Israel Hayom

שליחות קטלנית

פעמיים בעבר הגיעה מילאן במחזורי סיום העונה לאצטדיון מארקאנטוני­ו בנטנגודי - ופעמיים איבדה שם אליפות ● הערב, הרוסונרי ינסו לרפא את הצלקת שיצרה "פאטאל ורונה"

- דור הופמן

הניצחון 2:4 של אינטר על אמפולי בשישי מחייב את מילאן לנצח הערב את ורונה כדי לשוב למקום הראשון כשלסיום העונה יישארו שני מחזורים.

למראית עין, לרוסונרי אין הרבה סיבות לדאגה - ורונה מדורגת תשי עית ואינה נאבקת על שום דבר - אבל זה לא ההווה שמטריד את מי לאן, אלא ההיסטוריה: פעמיים בעבר הגיעה מילאן במחזורי סיום העונה לאצטדיון מארקאנטוני­ו בנטנגו די של ורונה, ופעמיים איבדה שם אליפות. המשחקים האלה הולידו את הכינוי ‪"Fatal Verona"‬ )ורו נה הקטלנית(, והחשש הוא שזה יקרה פעם נוספת.

המקרה הראשון היה בעונת .1972/73 צ'זארה מלדיני מונה אז למאמן הקבוצה, ועם הקפטן ג'יאני ריב רה המטרה של מילאן היתה אליפות. למרות מהמורה קטנה בדרך שכללה הרחקה של ריברה מארבעה משחקים, הרוסונרי הגיעו למחזורי הסיום מהמקום הראשון, ובמקביל הגיעה הקבוצה לגמר הגביע למח זיקות גביע מול לידס יונייטד. בי דיעה שרק ארבעה ימים מפרידים בין הגמר האירופי בסלוניקי למחזור הסיום באיטליה, ביקשה מילאן דחייה של המשחק בוורונה, אך הליגה לא אישרה. וכך, לאחר ניצחון 0:1 וזכייה בתואר האירופי, הגיעו הרוסונרי למ חזור הסיום בוורונה כשהם תשושים ועייפים וללא המאמן החולה מלדיני.

את מקומו, אגב, תפס עוזרו הצעיר ג'ובאני טראפטוני. כל אלה לא היו אמורים להשפיע מול ורונה שכבר ירדה ליגה, אבל המשחק יוצא לדרך וההפתעה מגיעה מייד. תוך 29 דקות כובשת ורונה שלוש פעמים, ובסופו של דבר מנצחת .3:5 במקביל, יובנ טוס הופכת פיגור לניצחון על רומא וזוכה באליפות ה 15 שלה.

17 שנים אחר כך, בעונת ,1989/1990 הסיפור חזר על עצמו. עם אריגו סאקי על הקווים, מילאן חלמה על טרבל שהגיעה לגמר גביע האלופות, גמר הגביע האיטלקי ולמ חזורי הסיום של הליגה כשהיא צמו דה לנאפולי. שני מחזורים לסיום העונה, כשהיא ביתרון נקודה על הק בוצה של דייגו מראדונה, מילאן שוב יצאה לבנטנגודי לפגוש את ורונה, שגם הפעם היתה מתחת לקו האדום.

קרלו אנצ'לוטי הפצוע נעדר, וב חוד פתחו שני המרקו - ואן באסטן וסימונה. האיטלקי עוד נתן למילאן ,0:1 אך אחרי השער ורונה התעו ררה. סוטומאיור השווה בדקה ה ,63 ואחרי שוואן באסטן ופרנק רייקארד הורחקו באדום, פלגריני הפך את התוצאה בדקה ה .89 מילאן תסיים את המשחק בש מונה שחקנים בעקבות אדום נוסף לקוסטקו רטה ועם הפסד .2:1 נאפולי ניצלה זאת, ניצחה בשני המחזורים האחרונים וחגגה אליפות. "השחקנים האלה הצליחו לשחזר משהו שקרה לפני 17 שנים", אמר מאמן ורונה אוסבלדו בניולי, אך זה לא עזר לקבוצתו שירדה ליגה. מילאן הסתפקה בזכייה בגביע האלו פות, אבל הצלקת שיצרה ורונה נשא רה עד עצם היום הזה, ובמיוחד הערב.

יונייטד הובכה בברייטון

לעיני טוד בוהלי, הרוכש החדש של המועדון, צ'לסי איבדה יתרון 2:0 )צמד של לוקאקו( ביתי מול וולבס, כשספגה בדקה ה 97 מקונור קואדי וסיימה ב .2:2 מנצ'סטר יונייטד הובסה 4:0 על ידי ברייטון, ואיבדה סופית סיכוי לסיים ברביעייה הרא שונה. ווטפורד ירדה לצ'מפיונשיפ לאחר הפסד 1:0 לקריסטל פאלאס.

עוד אתמול: ברנלי - אסטון וילה ,3:1 ברנטפורד - סאות'המפטון .0:3

פורטוגל. פורטו זכתה אתמול בא ליפות ה 30 בתולדותיה בזכות ניצ חון 0:1 על בנפיקה. את השער שהיה שווה תואר כבש הבלם זיידו סאנוסי.

גרמניה. 2:4 על הופנהיים הבטיח ללברקוזן את הכרטיס לצ'מפיונס.

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? ורונה תחגוג גם הערב על חשבון מילאן?
צילום: אי.פי.אי ורונה תחגוג גם הערב על חשבון מילאן?

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel