Israel Hayom

לקראת הבחירות לפרלמנט: הקיצונים משתלטים על מחנה השמאל בצרפת

בצרפת מודאגים מההתפתחויו­ת: ז'אן לוק מלנשון גיבש קואליציה, שעשויה להפוך לכוח משמעותי בפרלמנט הבא ● בכירים במפלגה הסוציאליסט­ית: "מצבה של צרפת יהיה כמו בצפון קוריאה" ● 58% לא סומכים על הנשיא מקרון בהתמודדות עם האתגרים

- אלדד בק,

אם בעבר המפלגה הסו ציאליסטית הצליחה לאחד סביבה את השמאל, כולל זרמיו הרדיקליים, הרי כיום הזרם הקי צוני הפך לכוח המרכזי של מחנה השמאל הצרפתי.

מנהיגו, ז'ן לוק מלונשון, הצליח להקים לקראת הבחירות לאסי פה הלאומית שייערכו בחודש הבא קואליציה אלקטורלית, שעשויה לה פוך לכוח משמעותי ביותר בפרלמנט הצרפתי הבא.

הקואליציה הנושאת את השם "האיחוד העממי, האקולוגי והסו ציאלי החדש", כוללת בשורותיה את מפלגתו של מלנשון, "צרפת המת מרדת", את מפלגת הירוקים האקו לוגית, את שרידי המפלגה הקומוני סטית ואת המפלגה הסוציאליסט­ית, שנאבקת על קיומה.

הסוציאליסט­ים היו האחרונים שהצטרפו לקואליציה הזו, וההחלטה בעניין עוררה מרד בשורות המפלגה ובהנהגתה. מתנגדי הקואליציה בשו רות המפלגה הסוציאליסט­ית מדב רים על התגייסות להצביע לגושים פוליטיים אחרים תחת הכותרת "רק לא מלנשון".

אחד מבכירי המפלגה הצהיר בת חילת השבוע: "את המדיניות של מלונשון אפשר לסכם בקצרה כמ דיניות שלוש העזיבות: עזיבת אירו פה, עזיבת נאט"ו ועזיבת ארגון הסחר העולמי. מצבה של צרפת יהיה זהה לזה של צפון קוריאה".

מבקרים אחרים של ההצטרפות לקואליציה בראשות מלנשון מת ריעים, שעיקרי המדיניות הכלכ לית חברתית שלו יהפכו את צרפת לוונצואלה של אירופה - אם חלילה ייווצר לאחר הבחירות לפרלמנט מצב שיחייב את הנשיא עמנואל מקרון להפקיד את ראשות הממשלה בידי ז'ן לוק מלונשון.

37 אחוזים עם מלנשון

מלנשון וראשי "האיחוד העממי החדש" מקווים להשתמש בבחירות לפרלמנט כ"סיבוב הצבעה שלישי", שיקצץ את כנפיו של מקרון כנשיא ויאלץ אותו לעבוד עם פרלמנט לעומתי בשליטת השמאל, בשיטת ה"דו קיום" שחייבה בעבר את הנ שיא הסוציאליסט­י, פרנסואה מיט ראן, לשלוט עם ממשלה שמרנית, ואת הנשיא השמרני, ז'אק שיראק, לשלוט עם ממשלת שמאל.

גם הימין הפופוליסטי מפתח תק וות דומות - אך לנוכח הפיצול הע מוק בשורותיו, הסיכויים להקמת ממשלה בהנהגתו נמוכים למדי.

אם להאמין לסקרי דעת הקהל האחרונים בצרפת, שתוצאותיהם הש תקפו גם בבחירות לנשיאות לנוכח הימנעות השיא מהצבעה, רוב הצר פתים (58%) אינם סומכים על עמ נואל מקרון שיצליח להתמודד עם הבעיות והאתגרים העומדים בפני צרפת, לעומת 34% בלבד שכן סו מכים עליו.

בתשובה לשאלה מי מראשי האופוזיציה יתאים יותר להתמודד עם הבעיות, 37% ציינו את שמו של מל נשון לעומת 33% שציינו את לה פן.

עם זאת, שיעור הצבעה יהווה גורם מכריע בבחירות הכלליות.

 ?? ?? צילום: אי.פי
צילום: אי.פי
 ?? ?? ז'אן לוק מלנשון צילום: אי.פי.אי
ז'אן לוק מלנשון צילום: אי.פי.אי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel