרה בעתיד. אבל בהשוואה ליורוקאפ בהחלט צומצמו הפערים, גם אם עדיין היורוקאפ נחשב מעט יוקרתי יותר, ומשתתפות בו כמה קבוצות בכירות שמכוונות ליורוליג. קומנינוס עצמו מרוצה מאוד מהדרך ומהתוצאות אחרי שש שנים.

היו שמועות בשנה האחרונה על מגעים עם היורוליג כדי למצוא פת רון לסכסוך. איפה הדברים עומדים?

"היו דיונים בתוך פיב"א. קבוצות היורוליג, הנהלת היורוליג ואפילו קבוצות NBA הוזמנו לשולחן הדיונים. אנחנו מנסים להביא את כולם לאותו חדר ולדבר, כי כולם מבינים שהמצב הקיים פוגע בענף. הארגונים צריכים לדאוג לניהול נכון ושהכדורסל יגיע לכמה שיותר אנשים ברחבי העולם".

היורוקאפ שינה את הפורמט כדי לתת לכל קבוצה יותר משחקים. בעבר היו לכם יותר משחקים ושי ניתם את הפורמט בגלל הקורונה. אתם חושבים אולי להגדיל בחזרה?

"אחרי הגמר נדבר עם המועדונים ונראה. הפורמט עובד טוב מאוד ונו תן הרבה ריגוש לכל משחק. המשפט 'כל משחק משמעותי' נכון מאוד אצ לנו. אני מאמין גדול ב'פחות זה יותר' ולא חושב שצריך לשחק משחקים ללא סיבה. הקבוצות מרגישות טוב עם הקו נספט, ולכל שלב בטורניר יש משמ עות. אנחנו לא רוצים שהתחרות שלנו תהיה גדולה יותר מהליגות המקומיות.

"אני לא רוצה שקבוצות יצטרכו לב חור אם לשחק בליגה או אצלנו, אני רוצה בהצלחתן של הליגות המקומיות וחושב שהן הבסיס לכל. תחרות אירו פית זה בשביל פרסים, זהות, היכרות וניסיון, אבל לצד הליגות".

איך היית מגדיר את שיתוף הפ עולה שלכם עם הכדורסל הישראלי?

"יש לנו שיתוף פעולה טוב עם הלי גה הישראלית, מבחינת לוחות משחקים וזיהוי שיתופי פעולה. יש לנו שיתוף פעולה טוב עם שלומי )פרי, מנכ"ל מינהלת הליגה( ושאר הגורמים. גם עם הקבוצות עצמן הקשר מצוין. חו לון הגיעו לפיינל פור אחרי שהשתתפו בפיינל 8 בעונה שעברה והם דוגמה טובה לקבוצה מתפתחת שגדלה בתוך ליגת האלופות. בהתחלה הם שיחקו במוקדמות, בהמשך בבתים ואז החמי צו עלייה לטופ ,16 אחר כך עלו ואז גם העפילו לפיינל ,8 והעונה לפיינל פור. הם היו איתנו ב 5 מ 6 עונות ובכל עונה הם עושים התקדמות. זה מועדון שנותן דוגמה איך אפשר לצמוח.

"להפועל ירושלים יש מסורת עשי רה, הם משחקים אצלנו בעונות האח רונות ואנחנו מאוד שמחים בשיתוף הפעולה איתם. המועדונים הישראליים תורמים הרבה לליגת האלופות, ואנחנו רוצים בעתיד לארח אירועים חשובים בישראל. זה דבר חשוב עבורנו".

 ?? ?? יותר מאלף סגולים הגיעו לבילבאו
יותר מאלף סגולים הגיעו לבילבאו
 ?? ?? מקומות :4-3 הפועל חולון - לודוויגסבו­רג ,18:00 ספורט 5 פלוס
מקומות :4-3 הפועל חולון - לודוויגסבו­רג ,18:00 ספורט 5 פלוס
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel